دوشنبه 28 مهر 1393 - 14:40

عوارض سزارين براي مادر و نوزاد

كارشناس بهداشت خانواده مركز بهداشت شهرستان بويراحمد، با گرامیداشت هفته سبا(سلامت بانوان ایرانی) با شعار “سلامت زنان، سلامت نسل ها”، گفت: بهترین و کم‌خطرترین شيوه زایمان، به صورت طبیعی است و فقط زمانی که مادر باردار یا جنین از لحاظ پزشکی در معرض خطر باشد، سزارین جایگزین روش طبیعی می‌شود.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج؛ فرناز شجاعي افزود: سزارين هاي غير ضروري علاوه بر خطراتي كه به عنوان عمل جراحي براي مادر و نوزاد دارد، باعث تحميل هزينه هاي فراوان بر خانواده و جامعه نيز مي شود.

عوارض سزارين براي مادر و نوزاد

وي با اشاره به عوارض سزارين براي مادر،اظهار داشت:افزایش احتمال به عفونت، افزایش میزان خونريزي، عوارض بيهوشي، احتمال نياز به تزريق خون، افزایش مدت بستری در بیمارستان، درد بعد از عمل، از دیگر عوارض سزارين براي مادر است.

وي در خصوص عوارض سزارين بر نوزاد نيز، گفت:  سزارين مي تواند باعث بروز مشكلاتي از جمله تولد زودرس نوزاد، مشكلات تنفسي و تولد با آپگار(رتبه بندی سلامتی کودک که با ارزیابی کلی سلامت و با بررسی ارگانهای حیاتی وی انجام مي گيرد) شود.

شجاعي اظهار داشت: مادراني كه سزارين مي شوند، نوزاد چندين ساعت از مادرش دور است و مادر در امر شيردهي و دادن آغوز به نوزادش با مشكل مواجه مي شود.

وي در پايان، يادآور شد: مادرانی که زایمان طبیعی دارند با انجام ورزش‌های مناسب به ‌مراتب سریع‌تر از زمانی که سزارین می‌شوند، می‌توانند تناسب اندام خود را به‌دست آورند و تا زمانی که از لحاظ پزشکی مجبور به سزارین نباشد، استفاده از این روش به هیچ عنوان مجاز نيست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=125052
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما