دوشنبه 28 مهر 1393 - 1:39

سرمایه گذاری نیروگاه اتمی بوشهر در یاسوج و مخالفت این مدبر

در کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد پیرامون واگذاری پنج هکتار از جنگل‌های یاسوج به نیروگاه اتمی بوشهر بحث داغ و سنگینی صورت گرفت.

خبرگزاری فارس: بحث داغ واگذاری 5 هکتار از جنگل‌های یاسوج به نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش بویرنیوز، ظهر امروز کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

در این کارگروه یکی از موضوعاتی که مطرح شد و بحث‌های زیادی را هم به همراه داشت، طرح ایجاد مجتمع فرهنگی و تفریحی نیروگاه بوشهر در یکی از بهترین‌ مکان‌های گردشگری شهر یاسوج بود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه گردشگری از سرمایه‌گذاری نیروگاه اتمی بوشهر در منطقه خککلان یاسوج جاده قدیم شیراز –یاسوج خبر داد.

نیک‌اقبالی ادامه داد: نیروگاه اتمی به دنبال ایجاد یک مرکز رفاهی در شهر یاسوج است و قطعاً در حوزه‌های درمان و تفریحی منشأ خیری برای استان کهگیلویه و بویراحمد دارند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه سازمان انرژی اتمی بواسطه نوع پرسنل خاصی که دارند، نمی‌تواند هر جایی نیرو استخدام یا لوازم، تجهیزات و مایحتاج خود را خریداری کنند، وقتی ورود و خروج در این مکان تفریحی و گردشگری که در آینده ساخته خواهد شد با محدودیت روبرو است و به نوعی ارتباط این مجموعه با بیرون قطع خواهد شد، چگونه می‌خواهید سرمایه‌گذاری عمومی ایجاد کنید، گفت: با توجه به حساسیتی که امروز در بحث انرژی هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد، چه عیبی است که ما پذیرای دانشمندان این نیروگاه باشیم.

در ادامه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد به آن واکنش نشان داد.

عزت‌الله بهشتی‌فر با بیان اینکه بر اساس قانون سرمایه‌گذاری در عرصه‌هایی که پوشش جنگلی بالای پنج درصد دارند، خلاف قانون است، اظهار کرد: به هیچ وجه زیر بار سرمایه‌گذاری نیروگاه اتمی بوشهر در منظقه خککدان نمی‌روم، چرا که سرمایه‌گذاری در عرصه‌های بالای پنج درصد پوشش جنگلی ممنوعیت دارد.

این مسئول ارشد منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر آقای استاندار قول شفاهی دادند به من هیچ ربطی ندارد، بنده فردا باید در سازمان بازرسی کشور پاسخگو باشم که به هیچ وجه زیر بار آن نمی‎روم.

بهشتی‌فر اضافه کرد: آقایان می‌خواهند برای تفریح به استان کهگیلویه و بویراحمد بیایند، نه سرمایه‌گذاری، چرا باید بهترین مکان گردشگری یاسوج در اختیار آنها قرار بگیرد، می‌توانند در مکان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

‌وی تصریح کرد: بنده نمی‌توانم بروم سازمان بازرسی و پاسخ بدهم.

حسین سهمگین مدیرکل امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه گردشگری یکی از راه‌های پردرآمد است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری نیروگاه اتمی بوشهر با 10 هزار پرسنل در استان منجر به رونق اقتصادی و حجم بالای ارزش افزوده می‌شود که نباید با برخی حرف‌ها و مطالب مانع سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد شویم.

بر پایه این گزارش، قرار است نیروگاه اتمی بوشهر در پنج هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خککدان شهر یاسوج، جاده قدیم یاسوج-شیراز مجتمع تفریحی و رفاهی ایجاد کند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=125002
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. از سی سخت گفت:

    بیارنشون سی سخت مناطق زیادی هست برای واگذاری. میخوان قسمتی از زمینها رو بدن به عده ای خاص که مردم به هیچ وجه راضی نیستند ولی اگه برای سرمایه گذاری نیروگاه اتمی بوشهر باشه خیلی بهتر از اون عده ای که میخوان به زور زمین غصب کنند.

  2. یک شهروند. گفت:

    اگر اجازه این سرمایه گإاری داده شود نه تنها حق مردم استان برای استفاده تفریحی از این منطقه پایمال میشود بلکه جنگل ومنابع طبیعی در معرض مخاطره قرار میگیرند. پیشنهاد میکنم از زمینهای منطقه دلی اولاد علی مومن استفاده شود. البته از مردم زمین خریداری شود نه این که منابع طبیعی را از بین ببرند

  3. ناشناس گفت:

    وای وای وای به این قرارداد ها واین تصمیم ها

  4. مانی گفت:

    جناب تیک اقبالی سازمان انرژی اتمی با داشتن اعتبار بسیار بالا باید از مردم در منطقه دشت روم یا دلی اولاد علی ممون یا سروک و یا…. زمین بخرد و برای پرسنلش تفریحگاه بسازد. منابع طبیعی شده گوشت قربونی

  5. شریف گفت:

    اگه میخاین بفهمین یچ سرمایه گزاری میخان بکنن ی سر ب ساحل بوشهر بزنید تاببینید چطور حصار کشیدن تا کسی وارد ساحل کارکنان نیروگاه نشن…این فقط میتونه شبیه ی قرارداد ترکمنچای باشه ک هیچ سودی برا ما نداره اینا فقط ی منطقه محصور براخودشون میخان

  6. بویراحمد گفت:

    آقایان محترم ودست اندرکار می شه بفرمائید این کار چه سودی جز ضرر برای مردم واستان ما داره .تورا خدا یه خورده عقلتونو به کار بندازید وشتابزده عمل نکنید.دارید منابع طبیعی را بی هیچ سودوبازدهی نابود می کنید.

دیدگاه شما