یکشنبه 27 مهر 1393 - 0:37

توضیح رییس پلیس فتا درباره فیلم “اتاق عمل”/ قانون عجیب و غریب در دانمارک/ وارد کنندگان خودرو چطور کلاه سر خریداران می گذارند؟

کدام استان بيشترين طلاق را ثبت کرد؟
به گزارش مهر، به گفته محزون، بیشترین تركیب سنی طلاق از بین آقایان 25 تا 29 ساله با خانم های 20 تا 24 ساله اتفاق افتاده است. مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور گفت: در 6ماه گذشته بیشترین نرخ طلاق در استان خراسان رضوی بوده است كه نرخ كشوری آن 1.9 در هزار است یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت حدودا دو طلاق وجود دارد اما در خراسان نسبت ازدواج به طلاق 3.8 است.

انتشار تصویری از حسن نصرالله در لباس نظامی
گفته شده است که این عکس مربوط به بازدید سید حسن نصرالله از منطقه قلمون است؛ و دبیرکل حزب الله لبنان در این عکس در حال دیدار با یکی از نیروهای مقاومت است.سایت خبری “الحدث نیوز” تأکید کرد که این عکس مربوط به سال 2005 و قبل از جنگ ژوئیه است و مربوط به بازدید سید حسن نصرالله از منطقه التفاح در جنوب لبنان می باشد.

توضیح رییس پلیس فتا درباره فیلم «اتاق عمل»
به گزارش نسیم آنلاین، رئیس پلیس فتا گفت: برخورد با ویدئوهای منتشر شده از اتاق عمل، ماموریت ما نیست.سردار هادیانفر گفت:‌ تاکنون کسی در این رابطه شکایت نکرده اما اگر شکایتی وارد شود، پیگیری می‌کنیم. امسال ۷۱۸ پرونده کلاهبرداری به روش “نیجریه‌ای” کشف و بررسی شده است.سردار هادیانفر ادامه داد: ارزش ریالی کلاهبرداری‌ها به روش نیجریه‌ای امسال بیش از ۴۲ میلیارد تومان بوده است.

تخلف دانشگاه ایرانیان محرز است
به گزارش فارس، مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای با اشاره به رسیدگی پرونده دانشگاه ایرانیان در کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: طبق اعلام دادستان دیوان محاسبات تخلف دانشگاه ایرانیان محرز و مسجل است. نامه‌نگاری‌های حمید بقایی در ارتباط با اتهامات وارده به این دانشگاه بدون پشتوانه است و تنها ادعاهایی در این نامه‌نگاری‌ها مطرح شده بود.وی افزود: تخلف دانشگاه ایرانیان مستند به اسنادی غیرقابل انکار است که این اسناد هم در اختیار سازمان بازرسی کل کشور و هم دیوان محاسبات قرار دارد.دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: بر اساس اعلام دیوان محاسبات و سازمان بازرسی مبلغ واریزی 16 میلیارد تومان به حساب دانشگاه ایرانیان پیش از ثبت دانشگاه ایرانیان بوده و این مبلغ به حساب اشخاص حقیقی واریز شده و از طرف دیوان محاسبات این حساب‌ها مسدود و مبالغ به خزانه کشور بازگردانده شد و این کار حق دیوان محاسبات است که ناظر بر فعالیت‌های مالی است.

توصیه نوه امام بابت برخورد با ناهنجاری اجتماعی
به گزارش جماران، یادگار امام با اشاره به نحوه برخورد با ناهنجاری های اجتماعی گفت: نهادهای قضایی و نظارتی یا ضابطین آن به شرطی توفیق می یابند که جامعه هدف نیز عمل مورد نظر آنها را ناهنجار تلقی کند.حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با رئیس و اعضای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با اشاره به برخی حواشی در عرصه فوتبال کشور، اظهار داشت: طبیعتا درهر جایی که پول باشد، اگر کنترل وجود نداشته باشد، حواشی پدید می آید و حتما به فوتبال آسیب می زند.وی با اشاره به اینکه در سایر حوزه ها، نقطه اوج در سنین پختگی است، افزود: نقطه اوج در ورزش همان اول کار است. یعنی یک انسان 18 یا 20 ساله ناگهان تبدیل به سوپر استار می شود، روزنامه ها عکس او را می اندازند، تلویزیون با آنها مصاحبه می کند، هرجا می روند مردم به آنها اقبال نشان می دهند، اگر گل بزند تا مدتی روزنامه ها به او می پردازند و… . لذا نفس شهرت، جذابیتی برای افراد می آورد و طبیعی است که یک جوان بی تجربه که شاید خاستگاه خانوادگی متفاوتی هم داشته باشد، نتواند تحت تأثیر این فضا، خود را مدیریت کند. البته عده ای هم هستند که در حاشیه قرار می گیرند تا از این ورزشکاران سوء استفاده کنند.حسن خمینی تصریح کرد: در ورزش یک جوان بدون هیچ آمادگی وارد عرصه ای می شود که بشدت پرهیجان و پر حاشیه است. اگر این جوان مدیریت نشود، واقعیات برای او توضیح داده نشود و از او صیانت نشود، طبیعی است که حواشی پیدا می شود.

اعتراض محمدرضا رحیمی به حکم دادگاه
به گزارش ایسنا، قاضی محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده‌ محمدرضا رحیمی، گفت:‌ پس از صدور حکم از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به این حکم اعتراض شد ولی هنوز پرونده برای رسیدگی به این اعتراض به دیوان عالی کشور ارجاع نشده است.وی با بیان اینکه کارهای مربوط به ارسال پرونده در مرحله نهایی قرار دارد، گفت که پرونده معاون اول دولت احمدی نژاد تا پایان مهر به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

گران ترین همبرگر +عکس
به گزارش عصر ایران، یک رستوران در لندن از تولید گران ترین همبرگر در سراسر جهان خبر داد. این نوع همبرگر که با قمیت 1100 پوند به فروش می رسد از عالی ترین گوشت گاو، یک نوع طلا قابل خوردن، خرچنگ دریایی و خاویار تهیه می شود. مسوول این رستوران، ایده تهیه این نوع همبرگر سه هفته به طول انجامید، تا بالاخره در دوم ماه جاری، پس از تایید یک نهاد بین المللی، این همبرگر، به عنوان گران بهاترین همبرگر جهان فروخته شد.

رابطه جنسی با حیوانات در دانمارک ممنوع می شود
به گزارش مشرق برخی از کشورهای اروپایی در راستای هدونیسم یا لذت‌گرایی قبول کرده‌اند که برای رسیدن به لذت جنسی می‌توان از هر چیزی استفاده کرد اما اکنون وزیر غذا و کشاورزی دانمارک اعلام کرده است که این کشور در حال طراحی قانونی برای تبعید کسانی است که رابطه جنسی با حیوانات دارند. این لایحه مدت زمانی بسیار طولانی در انتظار تصویب بود.دن جورجن‌سن وزیر غذا و کشاورزی دانمارک گفته است: تصمیم گرفته‌ام که انجام عمل جنسی با حیوانات را ممنوع اعلام کنیم. دلایل زیادی هم دارد که مهمترین آن این است که در بیشتر موارد این کار یک حمله به حیوانات است.بنا به گفته‌های وی، یکی از مسائلی که باعث شده این تصمیم را بگیرد آسیبی است که به شهرت کشورش توسط قانون اجازه عمل جنسی با حیوانات زده شده اشت. وی همچنین گفته است که حیوانات نمی‌‌توانند بگویند که این کار را نکنید بنابراین باید ممنوع شود.

مجازات داعش برای مردانی که زنانشان نقاب نپوشند
به گزارش صراط، داعش تهدید کرده است که اگر خانمی نقاب نپوشد، مرد همراه وی شلاق خواهد خورد.گروه تروریستی داعش همچنین استفاده از هر نوع دخانیات را در تکریت و ناحیه ی “العلم” – واقع در 16 کیلومتری تکریت- ممنوع اعلام کرده و کلیه سیگار ها را از مغازه ها جمع آوری و افراد “متخلف” را به شلاق تهدید کرده است.این منبع که خواست نامش فاش نشود خاطر نشان کرد: عناصر داعش محل های فروش سیگار را بسته است.داعش همچنین دستورات عجیبی را بر مردم موصل تحمیل کرده است، مانند این که مردان باید لباس مردم افغانستان را بپوشند و زنان نقاب بزنند.

هتک حرمت مسجدی در یونان +تصاویر
در اولین ساعت صبح روز گذشته مسجد جامع مسلمانان آتن، پایتخت یونان از سوی عناصر تندرو مسیحی مورد هتک حرمت قرار گرفت.براساس این گزارش، زمانی که مسلمانان آتن برای حضور در نماز جمعه قصد حضور در این مسجد را داشتند با علامت صلیب کشیده شده بر روی در مسجد و سر یک خوک در برابر مسجد روبرو شدند.این مسأله موجب عصبانیت مسلمانان منطقه شده و از پلیس خواستند تا نسبت دستگیری عوامل این اهانت اقدامات لازم را انجام دهد.

صحنه قهر مهاجم پرسپولیس+عکس
محمد عباس زاده مهاجم پرسپولیس در بازی مقابل کارگر بنه گز در جام حذفی ، یک پنالتی را از دست داد و بعد از تعویض ، با حالت قهر به رختکن رفت و روی نیمکت ننشست.

دریدن پرچم اوکراین توسط نظامیان اوکراینی روس گرا+تصویر
سرویس بین الملل شفاف: رویترز تصویری منتشر کرد که باعث خشم مردم اوکراین شده است. این تصویر پرچم اوکراین را نشان می دهد که نظامیان شرق این کشور در حال پاره نمودن پرچم دولت مرکزی اوکراین هستند.

وارد کنندگان خودرو چطور کلاه سر خریداران می گذارند؟
به گزارش ایسنا،بررسی متن قراردادهای فروش تعدادی از شرکت‌های واردکننده خودرو که به دست ما رسیده، نشان می‌دهد که متون مندرج در این قراردادها به قدری ریز نوشته شده است که بسیاری از خریداران به صورت طبیعی امکان مطالعه درست و دقیق این متون را ندارند و به نوعی بدون آگاهی کامل از شرایط فروش، اقدام به خرید می‌کنند و معمولا نیز از ناحیه تاخیر در تحویل، افزایش مجدد قیمت خودرو و یا حتی ابطال قرارداد و عدم تحویل خودرو، متضرر می‌شوند.یک کارشناس صنعت خودرو در این زمینه در پاسخ به اینکه متون مندرج در قرارداد فروش برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو بسیار ریز نوشته شده است، دلیل این موضوع چیست؟ گفت: ریز نوشتن متون مندرج در قرارداد و همچنین ایجاد هرگونه ابهام در قراردادهای فروش به صورت قید تبصره‌های مختلف برای باز گذاشتن دست فروشنده برای ایجاد تغییر در شرایط فروش، به منزله فریب مشتریان است.امرالله امینی با بیان اینکه واردکنندگان خودرو نیز فهمیده‌اند که مشتریان ایرانی کم‌حوصله بوده و زمان خرید چندان به متون مندرج در قرارداد اهمیت نمی‌دهند، گفت: در این شرایط واردکنندگان خودرو متون مندرج در قرارداد را به قدری ریز و در هم می‌نویسند که حتی مشتریانی که حوصله بیشتری دارند نیز با وجود مطالعه قرارداد چندان متوجه شرایط مندرج در آن نمی‌شوند.او ادامه می‌دهد: علاوه بر آن شرکت‌های واردکننده خودرو با قید تبصره‌های مختلف در قراردادهای فروش، دست خود را برای هرگونه افزایش قیمت، تاخیر در زمان تحویل و حتی عدم تحویل خودرو باز می‌گذارند و ریز نوشتن متون قرارداد نیز راهی برای جلوگیری از آگاهی خریداران از این شرایط یک طرفه است.

زمین1000میلیاردی که یک شبه غیب شد!
به گزارش دانا، مدت هاست بر لزوم مبارزه با زمین خواری در کشور تاکید می شود اما همچنان شاهد هستیم که در بخش های مختلف کشور، زمین خواران جولان می دهند.در جدیدترین نمونه این روزها خبر می رسد باند بزرگ زمین خواران که طی سال های اخیر کلاهبرداری های بسیاری را در شمال کشور انجام داده بود دستگیر شد.این باند زمین خوار از طریق ارتباطاتی که با سازمان های ثبت و دفترخانه ها داشتند، کارهای خود را پیش برده و مراحل ثبت سند را بدین صورت انجام می دادند.یکی از نمونه های بارز کلاهبرداری این باند، زمینی به ارزش بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود که آن را به اسم خود زده بودند.البته پدیده زمین خواری محدود به محله، شهر، روستا، استان یا بخش خاصی نیست و در سراسرکشور به اشکال مختلف پراکنده شده است. از این رو به نظر می رسد ارائه یک طرح همه جانبه برای مبارزه با این پدیده شوم و همکاری نهاد ها وسازمان های در گیر در این خصوص ضرورتی است که باید هرچه سریعتر به آن توجه شود.

کدام استان بيشترين طلاق را ثبت کرد؟
به گزارش مهر، به گفته محزون، بیشترین تركیب سنی طلاق از بین آقایان 25 تا 29 ساله با خانم های 20 تا 24 ساله اتفاق افتاده است. مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور گفت: در 6ماه گذشته بیشترین نرخ طلاق در استان خراسان رضوی بوده است كه نرخ كشوری آن 1.9 در هزار است یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت حدودا دو طلاق وجود دارد اما در خراسان نسبت ازدواج به طلاق 3.8 است.

انتشار تصویری از حسن نصرالله در لباس نظامی
گفته شده است که این عکس مربوط به بازدید سید حسن نصرالله از منطقه قلمون است؛ و دبیرکل حزب الله لبنان در این عکس در حال دیدار با یکی از نیروهای مقاومت است.سایت خبری “الحدث نیوز” تأکید کرد که این عکس مربوط به سال 2005 و قبل از جنگ ژوئیه است و مربوط به بازدید سید حسن نصرالله از منطقه التفاح در جنوب لبنان می باشد.

توضیح رییس پلیس فتا درباره فیلم «اتاق عمل»
به گزارش نسیم آنلاین، رئیس پلیس فتا گفت: برخورد با ویدئوهای منتشر شده از اتاق عمل، ماموریت ما نیست.سردار هادیانفر گفت:‌ تاکنون کسی در این رابطه شکایت نکرده اما اگر شکایتی وارد شود، پیگیری می‌کنیم. امسال ۷۱۸ پرونده کلاهبرداری به روش “نیجریه‌ای” کشف و بررسی شده است.سردار هادیانفر ادامه داد: ارزش ریالی کلاهبرداری‌ها به روش نیجریه‌ای امسال بیش از ۴۲ میلیارد تومان بوده است.

تخلف دانشگاه ایرانیان محرز است
به گزارش فارس، مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای با اشاره به رسیدگی پرونده دانشگاه ایرانیان در کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: طبق اعلام دادستان دیوان محاسبات تخلف دانشگاه ایرانیان محرز و مسجل است. نامه‌نگاری‌های حمید بقایی در ارتباط با اتهامات وارده به این دانشگاه بدون پشتوانه است و تنها ادعاهایی در این نامه‌نگاری‌ها مطرح شده بود.وی افزود: تخلف دانشگاه ایرانیان مستند به اسنادی غیرقابل انکار است که این اسناد هم در اختیار سازمان بازرسی کل کشور و هم دیوان محاسبات قرار دارد.دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: بر اساس اعلام دیوان محاسبات و سازمان بازرسی مبلغ واریزی 16 میلیارد تومان به حساب دانشگاه ایرانیان پیش از ثبت دانشگاه ایرانیان بوده و این مبلغ به حساب اشخاص حقیقی واریز شده و از طرف دیوان محاسبات این حساب‌ها مسدود و مبالغ به خزانه کشور بازگردانده شد و این کار حق دیوان محاسبات است که ناظر بر فعالیت‌های مالی است.

توصیه نوه امام بابت برخورد با ناهنجاری اجتماعی
به گزارش جماران، یادگار امام با اشاره به نحوه برخورد با ناهنجاری های اجتماعی گفت: نهادهای قضایی و نظارتی یا ضابطین آن به شرطی توفیق می یابند که جامعه هدف نیز عمل مورد نظر آنها را ناهنجار تلقی کند.حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با رئیس و اعضای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با اشاره به برخی حواشی در عرصه فوتبال کشور، اظهار داشت: طبیعتا درهر جایی که پول باشد، اگر کنترل وجود نداشته باشد، حواشی پدید می آید و حتما به فوتبال آسیب می زند.وی با اشاره به اینکه در سایر حوزه ها، نقطه اوج در سنین پختگی است، افزود: نقطه اوج در ورزش همان اول کار است. یعنی یک انسان 18 یا 20 ساله ناگهان تبدیل به سوپر استار می شود، روزنامه ها عکس او را می اندازند، تلویزیون با آنها مصاحبه می کند، هرجا می روند مردم به آنها اقبال نشان می دهند، اگر گل بزند تا مدتی روزنامه ها به او می پردازند و… . لذا نفس شهرت، جذابیتی برای افراد می آورد و طبیعی است که یک جوان بی تجربه که شاید خاستگاه خانوادگی متفاوتی هم داشته باشد، نتواند تحت تأثیر این فضا، خود را مدیریت کند. البته عده ای هم هستند که در حاشیه قرار می گیرند تا از این ورزشکاران سوء استفاده کنند.حسن خمینی تصریح کرد: در ورزش یک جوان بدون هیچ آمادگی وارد عرصه ای می شود که بشدت پرهیجان و پر حاشیه است. اگر این جوان مدیریت نشود، واقعیات برای او توضیح داده نشود و از او صیانت نشود، طبیعی است که حواشی پیدا می شود.

اعتراض محمدرضا رحیمی به حکم دادگاه
به گزارش ایسنا، قاضی محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده‌ محمدرضا رحیمی، گفت:‌ پس از صدور حکم از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به این حکم اعتراض شد ولی هنوز پرونده برای رسیدگی به این اعتراض به دیوان عالی کشور ارجاع نشده است.وی با بیان اینکه کارهای مربوط به ارسال پرونده در مرحله نهایی قرار دارد، گفت که پرونده معاون اول دولت احمدی نژاد تا پایان مهر به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

گران ترین همبرگر +عکس
به گزارش عصر ایران، یک رستوران در لندن از تولید گران ترین همبرگر در سراسر جهان خبر داد. این نوع همبرگر که با قمیت 1100 پوند به فروش می رسد از عالی ترین گوشت گاو، یک نوع طلا قابل خوردن، خرچنگ دریایی و خاویار تهیه می شود.  مسوول این رستوران، ایده تهیه این نوع همبرگر سه هفته به طول انجامید، تا بالاخره در دوم ماه جاری، پس از تایید یک نهاد بین المللی، این همبرگر، به عنوان گران بهاترین همبرگر جهان فروخته شد.

رابطه جنسی با حیوانات در دانمارک ممنوع می شود
به گزارش مشرق برخی از کشورهای اروپایی در راستای هدونیسم یا لذت‌گرایی قبول کرده‌اند که برای رسیدن به لذت جنسی می‌توان از هر چیزی استفاده کرد اما اکنون وزیر غذا و کشاورزی دانمارک اعلام کرده است که این کشور در حال طراحی قانونی برای تبعید کسانی است که رابطه جنسی با حیوانات دارند. این لایحه مدت زمانی بسیار طولانی در انتظار تصویب بود.دن جورجن‌سن وزیر غذا و کشاورزی دانمارک گفته است: تصمیم گرفته‌ام که انجام عمل جنسی با حیوانات را ممنوع اعلام کنیم. دلایل زیادی هم دارد که مهمترین آن این است که در بیشتر موارد این کار یک حمله به حیوانات است.بنا به گفته‌های وی، یکی از مسائلی که باعث شده این تصمیم را بگیرد آسیبی است که به شهرت کشورش توسط قانون اجازه عمل جنسی با حیوانات زده شده اشت. وی همچنین گفته است که حیوانات نمی‌‌توانند بگویند که این کار را نکنید بنابراین باید ممنوع شود.

مجازات داعش برای مردانی که زنانشان نقاب نپوشند
به گزارش صراط، داعش تهدید کرده است که اگر خانمی نقاب نپوشد، مرد همراه وی شلاق خواهد خورد.گروه تروریستی داعش همچنین استفاده از هر نوع دخانیات را در تکریت و ناحیه ی “العلم” – واقع در 16 کیلومتری تکریت- ممنوع اعلام کرده و کلیه سیگار ها را از مغازه ها جمع آوری و افراد “متخلف” را به شلاق تهدید کرده است.این منبع که خواست نامش فاش نشود خاطر نشان کرد: عناصر داعش محل های فروش سیگار را بسته است.داعش همچنین دستورات عجیبی را بر مردم موصل تحمیل کرده است، مانند این که مردان باید لباس مردم افغانستان را بپوشند و زنان نقاب بزنند.

هتک حرمت مسجدی در یونان +تصاویر
در اولین ساعت صبح روز گذشته مسجد جامع مسلمانان آتن، پایتخت یونان از سوی عناصر تندرو مسیحی مورد هتک حرمت قرار گرفت.براساس این گزارش، زمانی که مسلمانان آتن برای حضور در نماز جمعه قصد حضور در این مسجد را داشتند با علامت صلیب کشیده شده بر روی در مسجد و سر یک خوک در برابر مسجد روبرو شدند.این مسأله موجب عصبانیت مسلمانان منطقه شده و از پلیس خواستند تا نسبت دستگیری عوامل این اهانت اقدامات لازم را انجام دهد.

صحنه قهر مهاجم پرسپولیس+عکس
محمد عباس زاده مهاجم پرسپولیس در بازی مقابل کارگر بنه گز در جام حذفی ، یک پنالتی را از دست داد و بعد از تعویض ، با حالت قهر به رختکن رفت و روی نیمکت ننشست.

دریدن پرچم اوکراین توسط نظامیان اوکراینی روس گرا+تصویر
سرویس بین الملل شفاف: رویترز تصویری منتشر کرد که باعث خشم مردم اوکراین شده است. این تصویر پرچم اوکراین را نشان می دهد که نظامیان شرق این کشور در حال پاره نمودن پرچم دولت مرکزی اوکراین هستند.

وارد کنندگان خودرو چطور کلاه سر خریداران می گذارند؟
به گزارش ایسنا،بررسی متن قراردادهای فروش تعدادی از شرکت‌های واردکننده خودرو که به دست ما رسیده، نشان می‌دهد که متون مندرج در این قراردادها به قدری ریز نوشته شده است که بسیاری از خریداران به صورت طبیعی امکان مطالعه درست و دقیق این متون را ندارند و به نوعی بدون آگاهی کامل از شرایط فروش، اقدام به خرید می‌کنند و معمولا نیز از ناحیه تاخیر در تحویل، افزایش مجدد قیمت خودرو و یا حتی ابطال قرارداد و عدم تحویل خودرو، متضرر می‌شوند.یک کارشناس صنعت خودرو در این زمینه در پاسخ به اینکه متون مندرج در قرارداد فروش برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو بسیار ریز نوشته شده است، دلیل این موضوع چیست؟ گفت: ریز نوشتن متون مندرج در قرارداد و همچنین ایجاد هرگونه ابهام در قراردادهای فروش به صورت قید تبصره‌های مختلف برای باز گذاشتن دست فروشنده برای ایجاد تغییر در شرایط فروش، به منزله فریب مشتریان است.امرالله امینی با بیان اینکه واردکنندگان خودرو نیز فهمیده‌اند که مشتریان ایرانی کم‌حوصله بوده و زمان خرید چندان به متون مندرج در قرارداد اهمیت نمی‌دهند، گفت: در این شرایط واردکنندگان خودرو متون مندرج در قرارداد را به قدری ریز و در هم می‌نویسند که حتی مشتریانی که حوصله بیشتری دارند نیز با وجود مطالعه قرارداد چندان متوجه شرایط مندرج در آن نمی‌شوند.او ادامه می‌دهد: علاوه بر آن شرکت‌های واردکننده خودرو با قید تبصره‌های مختلف در قراردادهای فروش، دست خود را برای هرگونه افزایش قیمت، تاخیر در زمان تحویل و حتی عدم تحویل خودرو باز می‌گذارند و ریز نوشتن متون قرارداد نیز راهی برای جلوگیری از آگاهی خریداران از این شرایط یک طرفه است.

زمین1000میلیاردی که یک شبه غیب شد!
به گزارش دانا، مدت هاست بر لزوم مبارزه با زمین خواری در کشور تاکید می شود اما همچنان شاهد هستیم که در بخش های مختلف کشور، زمین خواران جولان می دهند.در جدیدترین نمونه این روزها خبر می رسد باند بزرگ زمین خواران که طی سال های اخیر کلاهبرداری های بسیاری را در شمال کشور انجام داده بود دستگیر شد.این باند زمین خوار از طریق ارتباطاتی که با سازمان های ثبت و دفترخانه ها داشتند، کارهای خود را پیش برده و مراحل ثبت سند را بدین صورت انجام می دادند.یکی از نمونه های بارز کلاهبرداری این باند، زمینی به ارزش بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود که آن را به اسم خود زده بودند.البته پدیده زمین خواری محدود به محله، شهر، روستا، استان یا بخش خاصی نیست و در سراسرکشور به اشکال مختلف پراکنده شده است. از این رو به نظر می رسد ارائه یک طرح همه جانبه برای مبارزه با این پدیده شوم و همکاری نهاد ها وسازمان های در گیر در این خصوص ضرورتی است که باید هرچه سریعتر به آن توجه شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=124834
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما