شنبه 26 مهر 1393 - 17:43

توضیحات مدیرکل سیاسی کهگیلویه و بویراحمد پیرامون افزایش نمایندگان

مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی بی‌انصافی‌ها نسبت به دولت، گفت: افزایش نمایندگان مجلس در این استان براساس شاخص‌ها و فاکتورهای که در قانون آمده، انجام می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: توضیحات مدیرکل سیاسی کهگیلویه و بویراحمد پیرامون افزایش نمایندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جلیل حسنی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: منصفانه نیست که همه اشکالات و محدودیت‌های قانونی و حتی برخورداری از برخی اولویت‌ها را در زمینه افزایش نمایندگان را به دولت نسبت بدهیم.

مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح افزایش نمایندگان مجلس، بیان کرد: افزایش نمایندگان بر اساس صراحت قانون با دارا بودن شاخص‌ها و فاکتورهای که در قانون ذکر شده هر 10 سال یک بار با در نظر گرفتن عوامل؛ انسانی، جغرافیایی و سیاسی، 20 نماینده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه می‌شود.

حسنی با بیان اینکه طرح افزایش نمایندگان بر اساس اولویت‌ها و شاخص‌ها انجام می‌گیرد و به هیچ نهاد یا ارگان یا دستگاه اجرائی و دولتی ربط ندارد، یادآور شد: در مردادماه سال 91 توسط وزارت کشور و با امضاء رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، اما یک فوریت آن رأی نیاورد و مقرر شد به صورت عادی در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در همان سال 91 با توجه به شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد طرح توجیهی افزایش نمایندگان از طریق استاندار وقت به وزارت کشور ارسال شد که به دلیل نداشتن شاخص‌ها و فاکتورهای لازم در اولویت قرار نگرفت.

مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ‌گونه کارشکنی در افزایش نمایندگان از سوی هیچ فرد یا گروهی صورت نگرفته است، افزود: طی سال جاری نیز با پیگیری و امضاء آقای خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، موضوع افزایش نمایندگان و لحاظ نمودن همه جوانب از جمله جمعیت، موقعیت جغرافیایی، سیاسی، صعب العبور بودن منطقه و تاثیر افزایش نمایندگان بر رفع محرومیت و سایر شرایط و اولویت‌ها به وزارت کشور منعکس گردید.

حسنی اضافه کرد: طرح موضوع افزایش نمایندگان توسط 20 نفر از نمایندگان مجلس به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارائه شده و فعلاً در کمیسیون مربوطه تأئید شده است و لایحه پیشنهادی دولت نبوده، بلکه دولت طرف مشورت است نه تصمیم گیرنده.

وی با اشاره به وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد و اینکه افزایش نمایندگان در برون رفت این استان از محرومیت کمک شایانی خواهد کرد، اظهار داشت: رایزنی نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی بسیار تاثیر گذار می‌باشد، البته ما باید اولویت‌ها و شاخص‌های استان‌هایی که مشمول افزایش تعداد نمایندگان هستند را داشته باشیم تا بتوانیم در این زمینه فعالیت و قضاوت کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=124824
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نماینده آینده کهگیلویه گفت:

    با این سه نفر برسرمسولیت ها جدل وبحث وای به روزی که بیشتر بشند.کاش یک نماینده داشتیم تااینکه حداقل به فکر این استان بدبخت می بود .

دیدگاه شما