شنبه 26 مهر 1393 - 16:19

رشد 38 درصدی صادرات کهگیلویه و بویراحمد

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه توسعه صادرات غیره نفتی استان گفت: در 6 ماهه نخست سالجاری ارزش ریالی صادرات کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر 38 درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، داریوش دیودیده با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت های کشور و به تبع آن استان تلاش و برنامه ریزی در جهت توسعه صادرات پایدار است افزود: خوشبختانه شرایط برای تحقق این امر در کشور فراهم است.

دیودیده گفت: در 6 ماهه نخست سالجاری صادرات کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ریالی 4 میلیون و 430 هزار دلار و به لحاظ وزنی 3 هزار 784 تن بوده است.

وی با اشاره به رشد 38 درصدی میزان صادرات به لحاظ ارزش ریالی اظهار داشت: به لحاظ وزنی صادرات استان با کاهش مواجه بوده که دلیل این امر شرایط خاص کشور عراق به عنوان مقصد صادرات سیمان کهگیلویه و بویراحمد می باشد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میانگین میزان رشد صادرات کشور در 6 ماهه نخست سالجاری در سطح کشور 20 درصد بوده و رشد 38 درصدی صادرات استان نقطه امیدبخشی خواهد بود.

دیودیده عمده کالاهای صادر شده استان را عصاره و پودر شیرین‌بیان، دوغ، موکت، لوازم آرایشی و بهداشتی، عصاره گیاهان دارویی و …عنوان کرد و گفت: خوشبختانه صادرات خوبی در این حوزه داشتیم.

وی ارزش صادرات لوازم آرایشی را به ازای هر کیلوگرم 63 دلار بیان کرد و گفت: ارزش صادرات سیمان به ازای هر کیلوگرم 14 هزارم صدم است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=124808
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما