سه شنبه 22 مهر 1393 - 13:01

گستاخی عربستان علیه ایران

وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی در جده ایران را به اشغالگری و تعمیق بحران در سوریه متهم کرد و از تهران خواست تا برای حل بحران سوریه نیروهای خود را از این کشور خارج کند.وزیر خارجه عربستان: ایران باید نیروهای اشغالی خود را از سوریه خارج کند!

به گزارش بویرنیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، سعود الفیصل وزیر امور خارجه سعودی در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی خود در جده در این باره گفت:” در بسیاری از بحران های منطقه ایران خود بخشی از مشکل است نه راه حل .”

او ادامه داد:” در این چارچوب ما نیروهای ایرانی فعال در سوریه را بخشی از مشکل می دانیم. ما می توانیم بگوییم که نیروهای ایران در سوریه نیروهای اشغالی هستند.”

ایران هر گونه اعزام نیرو به سوریه یا عراق را رد کرده و بر حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و یکپارچگی دو دولت متحد خود در منطقه تاکید می کند.

وزیر خارجه عربستان که کشورش متهم است با اعزام و سازماندهی هزاران تروریست در سوریه، بحرانی فراگیر را در منطقه ایجاد کرده، در ادامه گفت:” اگر ایران می خواهد بخشی از راه حل بحران سوریه باشد،باید نخست نیروهای خود را از این کشور خارج کند، همان طور که باید همین کار را در دیگر کشورهای منطقه از جمله عراق و یمن هم انجام دهد.

الفیصل ادامه داد:” اگر ایران بخواهد بخشی از راه حل بحران های منطقه ای باشد ما از آن استقبال می کنیم. اما اگر بخواهد همچنان بخشی از مشکل باقی بماند، این کشور نمی تواند نقشی در تحولات منطقه ای بازی کند.”

وزیر خارجه سعودی ها پس از اظهار تمام این سخنان تاکید کرد که منظور او از ایران به عنوان یک کشور و یا مردم نیست بلکه سیاست های حکومت ایران است.

وزیر خارجه عربستان در حالی ایران را متهم به ایجاد مشکل و بحران در منطقه می داند، که کشور او در 3 و نیم سال گذشته با حمایت همه جانبه از گروه های تروریستی خارجی در سوریه، زمینه ظهور و بروز گروه هایی وحشی همچون داعش را فراهم کرده است. این حقیقت اخیرا به اعتراف جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا نیز رسید، البته این مقام آمریکایی مجبور شد بعدا بابت این اظهارات صریح خود عذرخواهی کند.

بایدن دو هفته پیش در اظهاراتی گفت: متحدان آمریکا در منطقه از جمله عربستان، امارات و ترکیه در به وجود آمدن داعش نقش دارند چرا که به گفته بایدن این کشورها در برابر تسلیح گروه های تروریستی مخالف حکومت سوریه زیاده روی کردند که نهایت این اقدام به سر بر آوردن گروه هایی چون داعش انجامید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=124321
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    کسی که در مراکز فساد حضور فعال داشته است حرف از این بهتر نمی زند

  2. سرابتاوه گفت:

    مرگ بر آل سعود.مرگ بر وهابیت و تروریسم

  3. امین گفت:

    سعود !بزرگ کرده خود را نمی توانی کنترل کنی آن وقت ناتوان واق واق می کنی ،به امید روزی که زیر پایتان مثل برف به اعماق بروید ،نوکران جیره خوار

  4. احمد گفت:

    بارؤسات ( آمریکا – اسرائیل ) هماهنگی کردی بعد نظر دادی . نه که شما خیلی در حوادث منطقه نقش مستقل داری برو بدبخت مگه آلزایمر اثر کرد

دیدگاه شما