یکشنبه 13 مهر 1393 - 10:18

بدترین مخلفات برای ساندویچ

شاید این چند دستور ساده بتواند غذای سالم تری را برایتان فراهم کند

بویرنیوز:

می خواهید ساندویچ درست کنید؟ شاید این چند دستور ساده بتواند غذای سالم تری را برایتان فراهم کند.
به گزارش سلامانه به نقل از سایت «فاکس نیوز»، آنچه در پی می آید، می تواند بدترین انتخاب ها برای درست کردن یک ساندویچ سالم باشد:
نان سفید (بدون سبوس)
تحقیقی که اخیرا در اسپانیا انجام شده و نحوه غذا خوردن و وزن بیش از 9 هزار نفر را زیر نظر گرفته، نشان می دهد کسانی که فقط نان سفید می خورند و در طول روز 2 وعده یا بیش تر از آن مصرف می کنند، در عرض 5 سال 40 درصد بیش از بقیه در معرض اضافه وزن یا چاقی قرار می گیرند.
نان کامل بهترین انتخاب برای کنترل خطر چاقی و دور کردن بیماری های مزمن مثل دیابت نوع دوم، عارضه های قلبی، سکته و برخی سرطان ها است. یا نان کامل بخورید یا اصلا نان نخورید.
 
گوشت فرآوری شده
سوسیس یا گوشت نمک سودشده، نه تنها از ماهیچه حیوانات (مثل سینه مرغ) نیست، بلکه مواد افزودنی و نگهدارنده هم به آن اضافه شده؛ بنابراین کالری، چربی و نمک بیش تری دارد. مثلا حدود 90 گرم سینه مرغ تازه پخته شده، 90 کالری ، یک گزم چربی و 50 میلی گرم سدیم به علاوه 20 گرم پروتئین دارد. 30 گزم سوسیس پپرونی 130 کالری، 11 گرم چربی، 480 میلی گرم نمک و 6 گرم پروتئین دارد. دانشمندان ارتباط محکمی بین مصرف گوشت های فرآوری شده و بیماری های قلبی و سرطان یافته اند.
 
چند توصیه دیگر 
بهتر است به جای سس سفید که کالری زیاد و مواد نگهدارنده دارد، از ترکیب ماست، آب لیمو، سیر، فلفل سیاه و… استفاده کنید یا سرکه بالزامیک را روی ساندویچ بریزید. دو طرف ساندویچ را نان نگذارید و فقط یک سمت آن را با نان بپوشانید. به جای چیپس و یا علاوه بر آن، سالاد و سبزیجات مصرف کنید.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=123236
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما