پنجشنبه 10 مهر 1393 - 18:52

رونمایی مایکروسافت از «ویندوز۱۰»

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که با هدف تأکید بر پیشرفت جهش‌دار این مجموعه به سوی «جهانی مبتنی بر ابزارهای همراه و خدمات اینترنتی» نسخه جدید سیستم عامل ویندوز را با یک شماره جهش، به جای ویندوز ۹، «ویندوز ۱۰» خواهد نامید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نسخه کنونی ویندوز موسوم به «ویندوز ۸»، به دلیل آن چه «تغییرهای رفتاری افراطی» توصیف شده، مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته بود. در واکنش به این انتقادها مایکروسافت اعلام کرده که نسخه جدید سیستم عامل معروف این شرکت با احیای روش‌های سنتی‌تر ویندوز برای کاربران وفادار این نرم‌افزار آشناتر خواهد بود – فارغ از این که در حال حاضر از کدام نسخه سیستم عامل فوق استفاده می‌کنند.

برای مثال، فهرست آغاز در «ویندوز۱۰» بار دیگر به شکل سنتی آن و شبیه «ویندوز ۷» خواهد بود، اما اجزای تشکیل‌دهنده این فهرست – که در کنار صفحه اول ویندوز باز می‌شود – شبیه «ویندوز ۸» طراحی شده‌اند.

جو بِلفیوره، از مسئولان اجرایی مایکروسافت، که بر طراحی و تکامل ویندوز نظارت دارد، گفت که ویندوز۱۰ «ظاهر آشنای ویندوز۷ را به همراه امتیاز‌های ویندوز۸» توأمان به کاربران ارائه خواهد داد.

شرکت مایکروسافت روز سه‌‌شنبه، هشتم مهرماه، طی مراسمی ویژه در شهر سان‌فرانسیسکو، فرازهایی از چشم‌انداز خود برای آینده ویندوز را برشمرد و از ارائه نسخه آزمایشی ویندوز جدید برای «تعدادی کاربر منتخب» از روز چهارشنبه خبر داد.

مایکروسافت همچنین گفته که قصد دارد جزئیات بیشتری از این سیستم عامل را در اوایل سال آینده رونمایی کند و نسخه نهایی آن را اواسط سال ۲۰۱۵ در اختیار کاربران قرار دهد.

در همین حال تحلیلگران می‌گویند موفقیت ویندوز جدید برای مایکروسافت بسیار حیاتی است و ساتیا نادِلا، مدیر کل اجرایی جدید این شرکت، باید نشان دهد که مایکروسافت توانایی آن را دارد که، بدون کاستن از ویژگی‌های سنتی تجربه کاربری رایانه، سیستم عامل خود را هماهنگ با دستگاه‌های همراه امروزی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

گفته شده که نرم‌افزار جدید حاصل تلاش مایکروسافت برای دست‌ کشیدن از تغییرهای افراطی در طراحی ویندوز۸ است که انتشار آن در دو سال پیش با عدم استقبال بسیاری از کاربران رایانه‌های شخصی مواجه شد. با این همه مایکروسافت تصریح کرده که نسخه جدید ویندوز به معنای عقب‌نشینی کامل از موضع پیشین این شرکت در «پر کردن خلأ میان رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های همراه» نخواهد بود: ویندوز جدید همچنان قابلیت لمسی داشته و خواهد کوشید تجربه یکدستی را در اختیار کاربرانی قرار دهد که به طور پیوسته میان رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند در حرکت هستند.

تِری مایرسون،‌ از مسئولان اجرایی مایکروسافت، گفت که ویندوز۱۰ «نسلی کاملاً جدید» از این سیستم عامل خواهد بود و در دستگا‌ه‌های مختلف نیز قابلیت استفاده خواهد داشت: «از تلفن‌‌های هوشمند گرفته تا دستگاه‌های بازی کامپیوتری».

مایکروسافت هم اینک سه سیستم‌عامل اصلی دارد – ویندوز۸ برای رایانه‌های سنتی و تبلت‌ها،‌ ویندوز تلفن ۸ و ایکس‌باکس برای بازی‌های کامپیوتری. یکی کردن این سه سیستم‌عامل در یک قالب به طراحان برنامه‌های کاربردی این امکان را خواهد داد که با راحتی بیشتری برای ویندوز برنامه تولید کنند.

در عین حال مصرف‌کنندگان نیز خواهند توانست بدون این که مجبور باشند هر «اَپلیکیشن» را چند بار خریداری کنند، یک برنامه را در چندین دستگاه مورد استفاده قرار دهند.

با این همه مایکروسافت گفته که احتمال دارد واسط کاربری (user interface) ویندوز کماکان در میان دستگا‌ه‌های مختلف متفاوت باشد و در حال حاضر این شرکت قصد دارد واسط کاربری کنونی ایکس‌باکس را برای دستگاه‌های بازی حفظ کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122977
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما