چهارشنبه 9 مهر 1393 - 15:56

آملی لاریجانی: انگلیس،کشوری منفور است

رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضائی گفت: پاک کردن فضای مجازی دغدغه مسئولان باشد و امیدواریم همه دوستان در قوه قضائیه کمک کنند و هدف قوه قضائیه محدود کردن فضای مجازی نیست و ما امیدواریم مجبور به این کار نشود.

بویرنیوز:

رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضائی گفت: پاک کردن فضای مجازی دغدغه مسئولان باشد و امیدواریم همه دوستان در قوه قضائیه کمک کنند و هدف قوه قضائیه محدود کردن فضای مجازی نیست و ما امیدواریم مجبور به این کار نشود.
به گزارش خبرگزاری میزان آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضائی اظهار کرد: در صحنه بین المللی مسأله حضور در مقر سازمان ملل مطرح بود وما از مواضع منطقی رئیس جمهور در سخنانش در سازمان ملل و مصاحبه های ایشان تشکر می کنیم که از این ملت نمایندگی کرد و سخنان منطقی ملت را برای جهانیان عرضه کرد.
وی افزود: رئیس جمهور مسأله دفاع از ملت مظلوم فلسطین را در مقر سازمان ملل خوب مطرح کرد و امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته ای هم مواضع کشور را به خوبی منعکس کنند و قرار نیست در محاسبات این اشتباه شود که ملت ما دست از خواسته های به حق خود بردارند و توجه داشته باشند آدرس اشتباهی ندهند.
رئیس قوه قضائیه یادآور شد: بحث مذاکرات هسته ای به اختلافات و سلیقه های داخلی پیوند نخورده است و کشور تحت نظارت رهبری و سیاست هایی که ایشان تنظیم کردند پیش می رود و همه ا وجود اختلاف نظرها در حفظ عزت نظام متحد هستند.
وی خاطر نشان کرد: بعضی سخنان نخست وزیر انگلیس در سازمان ملل و ادعایی که در کشور حقوق بشر رعایت نمی شود باعث تأسف است که به جمهوری اسلامی اهانت می کنند و این کشور با این کارنانه سیاهی که در استعمار کشورها دارد چه حقی دارد که اظهار نظر می کند و اینقدر این کشور در میان کشورها منفور است که تا قرن ها فراموش نمی شود، در کشورهای افریقایی و در خود کشور ما دخالت هایی داشته که قرن ها در حافظه ملت باقی خواهد ماند.
آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: انگلیس با ایجاد کارخانه فرقه سازی در کشورها بر استعمار خودش افزوده و این دو گانگی در رفتار به نحوی است که کسی از اینها نمی پذیرد بحث های حقوق بشر را و ما متأسفیم از این سوء برداشت.
وی تأکید کرد: خواب استعمارگران مسلما پریشان خواهد شد و ملت ما با اقتدار است و ارزشی برای این اظهارات قائل نیست.
رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: وضعیت داخلی کشور مورد توجه صاحب نظران بوده و بحث رسانه ها و تخصیص در فرهنگ و بحث روش های نوین ارتباطی از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی که قابل استفاده های درست است و نفس استفاده از این ابزار اشکالی ندارد و از نگاه جمهوری اسلامی و قوه قضائیه هم همینطور است.
آملی لاریجانی گفت: باید آگاه بود تا از ابزارهای نوین ارتباطی به درستی استفاده شود ولی متأسفانه نشانه هایی از سوءاستفاده ها پیداست و آن مسائل امنیتی است و همه می دانند که اگر چند میلیون از یک نرم افزار استفاده کنند اطلاعات آنها قابل رصد کردن است و میلیون ها رفت و برگشت اطلاعاتی به خارج از کشور وجود دارد و در رسانه ها این اطلاعات منتشر می شود و باید به جهات امنیتی و فرهنگی آن توجه کنیم.
وی افزود: توقع ما این است که جامع و منطقی و کارآمد برای استفاده از این نرم افزارها راهی داشته باشیم و به لحاظ وظابف ذاتی باید با جرائم برخورد کنیم که در جرائم سایبری هم همینطور است و تهمت و استهجان هم در این فضاها جرم است و نه فقط بحث توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی چرا که توهین توهین است چه فرقی می کند به مردم کوچه و بازار باشد و ما از قوه مجریه می خواهیم کمک بکند به پالایش این بستر برای فضای پاکیزه برای استفاده همه مردم.
رئیس قوه قضائیه در پایان تصریح کرد: نباید طوری باشد که قوه قضائیه مجبور به برخورد شود و راهش این است که همه مسئولان دغدغه داشته باشند برای پاکی فضای مجازی چون در این مرز و بوم گسترده است و این کار شدنی است امیدواریم همه دوستان در قوه قضائیه کمک کنند، هدف قوه قضائیه محدود کردن فضای مجازی نیست و می خواهیم همه آحاد جامعه به درستی از فضای مجازی استفاده کنند و ما باید با جرائم برخورد کنیم و البته امیدواریم مجبور به این کار نشود و قوه مجریه هم می تواند به پالایش این بستر کمک کند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122858
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما