چهارشنبه 9 مهر 1393 - 13:24

اعلام آمادگی 11 استاد برجسته بین‌المللی برای شرکت در کنگره خون یاسوج

دبیر کنگره بین‌المللی خون یاسوج از اعلام آمادگی 11 استاد برجسته بین‌المللی برای شرکت در کنگره بین‌المللی خون یاسوج خبر داد.

خبرگزاری فارس: اعلام آمادگی 11 استاد برجسته بین‌المللی برای شرکت در کنگره خون یاسوج

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد دکتر بهروز یزدان‌پناه با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها در سطح استان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های جامعه دانشگاهی است، گفت: این کنگره یک همایش بین‌المللی است که با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران بزرگ دنیا برگزار می‌شود و امیدواریم دستاوردهای علمی جوانان استان را به سمع و نظر این اندیشمندان برسانیم.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری بهتر این کنگره گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته می‌توان به تشکیل ارکان کنگره، مصوب کردن کنگره و تعیین کمیته‌های علمی و اجرایی، دبیرخانه کنگره، طراحی لگو و سایت کنگره، تشکیل و استخراج اهداف و تعیین محورهای کنگره، تشکیل گروه‌های تخصصی، رایزنی با سازمان‌ها و انجمن‌های علمی، ملی و بین‌المللی و اساتید مختلف داخلی و خارجی و هماهنگی ادارات، نهادها و سازمان‌های استانی اشاره کرد.

دبیر کنگره بین‌المللی خون یاسوج ادامه داد: هم‌اکنون 23 سازمان، اداره و 11 انجمن علمی مراکز تحقیقاتی و 17 استاد بین‌المللی از کشورهای دیگر جهت شرکت در این همایش اعلام آمادگی کردند.

وی زمانبندی اجرایی این کنگره را موضوعی مهم دانست و گفت: پیگیری اخذ مجوزهای بین‌المللی، اخذ بازآموزی، دریافت روزانه مقالات و داوری آن‌ها، هماهنگی با اقامتگاه‌ها و هتل‌ها، راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای بومی و تاریخی استان و کشور از هم‌اکنون در دستور کار قرار گرفتند.

مهمترین اهداف کنگره بین‌المللی خون

دبیر علمی کنگره بین‌المللی خون دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان مهمترین اهداف کنگره تصریح کرد: از جمله اهداف کنگره بین‌المللی خون، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور جمهوری اسلامی ایران، معرفی تحقیقات و دستاوردهای جدید مرتبط با تشخیص، درمان بیماری‌های خونی و کاربردهای خون و فرآورده‌ها و سلول‌هاست.

وی ادامه داد: همچنین بحث و تبادل نظر درباره ناهنجاری‌های خونی روش‌های پیشگیری، مراقبت و ارتقای شیوهای زندگی بیماران خونی، بحث و بررسی پیرامون بیماری‌های شایع خونی، عوارض و نحوه برخورد با آن‌ها، استفاده از نظرات خبرگان بین‌المللی پیرامون اکتشافات دارویی جدید، روش‌های تشخیص نوین، یافته‌های جدید و روش‌های علمی در کاربرد خون و فرآورده‌های خونی از جمله اهداف این کنگره است.

یزدانپناه در خصوص استقبال از کنگره بین‌المللی خون خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون استقبال از کنگره در سطح استان، ملی و بین‌المللی مطلوب بوده است.

وی یادآور شد: امیدواریم با برگزاری خوب کنگره بین‌المللی خون که اولین تجربه استان در برگزاری همایش‌های بین‌المللی است دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به عنوان یک مرکز پیشرو در تولید علم و خدمت در استان بتواند این وظیفه را به خوبی و درستی به پیش ببرد.

یزدانپناه گفت: دبیرخانه علمی کنگره پذیرای مقالات محققان داخلی و خارجی بوده که بر اساس اهداف کنگره بین‌المللی خون است و این افراد می‌توانند مقالات خود را به آدرس سایت http://www.icbdca.yums.ac.ir  و http://www.icbdca.ir  ارسال کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122791
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    با سلام خدمت عزیزان ازشماتقاضامندیم فکری به حال بیمارانی که آنمی دارندومرتبا نیاز به پلاکت اشعه دیده دارند بکنید که مجبور نباشند2شبانه روز جهت دریافت پلاکت به شیراز برن ودر انجابستری بشن  این همه عذاب ورنج وبدبختی  درخواست 7پلاکت اشعه دیده ازطریق بیمارستان برای انتقال خون شیراز داده بشه و4پلاکت بیشتر گیرشون بیادباید1شب اضافی بمونند تافردای آن روز 3پلاکت دیگه رودریافت کنند متشکرم 

دیدگاه شما