چهارشنبه 9 مهر 1393 - 1:55

عملكرد نمايندگان استان كهگيلويه و بويراحمد چگونه بوده است (1)

وي در موضوعات سياسي كمتر اظهار نظري ديده شده و كمتر نماينده تريبون داري بوده است اما طبق تخصص و وظيفه خود بيشتر در حوزه مسائل كاري و اقتصادي اظهارنظر كرده است.

گروه سياسي – با پايان يافتن تعطيلات تابستان و شروع كار مجلس در فصل پائيز عملا نمايندگان نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي وارد سومين سال فعاليت خود در خانه ملت شدند.

به گزارش «بوير نيوز»، دو تن از سه نماينده استان كهگيلويه و بويراحمد يعني زارعي و تاجگردون اولين دوره حضور در مجلس را تجربه مي كنند و بزرگواري دومين دوره نمايندگي مردم را بر دوش مي كشد.

طبق اصل 71 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، مجلس شورای اسلامی در عموم مسایل در حدود مقرر در قانون اساسی می‌تواند قانون وضع کند كه 19 وظيفه ديگر از جمله حق تحقيق و تفحصدر همه امور قانون براي آنان ديده است و در واقع بصورت كلي بايد گفت وظيفه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قانون گذاري و نظارت است.

شروع رسمي سومين سال فعاليت نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بهانه ايست تا به عملكرد نمايندگان در اين دوره نگاهي گذار داشته باشيم و نقاط قوت و ضعف آنها را بررسي كنيم كه البته نبايد فراموش كنيم اين دو سال با بداقبالي نمايندگان جديد الورود همراه بوده است و از وضعيت بداقتصادي كشور تا تغيير دولت بر عملكرد نمايندگان تاثير داشته است.

اما طبق عرف جامعه و قانون نانوشته، نمايندگان در حوزه هاي ديگري از جمله پيگيري كارهاي عمراني و تخصيص اعتبار از راههاي مختلف براي پروژه هاي راكد و دعوت مقامات و مسئولان عالي كشور براي بازديد از آنها، تاثير در عزل و نصب مديران و همچنين پيگيري امورات مردمي در وزارتخانه ها و سازمان ها از انتظارات مردم حوزه هاي انتخابيه از نماينداگان است كه اين موضوعات در استان كهگيلويه و بويراحمد پررنگ تر است.

حضور در مجلس و نقش نمايندگان استان كهگيلويه و بويراحمد در موضوعات مهم كشوري و رسانه ها

بزرگواري: ايشان از نمايندگان فعال در جلسات مجلس است اما از وي در هنگام وضع قوانين كمتر صدايي به گوش مي رسد و بيشتر حضور وي در پشت تريبون صحن مجلس مربوط به اظهارنظرهاي وي در مسائل سياسي و جنجالي است. بهرحال وي عضو جبهه پايداري بوده است كه البته با تنش زيادي از اين طيف سياسي جدا شد. بزرگواري در جلسات پرحاشيه مجلس شوراي اسلامي به تنهايي نقش پر رنگي داشته و توانسته نام و آوازه اي براي خود دست و پا كند. بزرگواري همچنين از نمايندگانيست كه در رسانه ها حضور پر رنگي دارد و تقريبا با تمامي رسانه ها به گفت و گو مي پردازد كه البته با حاشيه هايي كه بريا وي بوجود آمد اخيرا كمي محافظه كارانه تر عمل مي كند.

تاجگردون: از وي در موضوعات سياسي كمتر اظهار نظري ديده شده و كمتر نماينده تريبون داري بوده است اما طبق تخصص و وظيفه خود بيشتر در حوزه مسائل كاري و اقتصادي اظهارنظر كرده است. تاجگردون از خود علاقه زيادي به رسانه ملي و شبكه هاي صدا و سيما نشان داده است و معمولا در برنامه هاي تلويزيوني شبكه هاي مختلف و حتي شبكه تهران نيز حضور پيدا كرده است و البته بيشتر هم بحث اقتصادي و كلان پيش كشيده است.

زارعي: اين نماينده مجلس هم بيبشتر وقت خود و حضور در اين عرصه را صرف امورات كاري كرده است و هرگز اهل حاشيه نبوده است. زارعي در صحن مجلس بسيار كمتر از بزرگواري و شايد بيشتر از تاجگردون تريبون دار بوده است و در حوزه هاي مسائل سياسي هم بي رغبت نبوده است و هر جا احساس كرده است كه بايد سخني بگويد، اقدام كرده است. وي نطق هايش بيشتر پيرامون مسائل حوزه هاي انتخابيه بوده و گاهي اوقات در مسائل كلان نيز اظهارنظرهايي داشته است. بيشتر حوزه حضور وي در رسانه ها اخبار اقتصادي و جلسلات كميسوني است كه ايشان در آن حضور دارد.

پيگيري كارهاي عمراني و تخصيص اعتبار براي پروژه ها و دعوت مقامات كشوري

بزرگواري: نماينده كهگيلويه، بهمئي، چرام و لنده در اين دو سال براي چند موضوع خاص بارها صحبت هايي را با رسانه ها در ميان گذاشت كه نتبجه آن درخواست مردم براي پيگيري بجاي اظهارنظر بود. بزرگواري هم با رويكردي متفاوت به مردم اثبات كرد كه در حال انجام پيگيري است كه آنهم ديپلماسي عكس انداختن با وزرا بود. بهرروي برخي از مهمترين پروژه هاي حوزه هاي انتخابيه اين نماينده همچنان بر زمين مانده است كه از جمله آن مي توان به پتروشيمي دهدشت اشاره داشت. بزرگواري در دولت يازدهم نتوانسته ميزبان اعضاي كابينه در مناطق حوزه هاي انتخابيه خود باشد.

تاجگردون: نماينده گچساران و باشت كاملا رويكرد مكتفاوتي در اين بخش دارد. وي با رويكرد يادداشت هاي روزانه نحوه پيگيري كارهاي عمراني را اطلاع رساني مي كند. تاجگردون در يكي از همين يادداشت هاي روزانه به مشغله هاي زياد كاري خود در كميسيون مربوطه در مجلس اشاره مي كند و از سختي هاي پيگيري براي رئيس كميسون برنامه و بودجه خبر مي دهد. البته با همه يادداشت هاي تاجگردون مردم حوزه انتخابيه وي گاها به اين نكته كه كار خاصي در اين شهرستان ها صورت نمي گيرد، اعتراض مي كنند. هيچ يك از وزراي دولت يازدهم هم تاكنون به گچساران سفر نكرده اند.

زارعي: نماينده مردم بويراحمد و دنا در حوزه پيگيري كارهاي عمراني و تخصيص اعتبارات همواره خبرساز بوده و كم و بيش اخباري در اين حوزه به اطلاع مي رساند. زارعي براي اكثر پروپه هاي حوزه هاي انتخابيه خود خوش خبر بوده است و تا حدامكان نگذاشته پروژه اي راكد شود. منتقدين وي در اين حوزه هم درباره مشكلات كوچكتري به نسبت ساير نقاط استان اعتراض دارند و در واقع اكثر كارهايي كه اولويت هاي مهمتري دارند در دام تعطيلي و ركود طولاني نيفتاده است. زارعي سالجاري وزير راه و وزير ارتباطات را به حوزه هاي انتخابيه خود آورد و به همراه اين وزرا از اولويت ها و مشكلات شهرستان هاي حوزه انتخابيه اش بازديد كرد.

* در بخش دوم اين مقاله به دو محور ديگر بحث پرداخته خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122710
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمد محمود گفت:

    اولویت اول شان استخدام بسنگان بوده و بس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. / گفت:

    اول تاج دوم سید بزرگوار

  3. یییییییی گفت:

    بویر نیوز جان بنظرت این حر فهایی در باره زارع میرزنی خودت باور درای

  4. گچساران غمبناك گفت:

    زارع و بزرگواري از تاجگردون بهترن تاجگردون فقط ژست و ادعا و دروغ و توخاليه

  5. ناشناس گفت:

    قیاس زارع و تاجگردون در هیچ بعدی درست نیست/دکتر تاجگردون از نمایندگان طراز اول مجلس وصاحبنظر برنامه ریزی و بودجه می باشد /زارع درذ حد و اندازه نمایندگی ظاهر نشده

  6. ناشناس گفت:

    بویر جان ما که تا بحال ندیدیم آقای زارعی در مجلس تریبونی به دست بگیرد و یا در مورد مسائل مهم اضهار نظری داشته باشد

  7. ناشناس گفت:

    واقعا تاجگردون از بزرگواري هم ضعيف تره

  8. ناشناس گفت:

    خدایی میخوایی تاج گردون رو با زارع مقایسه کنی

  9. نیک ایین دهدشت گفت:

    درود و سلام بر تاجگردون که نمره 20 گرفت خسته نباشید

  10. ناشناس گفت:

    واقعاتاجگردون20است

  11. هم استانی مقیم شیراز گفت:

    دوستان عزیز اگر بخواهم با انصاف نظر بدهم آقای زارعی پرتلاش تر و مفید تر و دستاوردهای بهتری برای حوزه انتخابیه خود داشته است، در واقع زارعی به دور از هیاهوی سیاسی و تبلیغات و حاشیه سازی موفقیت بیشتری در راستای نیل به اهداف برای حوزه خود وحتی استان داشته است،بنا براین مقاله بویر و مقایسه بویر تا اینجا به درستی و به عدالت بوده است.

  12. کارشناسی ارشد گفت:

    به نظر من از بین نمایندگان شریف استان جناب زارع در کل مفیدتر و موفق تر بوده ضمن اینکه رفتار صادقانه و مردمی ایشان همچنان حفظ شده و مصمم در پیگیری مشکلات مردم و معضلات حوزه خود بوده است.

  13. نظر بی طرف گفت:

    به نظر من هم حاج زارع عملکرد خوبی داشته و بسیار پرتلاش و بی ادعا در پی حل مشکلات مردم بوده و اتفاقا مردم هم به خوبی متوجه این هستند!!! تبریک به ایشان که همواره خاکی است و مردم دار…

  14. دانشجو گفت:

    به درستی و صادقانه باید بر موفقیت زارعی در راه خدمت به مردم صحه گذاشت و ایشان را ستود که مدبرانه و به دور از هیاهو و جنجال متمرکز اهداف و رسالت خویش در جهت خدمات ارزنده به مردم شریف بویراحمد ودنا است.

  15. علی گفت:

    بزرگواری به فکر منافع عمومی بوده

  16. تونل لوداب گفت:

    واقعاحاج زارع فوق العاده است…بی ادعاوساده وبی ریا…

  17. کارمند گفت:

    چقدر سود داری که این کامنت های بدور از عقل را در باره عملکرد زارع میکنی

    • در پاسخ کارمند گفت:

      برادر/خواهر گرامی اتفاقا این مقاله به دور جانب داری و با تدبیر نوشته شده است! برای من خیلی فرق نداره ولی من چند سال است که عملکرد نماینده بویراحمد ودنای شما را زیر نظر دارم ! ایشان عملکرد مثبتی داشته و تقریبا می شود گفت همیشه دست پر بوده است، این برای شهرستان های کوچک شما بسیار خوش یمن است که در این شرایط کشور دستاوردهای خوبی برای شما توسط ایشان به ارمغان آمده است.

  18. حمید گفت:

    فقط تاج گردون

  19. احمق گفت:

    بویر جان اینقدر از این زارع حمایت نکن در مورد مردم چه فک میکنی آیا نابینا یا ناشنوا اند؟

  20. صمدی گفت:

    اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم هرسه نماینده دنبال تامین منافع آینده سیاسی خود می باشند وهیچ کار برجسته ای برای استان انجام ندادند خدایی بودن ونبودن آنها تابحال تاثیری در پیشرفت استان نداشته است اگر دروغ است شما یک کار برجسته که اینها برای مردم انجام دادند نام ببرید همه دارند دست وپا می زنند ولی نمی توانند سه سال است شعار کلنگ زنی راه آهن یاسوج اقلید تکرار می شود یا اجرای پتروشیمی گچساران ودهدشت شعار داده می شود از بین اینها زارع وتاجگردون درتعویض مدیران بد کارنکردند واگر مدیری از حوزه کهگیلویه تعویض کردند بزرگواری دردآنرا کشیده ودارد می کشد وهیچ کاری نمی تواند انجام دهد در سایه این ناتوانی نمایندگان استاندار محترم از نیروهای توانمند غافل شده وهرماهه با نمایندگان تاثیر گزار در ماندن وی معامله سیاسی انجام می دهد در پایان دعا کنید خدابه دادما برسد

    • در پاسخ صمدی گفت:

      صمدی انگار خیلی دلت پره!!!! اتفاقا نمایندگان در این دوره زارع و تاجگردون بهتر از قبلی ها عملکرد دارند مثلا در بویراحمد و دنا کارهای خوبی مثل راه اندازی کارخانه های تعطیل یا بودجه برای آسفالت شهر یا پروژه های عمرانی و گاز رسانی و …حوزه دنا انجام گرفته! ضمن اینکه در حوزه های عمرانی پروژه های زیادی شروع به کار شده، زارع در انتخاب مدیران هم به صورت کیفی عمل کرده! در کل می توان به ایشان نمره قبولی داد.

  21. اصلاحات 76 گفت:

    درودبرحاج زارع

  22. دارا گفت:

    بزرگواوری وزارع بهترعمل کردند

  23. پرواز گفت:

    وزن هر نماینده برای افکار جمعی بدرستی قابل سنجش است.برای قضاوت منصفانه باید به میان مردم است . در بویراحمد وزن آقای زارع در ابعاد مختلف ارزیابی شده و مردم هم در بیان و هم در قلم بارهای بار است که جناب زارع را به نقد کشانده اند. مردم از زارع بخاطر عدم پاسخ گویی به انتظارات شان بسیار گله مند هستند و پیوسته او را با تاج گردون که ظاهرا موفق تر عمل کرده مقایسه می کنند.در کهگیلویه نیز مردم بویژه اصلاح طلبانی که به بزرگواری رای داده ان او را متهم به تند روی ، خشونت و افراط در عمل و بیان کرده و و او را سرزنش می کنند .اما در گچساران تاج گردون برنده میدان است هر چند چهره او در سطح استان بخاطر موضع گیریهای خاص ش بویژه در زمینه توزیع اعتبارات مخدوش شده ولی به نسبت دو نماینده دیگر در حوزه انتخابی خود یعنی گچساران و باشت محبو بیت پیدا کرده است

  24. ﺗﻬﺮاﻧﻲ گفت:

    ﺧﺪاﻭﻛﻴﻠﻲ ﺯاﺭﻉ ﺭﻭ ﺑﺎ ﺗﺎج و ﺑﺰﺭﮔﻮاﺭﻱ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻣﻴﻜﻨﻴﻦ, اﻳﻨﻮ ﺑﺎﻳﺪ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﻫﺎ ﺗﻔﻬﻴﻢ ﻛﻨﻪ, ﺧﻮﺏ ﭼﻴﺰﻱ ﻛﻪ ﻋﻴﺎﻥ اﺳﺖ ﭼﻪ ﺣﺎﺟﺖ ﺑﻪ ﺑﻴﺎﻥ اﺳﺖ, ﻓﻘﻄ ﺣﺎﺝ ﺯاﺭﻉ 

دیدگاه شما