سه شنبه 8 مهر 1393 - 18:10

تیراندازی مرگبار در مراسم عزاداری!

فرماندار مسجدسلیمان جزئیات تیراندازی در یک مراسم ختم را که موجب کشته‌شدن یک دختر10 ساله شد، شرح داد.

علی‌رضا گرویی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهارکرد: روزگذشته در یک مراسم فاتحه‌خوانی در یکی از مناطق عشایری مسجدسلیمان، فردی بنا به رسوم طایفه‌ای، اقدام به تیراندازی هوایی کرد که یکی از تیرها به دختربچه‌ای به نام “هستی اسدی” اصابت کرد.

وی ادامه‌ داد: تیر به کتف این دختر اصابت کرد و خونریزی موجب مرگ او شد. اطلاعات کامل‌تر در این زمینه توسط پلیس باید منتشر شود.

فرماندار مسجدسلیمان در خصوص ممنوعیت تیراندازی هوایی در مراسم‌ها از جمله عزا و عروسی گفت: شلیک هوایی در مراسم عشایر، فرهنگ غلطی است که جز با فرهنگ‌سازی رفع نخواهد شد. از دیرباز اقدامات زیادی در زمینه فرهنگ‌سازی و ممنوعیت این اقدام صورت گرفته که موجب کمتر شدن این کار شده اما همچنان این اقدام از سوی عشایر به عنوان یک رسم انجام می‌شود.

گرویی اظهارکرد: در جلسات مختلف از جمله شورای تامین شهرستان و نمازهای جمعه اقدام به فرهنگ‌سازی در این زمینه کرده‌ایم اما برای رفع این موضوع کار بسیاری باید انجام داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122678
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    واقعا فلسفه تیراندازی در عزا و عروسی مسخره است!!! تفنگی که صد وپنجاه سال اومده در بین اقوام ما , اونم تا چند سال تفنگ های سرپر و … بوده. بعدم که اسلحه های مدرن تر مردم فشنگ نایاب رو در اون دوره زمونه استفاده های دیگری ازش می کردند خب این کجاش آداب وسننه!!! مثلا در همین جریان اگه برای متوفا توپ 106 و آرپی جی شلیک می کردند یعنی خیلی بزرگتر و خفن تر بوده !!!

  2. دانا گفت:

    تیراندازی در مراسم عزا وعروسی مال عهد بوق

دیدگاه شما