سه شنبه 8 مهر 1393 - 14:57

خدمت وظیفه سربازی 24 ماه شد

سخنگوی امور مشمولین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از ابتدای سال ۹۴ مدت سربازی به ۲۴ ماه افزایش می‌یابد، اما از این مدت سه ماه برای سربازان متأهل و سه ماه به ازای هر فرزند آنها کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ سردار سرتیپ موسی کمالی در نشست خبری افزود: در راستای سیاست افزایش جمعیت و برای تشویق سربازان متأهل و دارای فرزند مصوب شد از ابتدای سال آینده که مدت سربازی به 24 ماه افزایش می یابد مدت خدمت این سربازان به خاطر تأهل سه ماه و در ازای هر فرزند سه ماه کاهش یابد.

وی گفت: تا پایان سال ، مدت سربازی طبق مصوبه گذشته 21 ماه است و سربازانی که در این مدت دفترچه اعزام به خدمت را دریافت کنند و اعزام شوند 21 ماه خدمت خواهند کرد اما از ابتدای سال آینده مدت سربازی به 24 ماه افزایش خواهد یافت.

سردار کمالی افزود: بر اساس مصوبه روز گذشته ستاد کل نیروهای مسلح سربازی در مناطق عملیاتی و امنیتی سه ماه کاهش می یابد و در مناطق محروم و بد آب و هوا نیز دو ماه کاهش خواهد یافت.

وی گفت: مشمولان غایب تا پایان سال فرصت دارند برای استفاده از تسهیلات اعلام شده خود را معرفی کنند.

جانشین اداره منابع انسانی و سخنگوی امور مشمولین ستاد کل نیروهای مسلح در مورد فوتبالیستهایی که کارت معافیت جعلی دریافت کرده اند، گفت: سالانه هزاران کارت پایان خدمت ، معافیت تحصیلی و معافیت های دیگر صادر می شود و ما این اسناد را بر اساس اسنادی که سایر سازمانها مانند بهزیستی ،‌ کمیته امداد امام (ره) ، دانشگاهها و ثبت احوال ارائه می دهند صادر می کنیم.

جعلی بودن کارت معافیت 120 فوتبالیست

وی گفت: اوایل امسال گزارشی مبنی بر جعلی بودن کارت معافیت 120 فوتبالیست را دریافت کردیم که این افراد به 5 قسمت تقسیم می شوند؛ گروه اول 26 نفر هستند که تا کنون کارت معافیت آنها باطل شده است و حق فعالیت در هیچ تیم غیرنظامی را ندارند.

سردار کمالی افزود: اگر فدراسیون فوتبال تقاضا کند و تیمهای نظامی این افراد را جذب کنند فقط این فوتبالیستها حق دریافت حقوق سربازی دارند و بستن هر گونه قرارداد با این افراد و دادن پاداش به آنان ممنوع است.

وی گفت: گروه دوم 12 نفر هستند که مقررات را به شوخی گرفتند و تاکنون برای روشن شدن تکلیف خود مراجعه نکردند که این افراد نیز حق بازی کردن ندارند.

جانشین اداره منابع انسانی و سخنگوی امور مشمولین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: گروه سوم که 35 نفر هستند مدارکی که ارائه کرده اند فعلاً در حال بررسی است و ما به فدراسیون فوتبال قول دادیم که در نیم فصل وضعیت آنها را مشخص کنیم اما این افراد فعلاً می توانند به فوتبال خود ادامه دهند.

وی گفت:  گروه چهارم 19 نفر هستند که هنوز شناسایی نشدند اما مدارکی در اختیار داریم که این افراد نیز کارت معافیت جعلی دریافت کرده اند.

سردار کمالی افزود: اما گروه پنجم 28 نفر هستند که کارت معافیتشان تأیید شده است و هیچ مشکلی برای ادامه فعالیت فوتبالی خودشان ندارند.

وی گفت: بر اساس قانون با کسانی که کارت معافیت جعلی دارند از دو جنبه برخورد می شود جنبه اول که به ما مربوط می شود باطل کردن این کارتها است و جنبه دوم مربوط به دستگاه قضایی می شود که هم اکنون پرونده به آنان ارجاع شده است و رسیدگی خواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی و سخنگوی امور مشمولین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: با تمام کسانی که در این پرونده دچار قصور شده اند و جرمی مرتکب شده اند بر اساس قانون برخورد خواهد شد و با هیچ کس اغماضی نداریم.

وی گفت: برخی نشریات به دنبال این هستند که تنور موضوع فساد در فوتبال و معافیت های جعلی گرم بماند تا از آن استفاده های خود را بکنند اما ما تلاش می کنیم که تا پایان نیم فصل پرونده را ببندیم.

سردار کمالی از تماس برخی از مسئولین تیم های فوتبالی برای در اختیار داشتن بازیکنان تا پایان فصل خبر داد و گفت: ما از این مسئولین درخواست می کنیم که با ما شوخی نکنند ما به این افراد نهایت ارفاقی که می توانستیم بکنیم این بود که بازداشت نشوند اما به هیچ وجه حق بازی در تیمهای غیرنظامی را ندارند.

وی در ادامه در مورد بخشش اضافه خدمت سربازان گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم اما هیچ تصمیم جدیدی در این رابطه اخذ نشده است.

سردار کمالی درباره کاهش خدمت نخبگان حاضر در همایش ملی خدمت سربازی گفت: افرادی که به این همایش مقالات برتر ارائه دادند بعد از دفاع در بنیاد نخبگان نیروهای مسلح در صورت کسب موفقیت از کاهش خدمت بهره مند می شوند.

وی درباره اضافه خدمت بازیکنان فوتبالی که کارت معافیت آنان باطل شده است، افزود: بیشتر این افراد غایب محسوب می شوند و در صورتی که مدت غیبت آنان کمتر از یکسال باشد سه ماه اضافه خدمت و در صورتی که بیشتر از یکسال باشد شش ماه اضافه خدمت نیز دارند.

جانشین اداره منابع انسانی و سخنگوی امور مشمولین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: از ابتدای سال آینده تمام سربازانی که در مدت سربازی ازدواج کنند و یا دارای فرزند شوند هم می توانند از معافیت های اعلام شده بهره مند شوند.

آخرین وضعیت کارت معافیت فوتبالیست‌ها

جانشین اداره منابع انسانی و سخنگوی امور مشمولین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بازیکنان فوتبالی که از کارت معافیت جعلی استفاده کرده اند و کارت آنان باطل شده است فقط در تیم های نظامی و با حقوق سربازی میت وانند بازی کنند.

کمالی افزود: تیم های نظامی حق بستن هیچ قراردادی با این بازیکنان و دادن هیچ گونه پاداشی به آنان ندارند.

وی گفت: بزرگترین ارفاقی که به این بازیکنان شد این بود که آنان تاکنون بازداشت نشده اند البته از حیث تخلفی که انجام داده اند پرونده به مراجع  ذیصلاح ارسال شده است که قاضی درباره آنان تصمیم گیری خواهد کرد .

وی افزود : تعدادی از مسئولان تیم های فوتبال با ما تماس گرفتند و خواهش کردند که این بازیکنان تا پایان فصل فوتبال بتوانند برای این تیم ها بازی کنند اما ما گفتیم خواهش می کنیم شوخی نکنند چون این بازیکنان حتی یک بازی هم حق بازی کردن در تیم های غیر مسلح را ندارند.

سردار کمالی گفت: با توجه به اینکه بیشتر این افراد غایب محسوب می شوند سربازی آنان شامل دوره اضافه خدمت هم خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122658
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    کاش یکی هم به فکر جوون ها و عمر تلف شدشون بود. بخدا دیگه داریم دیونه میشیم. چقد زحمت کشیدیم رفتیم دانشگاه بعد از ما اینقد بی در و پیکر در دانشگاه رو باز کردن که بین کسانی که زحمت کشیدن و کسایی که سر فرصت و برای رفع بیکاری درس خوندن تفاوتی نیست. فوق لیسانس گرفتن شده مثل آب خوردن. دو سال سربازی و مکافاتای رفتن به سربازی به کنار . دستشون درد نکنه سربازی رو هم دو ساله کردن که تشویق بشیم بریم زن بگیریم. من نمیدونم اینا که میگن برای تشویق متاهلین و فرزند آوری اصلا توی این مملکت زندگی نمی کنن. به نظرتون یه سرباز چطوری میتونه زن بگیره!!!!! یه وام ازدواجه که وقتی میری بانک مثل گداها باهات برخورد میکنن. بقرآن دیگه خسته شدم.من که نمی گذرم از حقم. خدا جای حقه.

دیدگاه شما