سه شنبه 8 مهر 1393 - 13:45

قاضی‌پور از پاسخ‌های طیب‌نیا قانع شد

نماینده ارومیه در مجلس از پاسخ‌های وزیر اقتصاد در زمینه سؤالش که درباره صندوق توسعه ملی بود، قانع شد.

بویرنیوز:

نماینده ارومیه در مجلس از پاسخ‌های وزیر اقتصاد در زمینه سؤالش که درباره صندوق توسعه ملی بود، قانع شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) خانه ملت سؤال ملی نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
این سؤال بیش از این در کمیسیون اقتصادی پارلمان مورد رسیدگی قرار گرفته بود اما از آنجا که قاضی‌پور از پاسخ وزیر قانع نشد، به همین دلیل این سؤال برای رسیدگی بیشتر به صحن علنی ارجاع‌ داده شده بود.
قاضی‌پور از وزیر اقتصاد پرسید: چرا ماده 84 قانون برنامه پنجم دقیقاً اجرا نمی‌شود؟ چرا پول صندوق توسعه ملی را بانک‌ها به افراد معرفی شده پرداخت نمی‌کنند؟ چرا بانک مرکزی نظارت دقیق بر عملکرد اعتبارات صندوق توسعه ملی ندارد؟ چرا بانک مرکزی نسبت به افزایش ذخایر صندوق توسعه ملی اقدام مؤثر انجام نداده و یا گزارش موانع موجود در ذخیره‌سازی را به مجلس ارسال نکرده است؟ چرا بانک‌های عامل از رویه واحدی در مورد نرخ تسعیر ارز برخوردار نبوده و کارمزدهای متفاوتی را مطالبه می‌کنند؟
پس از توضیحات وزیر اقتصاد به سؤالات مطرح شده و سخنرانی قاضی‌پور، باهنر نایب‌رئیس مجلس از قاضی‌پور سؤال کرد که آیا از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع شده‌اید یا نه که قاضی‌پور پاسخ داد از آنجایی که بنده نظام جمهوری اسلامی را دوست دارم و آقای وزیر اقتصاد نیز یک سفری به آمریکا دارد و می‌خواهد در سفرش فرمایشات مقام معظم رهبری را اجرا کند و از آنها دفاع کند و برای اینکه دلخوش برود و بداند نمایندگان مجلس پشت سر او هستند، از پاسخ‌های وزیر قانع شدم و نیازی به رأی‌گیری نیست.
سپس باهنر در سخنان کوتاهی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: نمایندگان مجلس نظرات و دیدگاه‌هایی راجع به شرایط اقتصادی کشور دارند و البته مانند خود دولت دغدغه‌هایی نیز دارند که شما به عنوان وزیر اقتصاد اولی هستید و از شما می‌پرسند، اگر می‌خواستید پاسخ ندهید، بهتر بود در جای دیگری مانند وزارت کشور یا وزارت امور خارجه وزیر می‌شدید.
باهنر خاطرنشان کرد: بانک‌ها را از بنگاه‌داری خلاص کنید و این کار اصلاحی را جدی بگیرید.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122631
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما