سه شنبه 8 مهر 1393 - 0:28

75درصد تماس های آتش نشانی یاسوج مزاحمت های تلفنی است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: بیش از 75درصد تماس ها در شبانه روز به بخش اتفاقات این سازمان مزاحمت های تلفنی است.

امیرعباس امیریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی های انجام شده بیش از 40درصد مزاحمت های تلفنی نیز به صورت آگاهانه است.

وی بیان کرد: حدود 20 درصد این تلفن های مزاحم نیز اشتباهی با سایر دستگاه های خدمات رسان همچون اتفاقات برق، گاز، آب و یا اورژانس است.

وی با تشریح عملکرد شش ماهه سازمان آتش نشانی یاسوج ، گفت: امدادگران و ماموران این سازمان در این مدت بیش از 725 مورد عملیات امداد رسانی و آتش نشانی انجام دادند.

امیریان تصریح کرد: عملیات های انجام شده در طول این شش ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین عملیات انجام شده مربوط به آتش سوزی بوده است، افزود: در طول شش ماه گذشته حدود 58 مورد آتش سوزی خانگی و17 مورد آتش سوزی تجاری در سطح شهرستان بویراحمد رخ داد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج تعداد عملیات ها و ماموریت های این سازمان در سال گذشته را نیز افزون بر یکهزارو 67 مورد اعلام کرد.

امیریان با بیان اینکه وظایف و خدمات سازمان آتش نشانی بیشتر دردو بخش اطفای حریق و امداد ونجات است، افزود: هر نوع آتش سوزی ، محبوس شدن افراد زیر آوار، حبس در آسانسور ، آتش سوزی خودرو و تصادفات جاده ای ، سقوط از ارتفاع ، سقوط در چاه ، کانال آب و رودخانه و گازگرفتگی نیز جزو ماموریت ها و خدمات ایمنی در این سازمان محسوب می شود.

وی حوادث ناشی از سیل و آبگرفتگی، خطرات ناشی از حضور یا حمله حیوانات وحشی

وموذی، حوادث ناشی از لوازم خانگی ، حلقه های فلزی و ریزش چاه ساختمان را از سایر وظایف و ماموریت های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اعلام کرد.

وی تعداد ایستگاه های آتش نشانی در یاسوج را سه مورد اعلام کرد و افزود: گرچه حیطه وظایف و ماموریت های سازمان آتش نشانی یاسوج تنها در حوزه شهری یاسوج تعریف شده است ولی این سازمان نیز آمادگی کامل، انجام خدمات ایمنی و عملیات امدادی را در هر نقطه ای از شهرستان بویراحمد انجام می دهد.

وی افزود: ماموران آتش نشانی یاسوج در شش ماه گذشته بیش از 90 مورد عملیات اطفای حریق باغ ها و جنگلها و مراتع را خارج از محدوده شهر یاسوج انجام دادند.

وی ابراز داشت: ترافیک سنگین و اجازه ندادن برخی رانندگان برای عبور خودروی آتش نشانی در سطح شهر یکی از دغدغه ها و مشکلات اساسی فراروی ماموران آتش نشانی در هنگام بروز حوادث است که ضرورت فرهنگ سازی و آگاهی بیشتر رانندگان را نیز در این زمینه می طلبد.

هفتم مهر هر سال به نام روز آتش نشانی و خدمات ایمنی نام گذاری شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122602
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما