دوشنبه 7 مهر 1393 - 21:56

شکنجه‌پناهندگان درگوانتاناموی‌آلمان+عکس

سخنگوی دولت آلمان با اشاره به انتشار تصاویری که شکنجه و آزار و اذیت پناهجویان در اردوگاه‌های پناهندگی را به تصویر کشیده گفت: این تصاویر شوک آور بوده و موجب انزجار است.

بویرنیوز: دولت آلمان با ابراز تاسف از انتشار اخبار و تصاویر مربوط به شکنجه پناهجویان در اردوگاه‌های پناهندگی این کشور خواستار شفاف سازی درمورد این اقدامات و مجازات عاملان آن شد.

در روزهای گذشته رسانه‌های آلمانی اخباری را منتشر کرده‌اند که از شکنجه و آزار و اذیت روحی و جسمی عده‌ای از پناهجویان در اردوگاه‌های پناهندگی شهرهای مختلف این کشور خبر می‌دهد.

سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در واکنش به این اخبار، از مسوولان امور پناهندگان در ایالت “نورد راین وستفالن” خواست با انجام تحقیقات دقیق در این زمینه، توضیحات کامل و کافی را ارائه دهند.

«اشتفن زایبرت» به انتشار تصاویری که شکنجه و آزار و اذیت پناهجویان در اردوگاه‌های پناهندگی را به تصویر کشیده و با عناوینی همچون «گوانتاناموی آلمان» در رسانه‌ها از آن یاد شده اشاره کرد و گفت: این تصاویر شوک آور بوده و موجب انزجار است.

شکنجه پناهندگان در گوانتاناموی آلمان+عکس

سخنگوی دولت آلمان تاکید کرد: مسوولان اینگونه اعمال خشن و غیر قابل قبول باید شناسایی شده و به سزای اعمال خود برسند.

براساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های آلمانی، در یک مرکز نگهداری پناهجویان در ایالت نورد راین وستفالن یک نگهبان اردوگاه پای خود را بر روی گردن فردی دست و پا بسته گذاشته و در مقابل دوربین عکاسی لبخند می‌زند.

«فرانک ریشتر» رییس پلیس شهر هاگن در این ایالت، دریافت شواهدی از موارد متعدد مصدومیت جسمانی متقاضیان پناهندگی را تایید کرده و آن را یادآور شکنجه زندانیان در زندان معروف گوانتانامو دانسته است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی «WDR» آلمان، مشابه این بد رفتاری با پناهجویان در اردوگاهی در شهر اسن نیز رخ داده است.

براساس گزارش رسانه‌ها، مسوولیت اداره این دو اردوگاه پناهندگی به عهده شرکت خصوصی «European Homecare» است که یکی از بزرگ‌ترین موسسات اداره کننده اردوگاه‌های پناهندگان در آلمان است و تنها در ایالت نورد راین وست فالن شش مرکز را اداره می‌کند./ابنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122562
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما