دوشنبه 7 مهر 1393 - 20:04

تصویب قانون قرون وسطایی در قرن 21!

دولت میانمار طی لایحه‌ای مسلمانان این کشور را مجبور کرده تا بین شهروند در جه دو بودن و یا زندانی‌شدن، یکی را انتخاب کنند.

بویرنیوز: دولت میانمار که در چند سال اخیر جنایات و نسل‌کشی‌های عجیبی را در مورد مسلمانان این کشور اعمال کرده است و به همین خاطر بسیاری از مسلمانان میانماری مجبور به مهاجرت به کشورهای مجاور شده‌اند؛ اکنون درمورد بیش از یک میلیون مسلمان باقی‌مانده در کشور نیز قصد تصویب لایحه‌ای را دارد که طی آن این قشر از جامعه مجبور شوند تا قانون درجه بندی شهروندی را پذیرفته و به‌عنوان شهروند درجه دو شناخته شوند و یا ایننکه باقی عمر خود را در زندان به‌سر برند.

بر اساس این لایحه محرمانه ـ که نسخه‌ای از آن از طریق عوامل مخالف دولت به دست رسانه های خبری رسیده ـ دولت موظف است کمپ‌های بزرگ چند‌هزار نفری برای زندانی کردن مسلمانانی که از پذیرش درجه دو بودن خودداری می‌کنند بنا کند، همچنین این قانون مسلمانانی را که اسناد هویتی و شناسایی خود را گم کرده باشند، نیز مستحق زندان می‌داند.

این در حالی است که بسیاری از مسلمانان به‌علت شدت جنایات و حملاتی که بودایی‌های تندور با حمایت دولت علیه آنان اعمال کرده‌اند، بدون این‌که سند، مدرک و یا هر وسیله دیگری به همراه خود داشته باشند، مجبور به فرار به مناطق مختلف و دور دست شده‌اند.

در همین راستا دولت میانمار مسلمانان تبعه این کشور را که به بنگلادش پناهنده شده بودند،به هنگام مراجعت به کشور، به‌عنوان تبعه خارجی شناخته، آنان را بنگالی خوانده، از دادن اسناد و اجازه اقامت به پناهنده‌های میانماری خودداری می‌کند.

این جنایات در حالی اتفاق می‌افتد که تا کنون هیچ یک از  سازمان‌های حقوق بشری جهان اقدام متنابه و تاثیرگذاری را در این مورد انجام نداده اند./ابنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122548
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما