یکشنبه 6 مهر 1393 - 20:16

توصیه های صبحانه ای + اهميت صرف صبحانه

از مصرف گوشت و شكلات، شيريني و تنقلات پرهيز نموده و شير، لبنيات، ميوه و سبزيجات را در رژيم غذايي دانش آموزان قرار دهید.

كارشناس تغذيه شبكه بهداشت و درمان شهرستان گچساران گفت: در یک رژیم غذايي عادی حدود 20 تا 25 درصد  انرژی روزانه، باید از دريافت صبحانه حاصل شود، كه اين موضوع اهميت آن را نشان مي دهد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه؛ حيدر دارابي افزود: نخوردن صبحانه باعث پایین آمدن قند خون شده و افت قند خون نيز باعث کاهش توانایی فرد برای یادگیری، بخصوص تکالیف ریاضی که نیاز به قدرت تحلیل زیادی دارند، خواهد شد.

راهكار هاي صرف صبحانه

دارابی با  بیان اينكه دانش آموزان باید شام را در ساعات اوليه ميل كرده و در ساعات معينی نیز بخوابند، به آنان توصیه كرد: سحرخيز باشید و به صبحانه نيز توجه خاصي داشته باشيد.

بهترين مواد غذايي صبحانه

وي در رابطه با بهترين مواد غذايي براي صبحانه  نیز گفت: در اين زمينه چند منوي غذايي توصيه مي شود، از جمله “نان، پنير، گردو با يك ليوان شير؛ يا عسل، گردو و يك ليوان شير و يا كره، مربا و يك ليوان شير و در منوی  چهارم نيز يك ساندويج تخم مرغ به همراه يك ليوان شير توصيه مي شود.

كارشناس تغذيه شبكه بهداشت و درمان، با بيان اينكه کودکان علاوه بر سه وعده اصلی برای تأمین انرژی، نیاز به سه میان وعده غذايي ديگر، نيز دارند، اضافه كرد: در خوردن ميان وعده  خشكبار، نخود، كشمش، انواع مغزها از جمله پسته، بادام، فندق و انواع ساندويچ هاي خانگي توصيه مي شود.

دارابي در پایان به رفتارهاي تغذيه نامطلوب در اين سنين  اشاره نمود و گفت: از مصرف گوشت و شكلات، شيريني و تنقلات پرهيز نموده و شير، لبنيات، ميوه  و سبزيجات را در رژيم غذايي دانش آموزان قرار دهید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122442
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    ای ول باباحیدر

  2. یاسوج گفت:

    میشه ادرس مطب اقای دارابی رو بنویسید؟متشکرم

  3. عباس گفت:

    ایا این اقا برنامع غذایی داشته که اینقد خوشتیپه

  4. نیلوفر گفت:

    ممنونم از توصیه های آموزنده آقای دارابی.امیدوارم که بازم مطالب مفیدی در خصوص اهمیت تغذیه از زبان ایشون تو این صفحه ببینیم

  5. تورج مرتضی پور گفت:

    من از کار ایشان خیلی خیلی راضی هستم.
    .

  6. نیلوفر گفت:

    سلام باتشکرازمطالب مفیدتون
    میشه بگیدمطب اقای دکتر کجاست

دیدگاه شما