یکشنبه 6 مهر 1393 - 1:16

سال فرهنگ و مروری بر عملکرد امامان جمعه کهگیلویه و بویراحمد

چرا تاکنون ائمه جمعه دغدغه های فرهنگی جامعه را به شکل ممتد مطرح نکرده و در جذب جوانان به این نماز چندان توفیقی حاصل نشده است.

گروه سیاسی و فرهنگی – امسال با درایت مقام معظم رهبری به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است.

به گزارش بویرنیوز، اکنون نیمی از سالی که رهبر انقلاب به تاکید بر کار فرهنگی کردن در آن داشته می گذرد اما حال و روز فرهنگ در سال فرهنگ در استان کهگیلویه و بویراحمد خوب نیست.

وقوع حوادث تلخ در یکسال اخیر در استان، خود بهترین دلیل برای اثبات عدم کار فرهنگی پایه ای و منسجم در استان است و در این بین دستگاههای متولی کار فرهنگی هر کدام توپ را به زمین دیگری می اندازد.

در این میان اما تریبون نماز جمعه خود یک دستگاه فرهنگی عظیم است و روز جمعه در کلیه بخش ها و شهرستان ها اجتماع عظیم مردم را شاهد هستیم، که آمده اند تا نسخه ای از دستورات دین اسلام را برای زندگی خود بپیچند.

در این که امامان جمعه تا چه حد توانسته اند بر جمعیت علاقمندان به این نماز سیاسی عبادی فرهنگی بیافزاند جای بحث و سوال است، اما سوال قابل طرح این است که با وجود آنکه علاوه بر شرکت مردم در نماز جمعه، محتوای سخنان اائمه جمعه در رسانه ها و به خصوص رسانه ملی انعکاس دارد، تا چه حد توانسته ایم از طربق این تریبون فراگیر بر فرهنگ مردم اثر داشته باشیم.

در حالی که سال ها قبل رهبری معظم انقلاب به ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی اشاره داشته اند اما کاهلی مسئولان در ارتباط با کار فرهنگی، متاسفانه دشمن را در انجام جنگ نرم علیه ملت ایران ترغیب کرده است.

رهبری انقلاب سال گذشته در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور سه وظیفه را برای آنها برشمردند:

1- آگاهي به مسائل روز
2- ارتباط مستمر با جوانان
3- عدم غفلت از توطئه هاي دشمن

با نگاهی به مطالب گفته شده ر تریبون های نماز جمعه استان باید اعتراف کرد همچنان این مطالب با خواسته های رهبری و توقع از این تریبون مهم فاصله بسیار دارد.

متاسفانه حتی برخی از ائمه جماعات استان به جای پرداختن به درد جامعه و مردم مرتبا و مکررا موضوع ساخت مصلی را مطرح می کنند یا موضوع جدایی منطقه خود از استان را طرح می کنند و یا بدون اطلاع کافی برخی از نهادهای دولتی را مورد شماتت قرار می دهد، در حالیکه شان امام جمعه و نماز جمعه بسیار فرارتر از اینهاست.

چرا تاکنون ائمه جمعه دغدغه های فرهنگی جامعه را به شکل ممتد مطرح نکرده و در جذب جوانان به این نماز چندان توفیقی حاصل نشده است.

هر چند برخی از ائمه جمعه همواره فضای همدلی را ایجاد کرده و همواره به درستی ددغه های مردم و رهبری را مطرح می کنند اما لازم است تا تمام ائمه جماعات استان به همین سمت جرکت کنند.

امید که بتوانیم از نیمه دوم سال فرهنگ به درستی بهره ببریم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122355
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما