سه شنبه 1 مهر 1393 - 17:26

برگزاری همایش بحران آب و مدیرت آن در یاسوج + جزئیات

اتاق بازرگانی یاسوج قصد دارد در پاییز امسال همایشی تحت عنوان مدیریت بحران آب  برگزار نماید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج هشتمین نشست کمیسیون کشاورزی اتاق یاسوج با دستور کار: “بررسی و برنامه ریزی در خصوص برگزاری همایش یک روزه مدیریت بحران آب” و با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی در سالن جلسات اتاق برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق یاسوج با اشاره به وضعیت کم آبی و خشکسالی های اخیر در سطح کشور افزود: کشور ایران در کمربند خشک کره زمین واقع شده و تغییر شرایط آب و هوایی و خشکسالی های ۱۰ ساله، خشکی این منطقه را تشدید کرده است.

water_project

کیهان ایمانی ادامه داد:  ایران بواسطه شرایط غالب خشک و نیمه خشک  زیست محیطی، با روند رو به کاهش منابع آب از دیدگاه کمی و کیفی مواجه است. فشار مضاعف بر منابع آبی که در این کمربند خشک جهان از قدرت تجدید پذیری کمی بهره‌مند هستند بواسطه افزایش جمعیت و فعالیتهای کشاورزی و صنعتی واقعیتی انکار ناپذیر است. وی افزود: بخش منابع آب شرب، کشاورزی و امنیت غذائی، اکوسیستمهای آبی، توریسم و بهداشت اجتماعی همگی در مخاطره هستند و این مخاطرات منجر به بروز مسائل عدیده و پیچیده اقتصادی اجتماعی خواهد شد.

 

ایمانی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و اطلاع رسانی در زمینه کم آبی و خشکسالی های پی درپی در استان و کشور، کمیسیون کشاورزی اتاق یاسوج قصد دارد همایش یک روزه ای را تحت عنوان “مدیریت بحران آب” با حضور مسئولان و کارشناسان کشوری و استانی برگزار نماید.

 

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق یاسوج اطلاع رسانی در زمینه کم آبی، حساس سازی جامعه در زمینه بحران کم آبی و استفاده از دیدگاه های کارشناسی و علمی را در مواجهه با این بحران از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

 

عضو هیئت نمایندگان اتاق یاسوج ادامه داد: برآن شده‌ایم تا در راستای مسئولیتهای خود، در پاییز امسال اولین همایش ملی بحران آب را در شهر یاسوج تدارک ببینیم. امید است در این همایش جمع کثیری از مسئولین، متخصصین و محققین از اقصا نقاط کشور دست در دست هم دهند و با تبادل تجربیات و دیدگاه‌های کارشناسانه راهکارهائی عملیاتی برای مقابله با بحران آب و روشهای برون رفت ازآن ارائه نمایند.

IMG_4558

 

ایمانی خاطر نشان کرد: همایش ملی بحران آب فرصتی است تا شاهد دستاوردها،  نگاه کارشناسی ، تعاملات زیستی و بوم شناسی بحران آب که امروزه با توجه به رشد فزاینده جمعیت در منطقه، از دغدغه های بزرگ مسئولین و صاحب نظران است باشیم، امید است این رویداد علمی امکان تبادل آخرین دستاوردهای مرتبط و عجین شده با این بحران را به منظور بررسی عمیق چالشهای پیش روی این عرصه فراهم آورده و با بهره گیری از نتایج آن، برنامه ریزی لازم و کافی در جهت گذار از این چالش انجام پذیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121834
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. / گفت:

    قطره سازی فضای سبز کمتر مسافرتهای کمتر حذف روش سنتی غرقابی

دیدگاه شما