سه شنبه 1 مهر 1393 - 10:57

مأموریت ویژه هاشمی به مشاورش

باید منتظر ماند و دید که در بلبشوی به وجود آمده برای انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی کدام جریان موفق تر از سایرین عمل خواهد کرد. اما سوال مهمی که در این خصوص مطرح می شود این است که آیا اصلاح طلبان، هاشمی رفسنجانی و طیف دولت برنامه و لیستی جداگانه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه خواهند کرد یا اینکه بار دیگر در لحظات آخر این جریانات با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد؟

مأموریت ویژه هاشمی به مشاورش

بویرنیوز: این روزها خبر می رسد که هاشمی رفسنجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام به همراه جمعی از یارانش در تلاش هستند تا جریان جدیدی را وارد گود انتخابات مجلس شورای اسلامی کنند. البته هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه ورود این جریان جدید به ماجرای انتخابات در دست نیست و در این خصوص باید منتظر ماند و دید که آیا هاشمی رفسنجانی قصد دارد طیفی جداگانه را راهی مجلس شورای اسلامی کند یا اینکه فعالیت وی و یارانش برای جای دادن افراد مد نظر خود در لیست انتخاباتی دولت خواهد بود.

اما آنچه مشخص شده این است که هاشمی رفسنجانی به یکی از مشاوران خود ماموریت ویژه ای داده است. قدرت‌الله علیخانی، مشاور حقوقی هاشمی رفسنجانی نمایندگان ادوار مجلس را  برای انتخابات مجلس فعال کرده است. در این خصوص حتی شنیده می شود به وی تأکید شده باید فهرستی تهیه کنیم و از نمایندگان ادوار، نیروهای جوان و فعال را شناسایی کنیم. این افراد تجربه دارند و به‌راحتی می‌توان در مجلس با آنان کار کرد.

تلاش یاران هاشمی رفسنجانی برای بازگرداندن نمایندگان ادوار به مجلس شورای اسلامی در شرایطی است که تعامل لیبرال ها و دیدار آنها با هاشمی رفسنجانی در این چند ماهه اخیر افزون شده و هر روز نیز بیشتر می شود. 24 خرداد و در سالروز پیروزی حسن روحانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بود که بهانه خوبی برای برگزاری یکی از این دیدارها شد. دیداری که گرچه با نام سالگرد و بررسی فراز و فرودهای دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته برگزار شد اما پیام دیگری نیز با خود به همراه داشت و اصلاح طلبان نشان دادند برای نزدیکی بیشتر به هاشمی رفسنجانی در این راستا سعی می‌کنند با برگزاری چنین دیدارهایی خود را با نامزدهای خارج از جریان خود هماهنگ‌تر و همنواتر سازند. طوری که در ماه های اخیر نیز دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام به محلی پررفت و آمد برای لیبرال ها تبدیل شده و این بار افراد ستاره دار نیز به جمع اصلاح طلبان وارد شده اند و دیدارهایی را با هاشمی رفسنجانی انجام می دهند.

البته هاشمی رفسنجانی از مدت ها پیش فعالیت های خود را برای انتخابات خبرگان رهبری نیز آغاز کرده و تنها به فکر جریان سازی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیست.  در این باره مدت هاست که شنیده می‌شود برنامه‌ها برای انتخابات خبرگان آغاز شده است. بر همین اساس طیف هاشمی در تهران لیست انتخاباتی مجلس خبرگان با نام مجتهدان مصلح و معتدل را تهیه کرده و در حال تکمیل آن در شهرستان‌ها نیز هستند. در همین خصوص گفته می‌شود احتمالاً از حسن روحانی، هاشمی رفسنجانی، محقق داماد و مجید انصاری برای تکمیل این لیست استفاده شود.

پیش از این نیز البته خبرهایی مبنی بر تلاش جریان موسوم به فرزندان هاشمی رفسنجانی برای ورود به میدان انتخابات مجلس مطرح شده بود. در این خصوص اواخر سال گذشته بود که شنیده شد فائزه هاشمی در جمع اصلاح طلبان دماوند در جلسه ای اظهار داشته که ما باید در انتخابات آینده طوری عمل کنیم که 55 الی 60 درصد مجلس را در اختیار بگیریم. وی در ادامه عنوان کرده که باید جلوی دیکتاتوری احتمالی ناشی از  اکثریت 80 درصد مجلس را بگیریم.

حالا باید منتظر ماند و دید که در فضای به وجود آمده برای انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی کدام جریان موفق تر از سایرین عمل خواهد کرد. اما سوال مهمی که در این خصوص مطرح می شود این است که آیا اصلاح طلبان، هاشمی رفسنجانی و طیف دولت برنامه و لیستی جداگانه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه خواهند کرد یا اینکه بار دیگر در لحظات آخر این جریانات با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد؟ /فردا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121816
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما