سه شنبه 1 مهر 1393 - 10:00

(تصاویر) حاشیه های رژه با شکوه نیروهای مسلح کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج

به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح کهگیلویه و بویراحمد با حضور گسترده نیروهای نظامی، انتظامی، جهادی، بسیج و مردم استان در یاسوج برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، این مراسم صبح دوشنبه با حضور مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح استان و جمع دیگری از مسئولین استانی برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: دفاع مقدس یادآور هشت سال دلاوری ملت غیور ایران اسلامی است.

سید موسی خادمی افزود: این استان در دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کرد و به نسبت جمعیت بیشترین شهید و جانباز را تقدیم انقلاب نمود.

وی با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد همواره در تمام عرصه‌ها حضور فعال و چشم‌گیری داشته و دارند، اظهار داشت: جنگ، جهاد و مبارزه سختی‌ها و هزینه‌های زیادی دارد که آنچه در جنگ دفاع مقدس صورت گرفت متحمل هزینه‌ها و از دست دادن جوانان زیادی شدیم.

خادمی دفاع مقدس را شامل دستاوردهای زیادی عنوان کرد و گفت: تثبیت و تقویت نظام از دستاورد دفاع مقدس بود که در نظامی که تازه شکل گرفته بود با دفاع مقدس و هوشیاری مردم تثبیت و تقویت شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دومین دستاورد دفاع مقدس را به وجود آمدن انسجام و وحدت بین ملت ایران عنوان کرد و گفت: تمام گروه‌ها با سلیقه‌های مختلف زیر یک پرچم به رهبری حضرت امام خمینی بر یک موضوع انسجام داشتند.

خادمی کسب تجارب متعدد را از دستاوردهای دفاع مقدس بیان کرد و گفت: اگر امروز در حوزه نظامی عقیده داریم که که از کشورهای برتر هستیم ریشه در دفاع مقدس و ساخت تجهیزات دارد

وی ادامه داد: هرچه در اقتصاد، حوزه نظامی و سرمایه اجتماعی داریم ناشی از سرمایه‌های دفاع مقدس است از این‌رو دفاع مقدس می‌توان موتور محرک ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها باشد.

خادمی تاکید کرد: اگر در جنگ فرهنگی و اقتصادی که داریم وحدت و همدلی همچون دوران دفاع مقدس باشد در این عرصه نیز پیروز میدان می‌شویم.

خادمی تصریح کرد: امروز باید در مقابل جنگ ناجوانمردانه فرهنگی و اقتصادی وحدت داشته باشیم و از پیاده‌کردن نیروهای نظام از قطار انقلاب خودداری کنیم و فرامین رهبر انقلاب را سرلوحه خود قرار دهیم.

رتبه نخست کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس

فرمانده سپاه فتح استان هم در این آیین گفت: روز 31 شهریور یادآور پایمردی، ایثار و شهادت طلبی رزمندگان اسلام است.

سردار یونس امیری افزود: هفته دفاع مقدس متعلق به همه مردم، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و بسیجیان است و باید این هفته  و یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم.

وی به رشادت های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد درهشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد با تقدیم نمودن 1800 شهید در هشت سال دوران دفاع مقدس و بیشترین سهم اعزامی به جبهه های جنگ، رتبه اول اعزام به جبهه ها و استان رزمنده پرور را از آن خود کرد.

وی تصریح کرد: رزمندگان و مردم غیور ایران اسلامی با اعتقاداتشان در مقابل دشمن ایستادند و کمر شرق و غرب را شکستند.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این مراسم، سازماندهی روحیه ولایت‌پذیری را نیز یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی در جنگ عنوان کرد و گفت: باید همواره قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

سردار حسن کوسه‌چی با بیان این سخن که رهبر معظم انقلاب حتی بر روی تخت بیمارستان برای دنیا خط مشی تعیین می‌کنند، تصریح کرد: می‌بینیم که چگونه معظم‌له در بیمارستان و از روی تخت همه محاسبات غربی‌ها را به هم ریخت.

وی از ایستادگی در برابر دشمن و همه استکبار جهانی و همچنین دفع فتنه 88 به عنوان افتخارات بزرگ مردم و جوانان انقلابی یاد کرد و گفت: توکل بر پروردگار و ولایت‌پذیری جوانان انقلابی و مردم مؤمن ایران اسلامی همه بحران‌ها را کنار زد و امروز ایران اسلامی با اقتدار به مسیر بالنده خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای شروع مراسم رژه حماسی 31 شهریور نیروی های مسلح استان کهگیلویه وبویراحمد مستند عملیات شمال غرب رزمندگان استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

همچنین آیین رژه دفاع مقدس صبح امروز در دیگر شهرستانهای استان نیز برگزار شد.

عشایر غیور این استان هم با لباسهای محلی و تفنگ برنو رژه رفتند و آمادگی خود را همچون گذشته برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کردند.2 3 4 5 1

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121786
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ای جانم خیلی قشنگ بود آدم احساس غرور میکنه 
    به نظرم مردونگی و وقار و قوی بودن یه مرد و اینکه برای خودش صاحب اصول و ارزش و اعتقادات محکمی باشه ، برای یه مرد خیلی جاذبه و زیبایی میاره اما متاسفانه امروز خیلی از مردا افتادن دنبال لوازم آرایش!!!!!!!

  2. ر گفت:

    نگاه پاهشون يكي روزمين يكي تو هوا در اين نيروها بايد نظم بيشتري حاكم بشه

دیدگاه شما