سه شنبه 1 مهر 1393 - 9:51

حکایت 110 پاسداری که با نوای «لرکه» در جاده فاو – بصره حماسه آفریدند + تصاویر

رزمندگان کهگیلویه و بویراحمدی در هشت سال دفاع مقدس از خود رشادت‌ها به ثبت رساندند که از جمله آن‌ها حماسه جاده فاو به بصره بود.

خبرگزاری فارس: حکایت 110 پاسداری که با نوای «لرکه» در جاده فاو - بصره حماسه آفریدند

به گزارش بویرنیوز ، رزمندگان کهگیلویه و بویراحمدی در هشت سال دفاع مقدس از خود رشادت‌های زیادی به خرج دادند که تا همیشه تاریخ در پرونده درخشان آن‌ها ثبت و ضبط خواهد بود.

در همین خصوص سید شمسعلی رهبری یکی از رزمندگان سلحشور هشت سال دفاع مقدس و چهره نام‌آشنای رزمندگان و ایثارگران استان از خاطرات خود می‌گوید.

شمسعلی رهبری به چگونگی حضور خود در سپاه اشاره کرد و گفت: در ابتدا با تعدادی از دوستان در تظاهرات‌های مردمی در بهبهان شرکت می‌کردیم و این گونه شد که با انقلاب و امام آشنا شدیم.

نشسته از چپ رهبری، منطقی، شهید سردار رستم‌پور و سید حبیب موسوی قبل از عملیات کربلای یک

با شروع جنگ تحمیلی همراه با تعدادی از دوستان آرزوی پوشیدن لباس سبز و مقدس پاسداری را داشتیم.

در همین بحبوحه به خدمت مقدس سربازی اعزام شدم و از آن‌ جا به کردستان رفتیم و از همان‌جا بود که عاشق کردستان شدیم.

شهدای پاسدار را که در کردستان می‌دیدم بیشتر به این لباس مقدس نزدیک شدم و تمام آرزویم این بود که به همین زودی‌ها پاسدار شوم.

بر حسب اتفاق گزینش سپاه برای پذیرش اعلام نیاز کرد و ما نیز در همه مراحل گزینش موفق شدیم و برای آموزش به شیراز اعزام گردیدم و از همان ‌جا به عشق کردستان دوست و رفیقان خود را تنها گذاشتم و به کردستان عزیمت کردم.

رزمندگان کهگیلویه و بویراحمدی ایستاده از چپ شهید تقوی، شهید لطیف‌فر، نعمت رضایی، شمسعلی رهبری، فراهانی، شهید نوذری و بسیجی؛نشسته از چپ پاکیزه، نرگس‌نژاد، منطقی، آسویار و برادر بسیجی

همراه با برادران علی خادمی و سید محمدلطیف الهی به تیپ 110 شهید بروجردی پیوستیم و در عملیات‌های زیادی از جمله والفجرها و لیله‌القدر شرکت کردیم و دوستان عزیزی همچون شهید جانی افسانه را از دست دادیم.

در جنگ الگوها زیاد بودند اما به واسطه منش و رفتار و کردار علاقه زیادی به سردار زنده‌یاد مجید کریمی داشتم که همراه با برادر شهیدش و برادر آزاده‌اش در جنگ دلاوری‌ها به خرج دادند.

خاطره خوب این که بعد از تصرف پایگاه موشکی دشمن در خور عبدالله در عقبه بندر فاو، توسط گردان قهرمان‌پرور سیف‌الله پیامی از سوی فرمانده لشکر 25 کربلا برادر پاسدار سردار مرتضی قربانی ابلاغ شد مبنی بر این که لشکر علی‌ابن ابی‌طالب در جاده فاو به بصره به علت برتری دشمن دچار تلفات سنگین شده و باید منطقه را از دشمن پس گرفت.

سردار مجید کریمی فرمانده گردان با شنیدن این پیام اعلام کرد برای این کار نیاز به داوطلب دارم و سیاهی لشکر نمی‌خواهم.

 با گفتن این جمله توسط سردار کریمی پاسداران استان ما که حدود 110 نفر بودیم یک صدا و با نعره محلی«لرکه» و با شعار رسای ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند آماده حرکت شدیم.

اما دریغ از اینکه در میان ما دیگر خبری از شهید عبدالمحمد تقوی نبود، چراکه این شهید بزرگوار و اگو و اسوه حسنه به همراه حسین رزمنده و فرج‌الله هاشمی و حسین طالبی‌نژاد و دیگر عزیزان در بین ما نبودند.

در این میان من و شهید جمادی و جانباز قهرمان سید محمدیار خاضع فرماندهی گروهان‌های گردان سیف‌الله را در این مأموریت بر عهده داشتیم.

بعد از تصرف جاده توسط دلاورمردان گردان سیف‌الله تانک‌های دشمن از جلو و جناحین رزمندگان را آماج تیرهای خود قرار دادند در عین پیروزی و موفقیت بسیاری از فرزندان رشید استان به شهادت رسیدند.

============================

گزارش و عکس از رضا منطقی روایتگر دفاع مقدس/فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121779
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سامان گفت:

    روح شهدایمان قرین آرامش….کاش رهروی حقیقی برای ادامه راهشان باشیم نه …

  2. الف گفت:

    درود خداوند بر این رزمندگان دلاور باد

  3. دوست گفت:

    سلام رضا جان ، لطفاً از این مطالب بیشتر بگذار امیدوارم سلامت باشی و پایدار. محمدی از قرارگاه نجف اشرف

دیدگاه شما