دوشنبه 31 شهریور 1393 - 16:49

ابعاد تازه کشف شده از بابک زنجانی از زبان اژه ای

 به گزارش بویرنیوز، سخنگوی قوه قضائیه از شناسایی و بازداشت افرادی که به عنوان واسطه از طرف میلیاردر نفتی (ب ز) با بیرون از زندان ارتباط برقرار می‌کردند خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری روز دوشنبه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس درباره آخرین وضعیت پرونده نفتی گفت: در این پرونده اتفاقات جدیدی رخ داده است که ‌آنها را به اطلاع شما خواهم رساند.

گزیده سخنان اژه ای را در ادامه می‌خوانید: 

پرونده نفتی 

  • مشخص شد که متهم (ب ز) در مقاطعی از سه شناسنامه با مشخصات متفاوت استفاده می‌کرده و معلوم شد با هر کدام از این شناسنامه‌ها بهره‌برداری‌هایی کرده است که این کار از دو جهت یعنی استفاده از شناسنامه مجعول و همچنین نوع کاری که انجام می‌داده جرم محسوب می‌شود.
  • ایشان توانسته بود با اقداماتی ناصحیح ارتباطی با بعضی افراد در داخل زندان پیدا کند و اطلاعاتی را به بیرون از زندان منتقل کند تا از این طریق بر روی بعضی موارد سرپوش بگذارد.
  • بحمدالله واسطه‌ها شناسایی شدند و هم پیغام‌ها و هم کسانی که پیغام به آنها رسیده بود شناسایی شدند و از آنها تحقیق به عمل آمد و بعد بازداشت شدند و لذا یک باب جدید در این پرونده باز شد که امیدواریم به اصل پرونده کمک کند.
  • ایشان قبلا دو سال حبس و یک محکومیت دیگر، بیش از 20 چک برگشتی و 6 الی 7 سابقه دیگر داشته که بعضی از آنها قطعی نشده است.
  • غیر از وزارت نفت و شرکت نفت شکات دیگری هم پیدا شده‌اند و در حال حاضر “ب ز” چندین شاکی خصوصی دارد.
  • در حال حاضر 10 نفر در این پرونده بازداشت هستند، از افراد دیگری از جمله مدیران عامل بانک‌ها فعلا به عنوان مطلع تحقیق شده تا اگر تقصیری ثابت شد این عنوان تغییر کند.

نامه به وزیر ارتباطات

  • در مورد شبکه های اجتماعی انتظار این است که دستگاه های مسئول تلاش کنند که این شبکه ها وجود داشته باشند و مردم نیز از آنها استفاده خوب ببرند و باید شرایطی فراهم کنند تا موارد خلاف در آنجا نباشد و یا به حداقل برسد. ما اگر از مضررات این شبکه های جلوگیری نکنیم کشور ضرر می کند.
  • اواخر سال گذشته و اوایل امسال جلساتی برگزار شد و قرار شد مسئولان مربوطه شرایطی را فراهم کنند تا محتوای مجرمانه شبکه های اجتماعی را بتوان پالایش کرد. 6 ماه از این موضوع گذشت و قرار بود ظرف سه ماه این کار صورت گیرد. به دستور رئیس قوه قضاییه نامه ای نوشته شد تا ساز و کار این موضوع فراهم شود.


ادامه دارد …

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121738
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما