دوشنبه 31 شهریور 1393 - 16:17

خطر بیماری های قلبی در کمین چه کسانی است؟ + راه حل

مهناز همتی، افزود: کم‌تحرکی می‌تواند تا حدود هفت سال از سال‌های مفید زندگی را کاهش و خطر ابتلا به بسیاری از انواع سرطان‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

گروه سلامت – کارشناس آموزش سلامت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: خطر بیماری‌های قلبی -عروقی در افراد پشت میزنشین که تحرک کمتری دارند، ۶۴درصد بیش از سایرین است.
به گزارش بویر نیوز؛ مهناز همتی، افزود: کم‌تحرکی می‌تواند تا حدود هفت سال از سال‌های مفید زندگی را کاهش و خطر ابتلا به بسیاری از انواع سرطان‌ها را نیز افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه امروزه بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی را “بیماری نشستن” می‌نامند، اظهار کرد: عوارض ناشی از این بیماری‌‌ها را می‌توان معادل عوارض جانبی سیگار کشیدن دانست.
سلامت خود را قربانی تماشای تلویزیون نکنیم
این کارشناس آموزش سلامت تماشای زیاد تلویزیون را نیز از دیگر نمونه‌های نشست زیاد برشمرد و تصریح کرد: تماشای بیش از چهار ساعت تلویزیون در روز، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را تا ۸۰ درصد نسبت به کسانی که روزانه دو ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند، افزایش می‌دهد.
همتی با تاکید بر توجه افراد به نکات ساده‌ و کوچکی که می‌تواند آن‌ها را از بیماری‌های بزرگ نجات دهد، توصیه کرد: سعی کنید هر ساعت یک‌بار از صندلی خود برخیزید و مدتی، هرچند کوتاه قدم بزنید.
کارشناس آموزش سلامت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: میزان کالری مصرفی بدن در هنگام ایستادن، سه برابر بیشتر از نشستن است و فعالیت‌ ماهیچه‌‌ در هنگام ایستادن، انرژی بیشتری می‌سوزاند.
همتی یادآور شد: مهم‌ترین نکته‌ای که ما را در برابر “بیماری‌ نشستن” مصون می‌دارد، ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی در طول روز است که همواره از سوی پزشکان و سایر دست‌اندرکاران سلامت به آن توصیه می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121728
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    باید فرهنگ ورزش عمومی و همگانی برای همه افراد و سازمانها و خانواده ها رایج گردد

دیدگاه شما