دوشنبه 31 شهریور 1393 - 16:10

بیمارستان شهید رجایی یاسوج؛ قبل و بعد از طرح تحول سلامت (+عکس)

تغییراتی که در حوزه سلامت ایجاد شده به گونه ایست که توسط مردم هم قابل لمس می باشد چرا که بسیاری از هزینه ها و سایر ملزومات پزشکی مورد نیاز بیمار را خود بیمارستان تهیه می کند و دیگر نیازی نیست همراه بیمار را به بیرون از بیمارستان فرستاد.

مهران پوزش، رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از طرح های مهمی که در دولت یازدهم برای ارتقاء سلامت انجام گرفت، طرح تحول نظام سلامت می باشد، که در بیمارستان شهید رجایی که شامل بخش های روانپزشکی مردان و زنان، بخش شیمی درمانی و بخش درمان معتادان می باشد نیز مثل سایر حوزه ها کارهای خوبی صورت گرفته است.

پوزش افزود: با شروع طرح تحول نظام سلامت که از 15 اردیبهتت آغاز شد، من و همکارانم به دلیل وسعت و اهمیتی که این طرح در حوزه سلامت و پزشکی داشت و از طرفی بودجه و اعتبارات آن نیز از قبل در حساب دانشگاه و بیمارستان ها واریز شده بود شروع به کار کردیم و در این بین پیگیری های وزیر بهداشت، تلاش و نظارت ایشان برای به نتیجه رساندن این طرح به شکل ایجاد تیم منظم بازرسی که به دو صورت سرزده و یا از قبل برنامه ریزی شده که بر این طرح در سراسر کشور نظارت دارند ما را در این زمینه یاری داد.

6

پوزش افزود: تغییراتی که در حوزه سلامت ایجاد شده به گونه ایست که توسط مردم هم قابل لمس می باشد چرا که بسیاری از هزینه ها و سایر ملزومات پزشکی مورد نیاز بیمار را خود بیمارستان تهیه می کند و دیگر نیازی نیست همراه بیمار را به بیرون از بیمارستان فرستاد.

پوزش افزود: از جمله اهدافی که مورد نظر طرح تحول سلامت می باشد و در این بیمارستان نیز اجرایی شده می توان به کاهش قابل توجه سهم پرداختی بیمار و تهیه دارو و سایر ملزومات مورد نیاز توسط خود بیمارستان برای بیمار، پرداخت هزینه های خارج از تعهد بیمه ها(هزینه هایی را که برخی بیمه ها تقبل نمی کنند بخشی از آن توسط یارانه و یا طرح تحول سلامت پرداخت می شود)، تغییر ساختار فیزیکی بیمارستان و تفکیک بخش مردان و زنان و … می باشد که من و همکارانم برای خدمت رسانی به این مردم انجام دادیم که البته تلاش های دکتر چمن و سایر عزیزان نیز قابل تقدیر می باشد.

7

پوزش در پایان افزود: رسانه ها چشم و گوش کشور و رکن چهارم دموکراسی بوده و امیدواریم رسانه ها نسبت به آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم هچنان تلاش کنند و با اطلاع رسانی و با نقد خود به ارتقاء افراد و سازمان ها ادامه دهند و در پایان امیدوارم تلاش شود تا رسانه ها نسبت به مراجعه افراد در بخش شیمی درمانی استان که در این بیمارستان به تازگی راه اندازی شده اطلاع رسانی انجام دهند، تا مردم ما بتوانند کمتر به استان های همجوار مراجعه کنند و به خاطر مشکلات خاص این افراد تقریبا هزینه های آن مجانی می باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121726
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همکار گفت:

    پیشرفت های بهداشت و درمان خوب است. ولی برخی از همین مدیران  بیمارستان ها از جمله همین بیمارستان شهید رجایی یاسوج در مدیریت ضعیفند و تخصصی در مدیریت بیمارستان ندارند. و نمی تونن اونطوری که شاید و باید  برنامه تحول را اجرا کنند .

  2. ناشناس گفت:

    30 میلیارد پول بهتون دادن میخواستین چارتا تیر و تخته رو هم جابجا نکنید؟

  3. آشنا گفت:

    چون بخش های روانپزشکی و اعصاب و روان داره بهتره که یک متخصص روانپزشک رییس این بیمارستان باشه، نه یک کارشناس!

    • ناشناس گفت:

      اول ایشون کارشناس ارشده و بعد دلیل شما چندان منطقی به نظر نمی رسه آشنا! مهم توانایی مدریته که الحمدالله داره

  4. کارشناس درمان گفت:

    یکی از نقاط ضعف های حوزه درمان همین ضعف مدیریتی بیمارستان شهید رجایی یاسوج هست اگر قصد دارند که این بیمارستان توسعه پیدا کنه اول باید به فکر یک مدیر قوی و با تجربه براش باشن.

  5. ناشناس گفت:

    اتفاقا خیلی هم مدیره مگه ریششو ندیدی؟

  6. اسفندیاری خسرو گفت:

    جناب اقای پوزش از مدیران توانمند واهل فکر هستن

  7. همشهری گفت:

    ماعادت کردیم همیشه نقدغیرمنصفانه بکنیم مهم نیست که چه کسی باچه روش ومدرکی مدیریت کنه مهم تغییر،کاربرای مردم وپیشرفت یک مجموعه به وسیله تیم مدیریتی اونه بیاییم ازیک جاشروع کنیم وازپیشرفت هاونقاط قوت کارتقدیرکنیم وازاوناحرف بزنیم البته نقدمنصفانه وبه جاروهم کسی نبایدفراموش بکنه که لازمه هرپیشرفتیه امیدوارم به این موضوع که:چشم هارابایدشست جوردیگربایددیدعمل کنیم.

  8. ناشناس گفت:

    ضعف مردم استان ما این است که فقط از روی قصد وغرض انتقاد میکنن  وهیچ دلیل منطقی ندارند.اگر دلیل قانع کننده ای دارید بیان کنید

  9. صابر اسدزاده گفت:

    اگه مدیریت به مدرکه که به نظر میرسه خیلی ها باید حذف بشن  تازه به نظر من اگه پول هم باشه نحوه مدیریت و خرج کردن و اولویت بندی ان مهمه که اگر یه سر به بیمارستان شهید رجایی برید  در همان درب ورودی متوجه تغیرات اساسی خواهید شد که نشان دهنده مدیریت قوی اقای پوزش که جوان هستند میباشد قطعا روز به روز شاهد پیشرفت این بیمارستان خواهیم بود این هم را در نظر بگیریم که امار بیماریهای  روانی چه رشد صعودی دارند 

  10. همکار گفت:

    جناب آقای پوزش یکی از بهترین مدیرانی هستند که اصول مدیریت و زمانبندی و استفاده از حداقل امکانات به نحو احسنت را اجرایی کرده اند اینو در مدت کوتاهی که رئیس بیمارستان شهید رجایی شدن به وضوح معلومه .این بیمارستان تنها بیمارستان استان است که کلیه مطالبات پزشکان و پرسنل را تا پایان مردادماه پرداخت کرده اند و همچنین در زمینه هتلینگ در رتبه اول قرار اره اینا همه نشون از توانایی بالای مدیریتی آقای پوزش دارن

  11. ناشناس گفت:

    اقای مهران پوزش یکی از بهترین مدیران استان است

  12. همکار گفت:

    اقای پوزش یکی از مدیران توانمند هستند که در زمان کوتاه مدیریت خود خدمات ارزشمندی انجام داده اند .لطفا در صورت انتقاد با دلیل بیان کنید

  13. ناشناس گفت:

    جای تشکر دارد از زحمات چنین مدیرانی  که حداقل بودجه طرح را در استان خرج می کنند وجهت بقیه امتیازات شخصی  ان را بربخش نمی کنند

  14. د د گفت:

    پوزش ادم خوبیست.مگه ریش پرفسوریش رو نمیبینید.

  15. ناشناس گفت:

    اقای پوزش از شریف ترین و دلسوز ترین مدیران علوم پزشکی هستند .

  16. بیمار گفت:

    بابا شهید رجایی که بیمارستان نیست فقط یک بخش روانپزشکیه و دیگر هیچ!!!!!!!

دیدگاه شما