دوشنبه 31 شهریور 1393 - 7:30

اظهارات يك مقام آمريكايي درباره ديدار ظريف و كري

يك مقام آمريكايي در پايان ديدار ظريف و كري در نيويورك گفت: دو وزير خارجه درباره تهديد داعش صحبت كردند و توافق كردند در صورت نياز ديدارهاي بيشتري در طول هفته داشته باشند.

بویرنیوز: يك مقام آمريكايي در پايان ديدار ظريف و كري در نيويورك گفت: دو وزير خارجه درباره تهديد داعش صحبت كردند و توافق كردند در صورت نياز ديدارهاي بيشتري در طول هفته داشته باشند.

به گزارش مهر، يك مقام ارشد آمريكايي شب گذشته پس از ديدار وزراي امور خارجه ايران و آمريكا در نيويورك گفت:امروز در هتل والدرف استوریا آقای جان کری وزیر خارجه ایالات متحده با  همتای خود اقای دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

وي افزود:این دیدار بیش از یک ساعت دوام داشت.  در مرحله اول دیدار فقط بین آقایان کری و ظریف بود و بعدا  از طرف آمریکایی آقا ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه و خانم شرمان معاون سیاسی وزارت امور خارجه و از طرف ایرانی آقای سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وآقای مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به آنها ملحق شدند.

اين مقام آمريكايي تصريح كرد:آنها وضعیت مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک تحت رهبری اتحادیه اروپا را مرور کردند.

وي ادامه داد پیشرفت حاصله و هم کار باقی مانده را مورد بحث قرار دادند.   کری اظهار نظر کرد که هفته آینده فرصتی برای حصول پیشرفت بیشتر است و تاکید کرد که این  قصد طرف ما است.

اين مقام آمريكايي ادامه داد:   خارج از موضوع هسته ای آنها درباره تهدید گروه داعش صحبت کردند.  با نگاه به آینده هم وزیرکری و هم وزیر ظریف به دیدارهای بیتشردر این هفته در صورت نیاز توافق کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121641
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما