شنبه 29 شهریور 1393 - 17:51

مهارت های اصلی ارتباط با دیگران را بیاموزیم

– سخن طرف مقابل را قطع نکنید: بی جهت سخن گوینده را قطع نکنید، برای پاسخ دادن منتظر تمام شدن مطلب مخاطب باشید.

به گزارش بویرنیوز، انسان ها همواره نیازمند ارتباط با دیگران هستند؛ انسان موجودی اجتماعی است و از دیر باز به دنبال برقراری ارتباط بوده است.

ابتدا با دود، سپس با زبان تصویر و در ادامه زبان ( کلام ) به وجود آمده است. عصر حاضر عصر ارتباطات نام گرفته است که نشان دهنده اهمیت روز افزون ارتباطات است.

روابط سالم و صمیمی با انسان های دیگر باعث ایجاد آرامش، آسایش خیال و اعتماد می گردد زندگی شما خواه نا خواه دچار مشکلات می گردد و دوره هایی سخت را برای شما پیش می آورد.

شما می توانید به هنگام مواجهه با شرایط سخت با داشتن دوستان صمیمی، خانواده ای گرم و آشنایان دلسوز، از بار مشکلات بکاهید و راه حل هایی برای مشکلات پیدا کنید.

پیوندها، روابط و معاشرت های اجتماعی مانند سپری در برابر ناملایمات از شما دفاع می کند و شما را در برابر گرفتار شدن به مشکلات از جمله (اعتیاد، اسیب های اجتماعی، مشکلات خانوادگی و … ) حمایت می کند. برای اینکه بتوانید از این مواهب بهرمند شوید باید دارای مهارت هایی باشید که در این نوشتار به تعدادی از این اصول می پردازیم.

– به چشمان مخاطب نگاه کنید: نگاه کردن به فرد مخاطب شما هنگام صحبت، باعث ایجاد حس صمیمیت می گردد.

– از لحن مناسب استفاده کنید: لحن محبت آمیز و مناسب، افراد را به برقراری ارتباط شفاف تر و بهتر ترغیب می کند، سعی کنید با صدای آرام و کلمات شمرده صحبت کنید. – در شروع مکالمه پیشقدم شوید. گاهی برای ایجاد یک ارتباط مناسب با دیگران، لازم است که پیشقدم شویم؛ یک هم صحبت پیدا کنید و مکالمه را شروع کنید تا زمینه را برای شروع ارتباط اجتماعی آماده کنید. – به گوینده نگاه کنید و کاملا به او توجه داشته باشید: سعی کنید به صحبت های طرف مقابلتان گوش دهید. گوش دادن به صحبت، آگاهانه و با توجه و بدون اینکه به کاری دیگری مشغول باشید، به سخنان مخاطب گوش می دهید.

–در باره مسایل مشترک صحبت کنید: وقتی با دیگران ارتباط برقرار می کنید، سعی کنید که صحبت های شما شفاف و روشن باشد و در عین حال تلاش کنید که در باره مسایل و احساسات مشترک صحبت کنید تا به نقاط اشتراک و تشابهات است یابید.

– سخن طرف مقابل را قطع نکنید: بی جهت سخن گوینده را قطع نکنید، برای پاسخ دادن منتظر تمام شدن مطلب مخاطب باشید.

– به دیگران هم اجازه صحبت کردن بدهید: در برقراری ارتباط با سایرین، باید بکوشید صحبت دو طرفه باشد و به عبارت دیگر نوبت را در رد و بدل کردن صحبت رعایت کنید تا حس خوشایندی برای پایه ریزی یک ارتباط مستحکم فراهم گردد.

– از سؤال استفاده کنید: با مطرح کردن سؤال واضح و روشن در صحبت هایتان، به مخاطب خود انگیزه تداوم این ارتباط و فرصت دادن پاسخ مورد نظر را بدهید.

منبع: وبدا یاسوج

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121521
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما