شنبه 29 شهریور 1393 - 8:16

افشاگری عضو شورای شهر یاسوج علیه رئیس شورا

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: شهردار یاسوج از ابتدای شروع به کار تا به اینجا در کارهای عمرانی خوب و قوی بوده اما در مسائل فرهنگی ضعیف عمل می‌کند.

خبرگزاری فارس: شهرداری یاسوج در موضوعات فرهنگی ضعیف عمل می‌کند

سعید پایدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در پاسخ به این سؤال که اگر نسبت به عملکرد شهردار یاسوج انتقادی ندارید پس دلیل جبهه‌بندی پنج و شش نفره در شورای اسلامی این شهر به چه دلیل است، اظهار کرد: اختلاف ما به عنوان گروه پنج با گروه شش نفره در شورای اسلامی شهر یاسوج مبنایی است که زیاد ارتباطی به عملکرد شهردار ندارد.

وی با بیان این که هر چند به برخی از کارهای شهردار در ابتدای مدیریتش از جمله در چینش مدیران خارج از مجموعه شهرداری انتقاد داشتیم و وی را برای این موضوع تا پای استیضاح بردیم، تصریح کرد: اما معتقدیم شهردار یاسوج فردی دست‌پاک است و در کارهای عمرانی هم قوی عمل کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج ادامه داد: شهردار در کارهای عمرانی نشان داده که فردی توانمند است و اکنون فعالیت‌های عمرانی خوبی در شهر یاسوج دارد اما در مقوله کارهای فرهنگی ضعیف عمل کرده و هیچ برنامه‌ای نداشته است.

پایدار دلیل اصلی اختلاف در شورای شهر و جبهه‌بندی پنج و شش نفره را مربوط به نوع مدیریت وظیفه‌شناس رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج دانست و گفت: عدم مدیریت کارآمد و عدم توجه وی به قوانین و مقررات شوراها و عدم رعایت آیین‌نامه‌‌ها موجب این اختلاف مبنایی در شورای اسلامی شهر یاسوج شده است.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج افزود: تعداد چهار جلسه کلان‌شهرها در تهران برگزار شد که آقای وظیفه‌شناس در هیچ‌کدام از آنها شرکت نکرد در حالی که حضور در این برنامه‌ها برای یک رئیس شورا در شهری بزرگ و مرکز استان لازم و واجب است.

عدم استفاده از نظرات کارشناسی اعضا و ایجاد واگرایی میان اعضای شورای شهر به جای کوشش در راه تعامل و همگرایی از دیگر مشکلات مدیریتی شورای شهر یاسوج بود که پایدار به آنها اشاره کرد و گفت: تا هنگامی که این رویکرد در شورا و در بدنه مدیریتی آن وجود دارد کارآمدی در شورای اسلامی شهر یاسوج وجود نخواهد داشت.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121462
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. لر تهروني گفت:

    تا زماني كه مردم شهرمان فقط بر اساس ، طايفه گرايي و قومي قبيله اي راي دهند و افراد شايسته را زير پا گذاشته به افرادي راي دهند كه هيچ لياقتي جهت عضويت در شورا يا مجلس ندارند حال و احوال شهر ياسوج همين خواهد بود ؛ اين اعضا كه از اول شورا را گروه بندي كردند كاملا مشخص است كه فقط به فكر منافع شخصي خودشان هستند؛ ضمنا كا  اول شهرد ار برنامه هاي عمراني است؛ به اندازه كافي در اين مملكت هزينه صرف فرهنگ توسط دستگاهاي مرتبط صورت ميگرد

  2. رهگذر گفت:

    شوراي شهر وبخصوص رئيس شورا عملكرد بسيار ضعيفي دارد

  3. بروبینیم گفت:

    گفتم شاید خبر جدیدی دارید…..

  4. بویراحمد گفت:

    آقای پایدار خوشحال نباش …. شما مثالتان به مردی است که (بگید حکما براتون تفسیرش کنند)….
    مردی، درآستانه مرگ، کنار دروازه ی دوزخ به فرشته ای برمی خورد.
    فرشته به او می گوید: فقط کافی است در زندگی ات یک کار خوب انجام داده باشی، و همان یاری ات می کند. خوب فکر کن.
    مرد به یاد می آورد که یک بار، هنگامی که در جنگلی راه می رفت، عنکبوتی را سر راهش دید و راهش را کج کرد تا آن را له نکند.
    فرشته لبخند می زند و تار عنکبوتی از آسمان فرود می آید. تا مرد بتواند از راه آن به بهشت صعود کند. گروهی از محکومان دیگر نیز از تار عنکبوت استفاده می کنند و شروع می کنند به بالا رفتن از آن. اما مرد، از ترس پاره شدن تار، به سوی آنها برمی گردد و آنها را هل می دهد. در همین لحظه، تار پاره می شود، و مرد بار دیگر به دوزخ برمی گردد…
    صدای فرشته را می شنود که: افسوس، خودخواهی ات تنها کار خوبی را که انجام داده بودی، به پلیدی تبدیل کرد…** قالب این خشت در آتش فگن *خشت نو از قالب دیگر بزن**زندگی دارد بدین قانون ثبات**آتش ره خود کی واکند ؟چون از نیستان بگذرد *** اما نیستانی در کار نیست…«سخن نو آر، که نو را حلاوتیست دگر» … قبلاً دوستان شورا گفته بودند شهردار را ایشان در انتخابش بشدت نقش داشته اند الآن نقد دیگری شده و مردم نمیدانند …… چرا اینقدر ضد ونقیض حرف میزنید آقایان شوراهای شهر یاسوج … مردم کجای کار هستند………

    • ناآشنا گفت:

      کجای کاری اینها همه نقش خیالیست و بس هر که برای خودش و وابسته هاش کاری نکنه دیگری تخریب میشه امثال ماها هم که ….

  5. کامران گفت:

    آیا کارمندان با تجربه توی شهرداری نمیتونستند جای معاونین شهردار باشند که فقط معیار انتخابشان نسبت فامیلی با اعضای شوراست.

    • شفاعت خواه گفت:

      همین آقای پایدار به بعضی از خواسته هاش رسیده و در میراث تقسیمی مردم یاسوج شریکه اما تا خواسته هاتون کم و زیاد میشه علیه همدیگه میفرمایید…. چه سکوتی دنیا را فرا می گرفت اگر هر کس به اندازه صداقتش سخن می گفت…..

  6. مردم گفت:

    شهردار با توجه به شوراي شهر قوي است چراكه شورا خود ضعيف است واگر شورايي قوي داشتيم سياسي هاي جاويد را درك مي كردند ووي را بركنار مي كردند ومطمئن باشيد اگر جاويد فردي قوي وسياسي كار نبود صابري وي را از مدير كل دفتر امور شهري بركنار نمي كرد

  7. ناشناس گفت:

    شورای قبلی خیلی کارامدتر بود با حضور افرادی مثل محمدرحیم دهراب پور و عبدالی

  8. احسان معصومی گفت:

    اعضای محترم شورا، از شخص شهردار انتظار دارند که فرد انتخاب شده برای شهردار ، از شماها بخواد تا لیستی از اقوام و آشنایانتان را تحویل ایشان دهید تا پست بالایی در شهرداری به آنها بدهد. اگر چنین نکرد باید تا پای استیحضاح برود….
    مقوله فرهنگی در استان ما هیچ وقت رنگ واقعیت به خود نمی گیرد چرا که مدیرانی که مستقیما با فرهنگ مردم سروکار دارند بیخیال این موضوع هستند چه برسه به شخص شهردار، که بحث فرهنگ از آخرین وظایف ایشان است.

  9. انصاف گفت:

    ما نمی دانیم انتقاد خوب است یا بد توی این جامعه .اگه اقای پایدار از شورا تعریف میکرد همه بهش حمله می کردند اگه انتقاد کنه هم همه بهش گیر میدن .من باقی مطالب را در سایت هاا خوندم مایشان نقد کرده و شکسی را تخریب نکرده در حالیکه گفته اعضای شورا ادمهای قوی و با برنامه هستند

  10. چیتاب گفت:

    دروود بر اقای پایدار که ضمن دفاع از عملکرد جاوید نقاط ضعفش را هم اعلان کرده و این دو نفر محبوب بخش کبگیان هستند

  11. بنیاد شهید گفت:

    اقای علی علیپور و سعید پایدار هردو از نیروهای خوب سردار محمد اسدی بوده اند و هردو از خانواده بزرگ و پر افتخار ایثارگران ما از این دو نفر انتظار درایم همجون گذشته پاک و بدون معامله حرکت کنند همین برای ما کافی است ولی اگه خدای نکرده از شما تغییر موضع دیدیم به هیچ وجه شما را نخوهیم بخشید .خیلی ضرورت نداره حتما ریس باشید یا معاون اگر پاک باشید خداوند خود یار و یاور شما خواهد بود.

  12. دانشگاه اصفهان م نادری گفت:

    اقای پایدار کاش بعد از دانشگاه در اصفهان میماندی ودر هنر مورد علاقه ات که زحمات بسیاری با هم کشیدیم ادامش میدادیم .شورا تو این مملکت بیخود بیخود و فقط دردسره برا شهرداری.سلام به سید مسعود نظرپور هم اتاقیمون برسون

    • نظر آخرشه گفت:

      آقای پایدار ظاهراً دوستانت ازت خواستن بری دنبال درس و مشق خیلی مونده تا اوستا بشی خودتو خسته نکن ….

  13. صابر اسدزاده گفت:

    به نظر بنده انتقاد صحیح و بجا کلید پیشرفت جامعه است  و اقای مهندس پایدار دیدگاه خوب و عالی نسبت به قضایا دارند در کل پیشرفت و توسعه فقط با همدلی  ممکن است ما در حال حاضر بزرگترین مشکل در شهر نبود فرهنگ و دید مناسب میباشد که همه سازمان ها مسولند نه فقط شهرداری حاج وظیفه شناس گرامی با توجه به تجارب و سوابق خود قطعا بیشتر به مشکلات  و تنگناها اگاهند و باید در رفع انان با نظر مثبت با بقیه دوستان بکوشد همه ما باید در محضر الهی پاسخگو ی مسولیت هایمان باشیم  اما در استان ما اشنا داشتن از نان شب واجبتر است واین دردی است بس جانکاه و عظیم که تا قیامت پا برجاست  واگر مسولی هم این کار را نکند متهم به بی لیاقتی میشود مهندس  پایدار عزیز

    • شهروند گفت:

      شورایی که ریاست ان با فردی باشد که هیچگونه اشنایی با شهر و شهرسازی نداشته باشد از اینم بهتر نمیشو.د

  14. شهروند گفت:

    واقعا بسیار نقد منصفانه و به جایی رو مهندس پایدار فرمودند

  15. Z گفت:

    شنیدین که میگن وقتی کسی دنبالت حرف در میاره بهش احترام بگذارید چون اون میدونه که از خودش بالاتری ازت میترسه که دنبالت حرف در میاره الان چون آقای وظیفه شناس از همتون بالاتره و تجربش بیشتره دنبالش حرف در میارید جز این چیز دیگه ای نميتونه باشه

دیدگاه شما