شنبه 29 شهریور 1393 - 0:23

17 راز برای داشتن عمر طولانی

افراد بخشنده آرامش بیشتری دارند .بخشش باعث کاهش میزان استرس وفشار خون شده وباعث سهولت تنفس می شود.

بیشتر ما کهنسالی را تجربه می کنیم . با بالا رفتن سن قسمت های انتهایی کروموزوم ها به نام تلومرز کوتاهتر می شود.این مساله باعث می شود که بدن نسبت به امراض مختلف مقاومت کمتری از خود نشان دهد و شانس ابتلا بیشتر شود.اغلب مردم فکر می کنند که این امر اجتناب نا پذیر است در حالی که تحقیقات اخیر نشان می دهد که تغییر مطلوب سبک زندگی می تواند منجر به طولانی شدن مجدد تلومرز شود.این تغییر سبک زندگی می تواند شامل ورزش و رژیم غذایی مناسب باشد.17راز بسیار جالب وجود دارد که زندگی شما را طولانی تر و با کیفیت تر می کند :

1.وظیفه شناس باشید. تحقیقات نشان می دهد که افراد وظیفه شناس امید به زندگی بیشتری دارند و برای سلامت خود تلاش می کنند.

2.دوستان زیاد پیدا کنید. افرادی که روابط اجتماعی بیشتری دارند کمتر دچار افسردگی و مریضی های ناشی از پیری می شوند.

3.با فکر دوست پیدا کنید. دوستانی بیابید که عادات زندگی صحیح تری دارند.دوستان افسرده شما را افسرده میکنند و دوستان سیگاری روی شما اثر می گذارند.

4.سیگار را ترک کنید .50 سال تحقیق نشان داده است که اگر در 30 سالگی سیگار را ترک کنید تا 10 سال به عمر شما افزوده می شود.به همین ترتیب اگر در 40 ،50، 60 سالگی سیگار را ترک کنید 9،6 ویا حتی 3 سال بر طول عمر شما افزوده می شود.

5.استراحت بعد از ظهر داشته باشید.نتایج یک بررسی که بر روی 24000 فرد صورت گرفته نشان می دهد که استراحت بعد از ظهر باعث پایین آمدن هورمون های استرس می شود و 37درصد امکان مرگ و میر ناشی از ناراحتی های قلبی را کاهش می دهد.

6.از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی کنید.این رژیم غذایی شامل مقادیر زیاد میوه جات وسبزیجات وغلات کامل وروغن زیتون وماهی می باشد.این رژیم غذایی برای قلب بسیار مفید است و از ایجاد اضافه وزن جلوگیری می کند و با داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان از بروز بسیاری از سرطان ها ممانعت می کند.

7.مثل اکیناوایی ها غذا بخورید.اهالی اکیناوا در ژاپن بیشترین میانگین عمر را در دنیا دارند.رژیم غذایی آنها کم کالری وسرشار از سبزیجات سبز و زرد است.آنها همچنین عادت دارند که تنها 80 درصد غذای خود را بخورند.

8.ازدواج کنید.تحقیقات متعددی حاکی از این مطلب است که میانگین سنی افرادی که ازدواج میکنند بیشتر از کسانی که اصلا ازدواج نمیکنند.حتی میانگین سنی کسانی که جدا شده یا دچار مرگ همسر شوند از افرادی که اصلا ازدواج نکرده اند بیشتر است.

9.وزنتان را کم کنید.اگر دچار اضافه وزن هستید کاهش وزن می تواند از بروز مشکلات ناشی از ناراحتی های قلبی ،قند وفشار خون بالاوبسیاری بیماری های جلوگیری کند.

10.ورزش و تحرک بیشتر داشته باشید.افرادی که میانگین تحرک بالاتری دارند.شانس سلامت بیشتری دارند.

11.نوشیدنی الکلی ننوشید.الکل زیاد منجر به فشار خون بالا و بسیاری امراض دیگر میشود.

12.ایمان داشته باشید.تحقیقات بسیاری حکایت از این دارند که افراد با ایمان قلبی آرامش بیشتر و میانگین سنی بیشتری هستند.

13.دیگران را ببخشید.افراد بخشنده آرامش بیشتری دارند .بخشش باعث کاهش میزان استرس و فشار خون شده و باعث سهولت تنفس می شود.

14.از ابزار ایمنی استفاده کنید.کمربند ایمنی ،کلاه ایمنی و…منجر به کاهش50 درصدی میزان صدمات جسمی و تلفات ناش از تصادفات می شود.

15.خواب شبانه کافی ومنظم داشته باشید.خواب شبانه ی کمتر از 5 ساعت خطر بروز مرگ های ناگهانی را افزایش می دهد.

16.استرس را مدیریت کنید.با انجام یوگا ،مدیتیشن و تنفس عمیق استرستان را کنترل کنید.

17.کار و سرگرمی مورد علاقه تان را پی بگیرید.

مرجع:WebMd

گروه ترجمه خانواده ایرانی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121452
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما