جمعه 28 شهریور 1393 - 23:11

داعش آب ۸۰۰ هزار نفر را قطع کرد

گروه ترویستی داعش، یک رودخانه مهم در شمال شرق بعقوبه در استان دیالی را که آب حدود هشتصد هزار نفر از مناطق اطراف را تأمین می‌کرد بست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه نیوز، یک منبع دولتی مسؤول در استان دیالی امروز جمعه (28 شهریور) اعلام کرد که  گروه ترویستی  داعش، یک رودخانه مهم در شمال شرق بعقوبه در این استان را که آب حدود 800 هزار نفر از مناطق اطراف را تأمین می‌کرد بست.

وی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدام در صورت ادامه وضعیت تا 48 ساعت آینده ، از دولت مرکزی خواست هر چه سریع تر برای حل این مشکل وارد عمل شود.

این منبع که نخواست نامش فاش شود افزود: گروه تروریستی داعش عصر امروز از طریق بستن دریچه‌های سد الصدور در 45 کیلومتری شمال شرق بعقوبه مانع از رسیدن آب شرب به حدود 800 هزار نفر از  اهالی شهرستان المقدادیه در 35 کیلومتری شرق بعقوبه، شهر بعقوبه و مناطق نزدیک به آن شده است.

رودخانه “خریسان که از رودخانه اصلی مهروت در استان دیالی منشعب می‌شود، تغذیه کننده اصلی لوله کشی‌های آب برای مردم مناطق بعقوبه و نواحی مرتبط با آن است. همچنین بخش‌های وسیعی از اراضی زراعی در این مناطق بوسیله این رودخانه آبیاری می‌شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121447
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما