جمعه 28 شهریور 1393 - 22:53

امام جمعه گچساران: اخیرا در برخی نقاط استان مسائلی دیده می‎شود

امام جمعه گچساران گفت: در صورت عدم رعایت خطوط قرمز در برخی مسائل استان، ائمه جماعات بیانیه خواهند داد.

خبرگزاری فارس: در صورت عدم رعایت خطوط قرمز در برخی مسائل استان، ائمه جمعه بیانیه خواهند داد

به گزارش بویرنیوز،حجت‌الاسلام سیدامین‎الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و اجتناب از نافرمانی‌های خداوند، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر موضوع مهم و حیاتی یک جامعه دینی است.

وی با بیان اینکه اگر جامعه‌ای دینی و اسلامی در اجرای فریضیتین امر به معروف و نهی از منکر ضعیف عمل کند، جامعه دچار مشکلات  معیشتی دنیوی و اخروی خواهد شد، افزود: هر زن و مرد مومنی باید احساس تکلیف کند که موضوع امر به معروف و نهی از منکر حتی از نماز هم واجب‎تر است، زیرا اجرای این فریضه خود زمینه اقامه نماز را فراهم می‎سازد.

امام جمعه گچساران با اشاره‌ به اینکه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به سبک درست آن اجرا شود، ادامه داد: البته کسانی که از سبک درست اجرای فریضه مطلع نیستند آن را بهانه‌ای جهت ترک آن قرار ندهند زیرا که این موضوع امری واجب و حیاتی برای جامعه است.

حجازی در بخشی از سخنان خود با اشاره به بحث نفت از منظر امام صادق (ع)، تصریح کرد: با توجه به روایات بسیاری امام صادق (ع) در گذشته از حفر اعماق زمین توسط مردم امروز خبر داد و فرمودند: در آینده لازم خواهد شد که مردم تا اعماق زمین را حفر کنند تا بتوانند از نفت موجود در اعماق زمین استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در گزارشات وزارت نفت می‌گویند میدان نفتی وجود دارد، با اشاره به سخنان امام صادق (ع)، گفت: این عبارت غلط و اشتباه است زیرا امام صادق (ع)  فرمودند باید گفت وادی نفتی زیرا وادی یعنی منطقه بسیار وسیعی که میدان در آن محدود است.

امام جمعه گچساران عنوان کرد: مخترعان که به وسیله دانش روز کنکاش می‎کنند باید به علم ائمه اطهار مراجعه کنند تا ضمن پاسخ گرفتن سوالاتشان در این حیطه موفق‎تر عمل کنند.

این مسئول با بیان اینکه وقتی انسان به وادی نفتی می‎رسد نمی‎تواند در آن داخل شود، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در آن زمان خطاب به کسانی که در این وادی کار می‎کنند خبر داد که مواظب باشید زیرا نمی‎شود در دریای نفت همچون آب دریا وارد شد.

خطیب جمعه گچساران سرمایه عظیم خطه مسلمین را نفت قلمداد کرد و با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) با بیان اینکه منطقه خاورمیانه به‌ عنوان جایگاه مسلمین دارای وادی عظیم نفت است که نباید آن را مفت از دست بدهد، گفت: وقتی قیمت نفت در جهان اسلام گران می‎شود کشورهای غربی و غیر مسلمان می‎ترسند و تلاش در مبارزه و مقابله با آن خواهند کرد.

حجازی ادامه داد: اما اگر بهای نفت را ندانند، نفت زیادی استخراج می‎کنند که نه تنها نزد آنان بی‎ارزش بلکه به کشورهای غیرمسلمان صادر و زمینه قدرت آن‌ها را فراهم خواهند ساخت.

امام جمعه گچساران با اشاره به دیگر روایات ائمه اطهار و با بیان اینکه بهای نفت از کوه نقره بیشتر است، مواظب باشید ارزان از دست ندهید، اضافه کرد: این احادیث و روایات و این موضوع باید جوان متدین ما را تحریک به کنکاش مقام امام صادق (ع) و دانش عظیم وی بکند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های ایام، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا (ع)، بیان داشت: جایگاه آن امام معصوم آنقدر نزد خداوند متعال، پیامبر اعظم و اولیاء‎الله بزرگ است که پیامبر بزرگ اسلام در آن زمان قبل از میلاد حضرت رضا (ع) خبر از قرار گرفتن مرقد ایشان در بین کوه‎های طوس داد و آن را باغی از باغات بهشت خواند.

این مسئول با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس کشورهای به اصطلاح مسلمان که زیر چتر کفر بودند در جریان جنگ خیال می‎کردند به دلیل اینکه تازه پیروزی انقلاب رخ داده، پاسداران و جوانان ایرانی اسلامی هنوز آموزش‎های نظامی را نمی‎دادند و با این تفکر بیانیه دادند که ایران را سه روزه به دست خواهند آورد.

امام جمعه گچساران یادآور شد: ایران در هشت سال جنگ نابرابر تنها نبود بلکه متکی به خداوند متعال، امام زمان (عج) و رهبر کبیر و فقید ایران اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، دست به دست هم داده و در مقابل کفر به‌خوبی ایستادگی کردند.

وی خواستار روایت کردن دوران دفاع مقدس، علت حمله دشمن، چگونگی پیروزی و… به نسل جوان شد و گفت: وظیفه همه ماست که این موارد را به نسل جوان انتقال دهیم.

حجازی با اشاره به فرارسیدن فصل مدرسه خطاب به مسئولان اجرایی شهرستان خواستار همکاری همه‎جانبه در وظیفه مهم و خطیر آموزش و پرورش در تربیت فرزندان این جامعه شد.

امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با گریزی به موضوع مهم و حیاتی که مدتی در مرکز استان موجب تبادل‎نظر ائمه جمعه استان شده، تصریح کرد: اخیرا در برخی نقاط استان مسائلی دیده می‎شود که خطوط قرمز رعایت نمی‎شود.

وی با بیان اینکه  طی نشستی که ائمه جمعه استان داشتیم، اگر رعایت این خطوط قرمز بررسی نشود ائمه جمعه بیانیه خواهند داد، متذکر شد: گاها شاهد مقایسه‎هایی بین افراد غیرمسلمان با شهدا هستیم که اجازه نخواهیم داد به شهدا توهین شود و اگر این مسئله رعایت نشد ائمه جمعه بیانیه خواهند داد.

گفتنی است در پایان خطبه‎های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اهدای لوح تقدیری از مختار شفیعی رئیس سابق ستاد نماز جمعه گچساران که به علت مشکلات جسمی بر اساس سوختگی‌های دوران جنگ تحمیلی و .. که استعفای خود را بارها مطرح کرده بود تقدیر شد و حجت‎الاسلام و المسلمین علی کرمی  به عنوان سرپرست جدید این ستاد انتخاب شد.

فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121437
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمدی گفت:

    خداوکیلی چرامسءله نفت واستخراج انراامام جمعه محترم به امام صادق نسبت میدهد همین سخنان باعث گریزان شدن نسل جوان ازاسلام میشودچراهرچیزی راکه خودازان ناراحتیداز زبان امامان جاری میکنید

  2. حقیقت گفت:

    بابا تو هم حوصله داری . مردم در چه فکری هستند تو در چه فکری

  3. دهدشتی گفت:

    آیا کسی یا نهادی نیست که بر سخنان ائمه نظارت کند چرا که سخنان ائمه در جامعه توسط افراد جامعه خود اسلام تلقی می شود و این تلقی در موارد این چنینی باعث اسلام گریزی می شود

  4. همشهری گفت:

    حاج اقا بهتراست به مساعل دینی و قرانی بیشتر صحبت بشه تا مساعلی همچون نفت و غیره چون جایگاه نماز جمعه است

  5. دوست گفت:

    باز از بیانات گهر بار ایشان مستفیض شدیم ایشان از نوابغ روزگارند ؟؟؟؟؟

  6. علی گفت:

    نفت استخراج میشه کجا میره یکی مثل بابک زنجانی میخوره مردمی که زیر پاشون نفتو میبرن محرومن امامان هم از این این ستم راضی نیستن ایشون بهتره یه صحبتی در این باره داشته باشن تا جایگاه روحانیت به عنوان نماینده عدل حفظ بشه

  7. منتظر گفت:

    سلام دوستان از ای کامنتها معلومه  اصلا مطالعه  ندارید  حالا مطالعه به کنار در دنیای مجازی سرچ کنید  مفهمید که هرچه داریم از امامان معصوم داریم واگه درک بالایی باشه میفهمید که امام جمعه محترم فقط به خاطر مظلومیت شما این سخنان را ایراد میکنند.باید بادرک و فهم مطلب  رو کامل بگیرید بعد کامنت بذارید.یاعلی مدد التماس دعا 

دیدگاه شما