جمعه 28 شهریور 1393 - 10:34

یک پیشنهاد برای حل مناقشه توزیع بودجه در استان کهگیلویه و بویراحمد

با این وصف بودجه های 5 میلیاردی و غیره دردی از دردهای این استان کم نمی کند و تا زمانی که صنعت و کارخانه و زیر ساخت به این استان نیاید نمی توان به فردای این منطقه دلخوش نمود.

گروه اقتصادی –  یکی از موضوعاتی که در هفته های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته موضوع توزیع بودجه در مناطق مختلف استان است.

به گزارش بویرنیوز، یکی از موضوعاتی که توزیع بودجه در استان کهگیلویه و بویراحمد را با حساسیت مواجه ساخته است قرار گرفتن یکی از نمایندگان استان بر مسند بودجه در مجلس است.

تاجگردون این روزها در وبسایت شخصی خودش اخبار متعددی از ارائه بودجه به مناطق حوزه انتخابیه خود خبر داده است.

فارغ از این که بدانیم تخصیص بودجه به چه نحوی صورت می گیرد باید دانست آنچه به استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بودجه سرازیر شده بخش ناچیزی از بودجه کشور است که کل بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد با بودجه یک اتوبان در شهرهای بزرگ برابری می کند.

پروژها در کهگیلویه و بویراحمد برای افتتاح از شروع کلنگ زنی عمر حداقل ده ساله دارند و بعضا تا افتتاح  از حیث انتفاع خارج می شوند و دلیل این موضوع هم توزیع اعتبار به صورت قطره چکانه ای به پروژهای استان است.

همه مناطق این استان محروم هستند و تا کی باید مردم در شهرستان کهگیلویه به شهرهای اطراف مهاجرت کنند، بالاخره باید آنجا هم آباد شود، در گچساران و باشت هم همین گونه است و نباید این گونه باشد که سهم گچساران از نفت دود و گرما باشد و مردم و جوانان آن بر تلی از طلا گرسنه بخوابند.

بیکاری در بویراحمد و کمبود امکانات در مناطق مختلف آن همچنان وجود دارد و مرکز استان بعد از سال ها از داشتن فرودگاه و جاده مناسب در عذاب است.

با این وصف بودجه های 5 میلیاردی و غیره دردی از دردهای این استان کم نمی کند و تا زمانی که صنعت و کارخانه و زیر ساخت به این استان نیاید نمی توان به فردای این منطقه دلخوش نمود.

راه حل برای تقسیم بودجه این نیست که در استان نمایندگان و مردم یقه یکدیگر را گرفته و بر سر مبلغی ناچیز جدل کنند بلکه باید یقه دولت را گرفت و بودجه بیشتری را برای کل استان مطالبه کرد.

باید مدیرانی داشت دلسوز که وقتشان صرفا در تهران و در دفتر وزرا برای تخصیص بودجه باشد و نمایندگانی که به جای تکروی با همدلی از دولت و ئهادهای قانونی برای افزیش سهم استان از بودجه اقدام کنند.

در این میان البته وجود تاجگردون هم یک فرصت است و اگر همدلی باشد می شود از همه ای فرصت ها بخوبی استفاده کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121396
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علمدار گفت:

    امید واریم که آقای تاج گردون این فرزند شایسته استان درمنصب کمیسیون  برنامه وبودجه تبعیض وبی عدالتی بودجه ای کشوری را درمورداستان کهگیلویه وبویر احمد را تشخیص و
    نسخه ای شفابخش با سر پنجه های حکمت وتدبیر خود که منتهی به برآورده شدن آرمان های تاریخی این مردم سلحشور و جاودانه شدن خویش در اذهان آیند گان گردد

  2. مطلع گفت:

    اتفاقا مشکل را جور دیگر باید دید. استان ما با توجه به شاخص های جمعیتی و جغرافیایی و محرومیت بودجه بسیار خوبی دریافت می کند  و عادلانه هم بنظر می رسد اما آنچه در یکی دوسال اخیر آزارنده و دور از انتظار هست اینکه معیارهای عادلانه توزیع بودجه که بیش از 30 سال در استان بخوبی رعایت شده بود زیر پا گذاشته شده و به نحو غیر عادلانه ای خصوصا بودجه های عمرانی به سمت یک و نیم شهرستان  (گچساران و باشت)) رفته و همین موضوع باعث موضع گیری کسانی شده که از جزییات قضیه آگاهند. )

  3. خورزوخان گفت:

    مدیران ارشد استان فعلا سرگرم قوم گرائی ،جناح بازی،دوست بازی و خواندن کامنت ها و پاسخ دادن به آنها می باشند و فرصت پیگیری در مرکز را ندارند فعلا دغدغه آقایان انتخابات هست نه کار برای مردم ثابت شد که استاندار و تیم کاری ایشان هیچ برنامه ای برای توسعه استان ندارند و تحمل کوچکترین انتقاد را هم ندارند

  4. کارشناس بودجه گفت:

    اون جناب تاجگردونی که ما می شناسیم با زرنگی کار خودشو می کنه و متاسفانه بنای کج تخصیص ناعادلانه امسال بدجوری در استان گذاشته شد و همه میدونن که اصلاح این نظام توزیع حتی در سالهای بعد هم براحتی امکانپذیر نیست. شما دیدید که وفتی سید باقر موسوی سخن حقی گفت برخی چگونه موضع گرفتند.

  5. ناشناس گفت:

    سلام خدمت مردم استانمان  درست که همین بودجه کم هم نا عادلانه تقسیم شده ولی مشکل استان از جای دیگر است که متاسفا نمایندگان ما جلوی  درب وزارتخانه فقط به دنبال جا به جای کردن نفرات خودشان  می باشند نه به فکر گرفتن بودجه و در ضمن سه نماینده استان ما هم با هم یکی نمی باشند و هر کدام خود را از دیگری برتر میدانند و همین موضوع و جا به جایها ونفاق بین نماینده ها بین مردم استان مه افتاده و هر روز وضع بدتر مهم می شود و جالبتر این است در طول این مدت ده بار نماینده های با هم نشسته اند و هم فکری برای استان کرده باشند که استان را از مشکلاتی که دارد نجات دهند پس تو را به خدا دست از این کارها بردارید و فکر به حال این جوانهای بیکار و استان کنید چون در کشور هم میدانند که نمایندگان استان ما باهم نیستند و با توجه به همین موضوع از طرف مسءوالان بالا استان ما مورد توجه خوبی قرار نمی گیرد پس باهم باشیم تا اینکه بتوانیم مشکلات استانمان را حل کنیم به امید همدلی و هم فکری تمام اقشار مردم از بومی تا غیر بومی .

دیدگاه شما