پنجشنبه 27 شهریور 1393 - 22:55

برنامه های ویژه دکتر فراهانی برای ارتقای دانشگاه پیام نور

گروه دانشگاه – رئیس دانشگاه پیام نور در اجلاس روسای دانشگاه پیام نور کشور گفت : دانشگاه پیام نور پس از 25 سال فعالیت خود امروز این افتخار را دارد که با تحقق شعار آموزش برای همه افراد و در همه جا بتواند سهم بزرگی در جذب دانشجو در آموزش عالی کشور داشته باشد.

فراهانی
به گزارش بویرنیوز،  وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ششصد هزار دانشجو و دانش آموخته ازخدمات دانشگاه پیام نور  بهره مند می شوند گفت : دانشگاه پیام نور با این رقم دانشجو می تواند ادعا کند درهر خانواده ایرانی یک نماینده دارد.دانشگاه پیام نور با ارسال 140 ملیون کتاب درسی در بیست و  پنج سال گذشته  به دورترین نقاط کشور امکا ن تحصیل را برای دانشجویان فراهم کرده است که  این رقم در هیچ بخش دانشگاهی کشور قابل مقایسه نیست.
ابوالفضل فراهانی با تاکید بر این که نمونه های فرهنگی و شایسته در دانشجویان  دانشگاه پیام نور بالااست، افزود: این افتخار بزرگ نتیجه تلاش مدیران فرهنگی و مسولان نهاد رهبری در این دانشگاه است. دانشگاهی که به معنای واقعی انسان فرهیخته و اخلاق مدار تربیت می کند البته دانشگاهها با این انتظارامام راحل  از دانشگاهها که می گفتند:«دانشگاه باید مبدا همه تحول باشد» هنوز فاصله داریم.
وی با اشاره به سبک آموزشی متفاوت دانشگاه پیام نور گفت : دانشگاه پیام نور با ارائه شیوه آموزشی متفاوت به دانشجو استقلال می دهد. این دانشگاه با محتوای آموزشی یکسان و برگزاری آزمون متمرکز مهم ترین رکن آزمون سالم و با کیفیت را در دستور کار خود دارد.
رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: اگر بحران های  دانشگاهها را در دهه 70 و 80  به یاد آوریم این دانشگاه نقش بی بدیلی درحل این مشکل عرصه آموزش عالی عهده دار بوده  و البته در دوره جدید  با رویکرد کیفیت بخشی، برقراری موازنه کمیت و کیفیت، توجه بیشتر به تقاضای اجتماعی تا رسیدن به دانشگاهی که مورد نظر  بزرگان کشور و در شان نظام جمهوری اسلامی ایران به ماموریت خود ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه برای ارتقاء کیفیت در دانشگاه  برنامه عملیاتی و اجرایی تدوین شده است گفت: دانشگاه مبلغ یک هزار میلیارد تومان  برای این مهم در برنامه چهار ساله خود در نظر گرفته  و برنامه اجرایی در بخش های مختلف ارتقای کیفیت به صورت برنامه های مدون و بخشی مصوب درآمده است و تنوع بخشی به درآمدزایی دانشگاه پیام نور در کارگروه های مربوط به اجلاس روسای پیام نور بررسی و ابزارهای لازم ارائه خواهد شد.
فراهانی در پاسخ به برخی مطالب مبنی بر فاصله گرفتن دانشگاه پیام نور از ماموریت اصلی خود خاطرنشان کرد: ماموریت دانشگاه ها تولید، گسترش و ترویج دانش ، تربیت نیروی متخصص و متعهد و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است و مدارک مورد نظر در ماموریت دانشگاهها اسناد بالا دستی و در راس آن اساستامه دانشگاه است که دانشگاه پیام نور بر اساس قوانین و ضوابط مصوب هم در رشته های مختلف و هم در سه مقطع نسبت به تربیت دانشجویان اقدام میکند و دانش آموختگان این دانشگاه از سطح کیفی بالا و قابل قبولی بر خوردارند.
وی ادامه داد: در هر صورت برای پذیرش دانشجو در رشته های مختلف باید ابتدا زیر ساخت علمی و آزمایشگاهی مهیا باشد و در مواردی که این زیر ساخت ها فراهم نبود ه است در مرحله کیفی سازی مد نظر باشد.
وی با تاکید بر لزوم اعتماد به دانشگاه و توانمندی های پنهان دانشگاه پیام نور گفت: امروز دانشگاه ما چهار هزار عضو هیات علمی دارد و انتظار  ما امروز این است که با توجه به تاثیر اعضای هیات علمی در فرآیند تصمیم گیری نسبت به جذب اعضای هیات علمی که از دانشگاه پیام نور دور بوده اند اقدام شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121335
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما