پنجشنبه 27 شهریور 1393 - 10:52

وحشی نشان دادن مردم کهگیلویه و بویراحمد توسط خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران

گروه مانیتورینگ – روز گذشته خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران – ایرنا – بخش استان کهگیلویه و بویراحمد خبری را با عنوان ” درگیری در مرکز معاینات پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد” منتشر نمود.

به گزارش بویرنیوز، خبررسانی وظیفه یک خبرگزاری است اما نحوه پرداختن به خبر و تاثیر آن موضوع این مطلب است.

ایرنا در بخشی از گزارش خود درباره این درگیری چنین می نویسد” این درگیری به حدی بی رحمانه بود که افراد درگیر با چماق، زنجیر و سنگ به یکدیگر حمله ور شدند و سنگ های چند کیلویی به هم پرتاب می کردند.” آیا این توصیف از درگیری برای مخاطب خارج از استان و حتی داخل استان چیزی غیر از وحشی گری و عدم امنیت را متبادر می سازد یا خیر.

اگر هدف انتشار چنین خبری بود، می شد به ذکر کلی از این درگیری بسنده کرد اما پرداختن به کیفیت ان و آوردن عباراتی همچون ” افراد یک طایفه درگیر شده بودند” نشان از این دارد که مردم این مناطق به شکل قبیله ای همچون چند قرن قبل به جان هم می افتند.

در پایان گزارش خبرنگار برای آن که بتواند بر اکشن بودن گزارش خود تاکید کند آورده است: “به گفته یکی از کسبه نزدیک مرکز معاینات پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد هفته گذشته نیز دو طایفه که برای انجام معاینات پزشکی به این مرکز مراجعه کرده بودند با هم درگیر و با ضربات چاقو یکدیگر را مجروع کردند.”

جای بسی تاسف است رسانه ای که از پول بیت المال تغذیه می شود با این نوع اطلاع رسانی ناامنی و وحشی گری در استان کهگیلویه و بویراحمد را به جهان مخابره می کند.

در تهران به عنوان مرکز کشور روزانه دهها اتفاق مشابه رخ می دهد اما انعکاس آنها کلی و بدون ذکر جزئیات است، اگر رسانه های معاند نظام به ذکر چنین گزارشاتی اقدام کنند جای تعجب نخواهد بود اما مردم مالیات نمی دهند تا با پول آنها حیثیت آنها لگدمال شود.

13920201000534_PhotoA

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121296
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمدی گفت:

    دروغ تا این حد(سنگهای چند کیلویی) مردم استان متاسفانه هنوزاز سنگ استفاده میکنند اما به کیلو نمیرسه

  2. ناشناس گفت:

    پخش خبر به این شکل خوب نبود ولی حقیقت را باید پذیرفت. متاسفانه اغلب مردم ما بسیار تند خو، پرخاشگر و عصبی هستند.

  3. استیضاح گفت:

    باید مدیرش عوض بشه

  4. چماق گفت:

    نماینده استان سخن از چماق لری میکنه در مجلس باید این نگاه رو نسبت به شهروندمون داشته باشن

  5. هم استانی گفت:

    هر دم از این باغ بری میرسد
    تازه تر از تازه تری میرسد

  6. ناشناس گفت:

    احسنت بویر نیوز بر خلاف دیگر سایت های استانی غیرتی کار میکنه واقعا لزومی نداره اینچنین مشکلاتی در خبرگزاری ها انعکاس داده شود

  7. انصاف گفت:

    درسته به جای این خودتونو اصلاح کنید

  8. منطقی گفت:

    بی فرهنگی در مرکز استان بیداد میکند اصلاح کنید تو را خدا

  9. ناشناس گفت:

    من قراره تا آخر امسال بیام ساکن یاسوج بشم 
    انچه که تا الآن از مردم یاسوج شنیدم بیشتر سادگی و با شرف بودن و مردانگی داشتن لر هاست 
    یکبارهم که وارد یاسوج شدیم و چند ساعتی رو توی شهرتون  پیاده خیابون ها رو رفتیم چیزی که دیدم این بود که علی رقم ترافیک و خیابان های کوتاه و کم عرضی که داشت ولی خیلی بوق و سروصدا توش نبود
    امیدوارم اگر با یه یاسوجی ازدواج کنم در آینده هم از انتخابم راضی  باشم البته احساس میکنم یکم عصبی هستن و زود واکنش نشون میدن به نظرم این هم از سادگی و یک رنگیشونه که هر احساسی دارن زود بروز میدن بدون اینکه به عواقب بعدیش فکر کنن

    • ناشناس گفت:

      واااا !!!!!!!! چرا منفی گرفتم? یعنی شناختم اشتباهه ?
       خدا به خیر کنه این چهار سال تحصیلی رو که قرار بیام پیشتون  🙂

      • ! گفت:

        دوست عزیز حقیقت امر اینه با کسی کاری نداشته باشی باهات کاری ندارن. فرهنگ فرد به فرد این شهر متفاوته چرا که تنها مردم بومی بویر احمد ساکنینش رو تشکیل نمیدن . شما بیا از آب و هوا لذت ببر . ما که 28 ساله اینجا ساکنیم کوچکترین مشکلی برامون پیش نیومده. اینایی که از یاسوج بد میگن شهر خودشون رو نمیبینن و اینجا رو با آریا شهر مقایسه میکنن یه عده هم کلا از یاسوج بخاطر مرکز استان بودنش دلگیرن. 

  10. حر گفت:

    وقتی نماینده با افتخار از چماق لری می گوید ! از یک خبرنگار چه توقعی دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه شما