چهارشنبه 26 شهریور 1393 - 14:48

سالانه سه هزار نفر در کشور بر اثر سوختگی می میرند

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی گفت: به خاطر استاندارد نبودن بیمارستان های سوختگی، نداشتن بودجه کافی و کمبود نیروی انسانی ، درمان های سوختگی ناقص بوده و گاهی منجر به مرگ و میر بیماران می شود.

بویرنیوز: رئیس مرکز تحقیقات سوختگی اعلام کرد: سالانه نزدیک به سه هزار نفر براثر سوختگی در کشور جان خود را از دست می دهند.

محمدجواد فاطمی در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان مرگ و میر افراد دچار سوختگی در کشور ما خیلی بالا است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه 24 تا 28 هزار نفر افراد دچار سوختگی هایی می شوند که نیاز به بستری دارد و تعداد سوختگی های سرپایی بیشتر از این ارقام است.

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی گفت: به خاطر استاندارد نبودن بیمارستان های سوختگی، نداشتن بودجه کافی و کمبود نیروی انسانی ، درمان های سوختگی ناقص بوده و گاهی منجر به مرگ و میر بیماران می شود.

فاطمی تصریح کرد: تخت های بیمارستان های سوختگی کشور همیشه اشغال است بطوریکه مجبوریم چند بیمار را در یک اتاق بستری کنیم و احتمال عفونت زیاد شده و درمان ها ناقص می شود.

وی با اشاره به نقش استانداردسازی بیمارستان ها و آموزش مردم در پیشگیری از سوختگی ، تاکید کرد: مشکل سوختگی در کشور جدی است.

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی گفت: استاندارد نبودن وسایل گرمایشی و وسایل پخت و پز از جمله عوامل بروز سوختگی است.

فاطمی اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته خطوط انتقال نیرو در زیرزمین است یا عایق کاری شده و در وسایل گرمایشی در خانه ها از شعله استفاده نمی شود و برای پخت و پز نیز از برق استفاده می شود.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته میزان سوختگی بسیار کم است و موجب شده تا بیمارستان های سوختگی به شکلی که ما داریم، نداشته باشند.

فاطمی تصریح کرد: سوختگی ها در کشورهای پیشرفته بیشتر بر اثر تصادف ها اتفاق می افتد و کمتر بر اثر آن است که خانه، مغازه یا مدرسه آتش بگیرد و مردم بسوزند.

به گزارش ایرنا مسوولان مربوطه پیش از این اعلام کرده بودند حتی بیماران دارای 30 درصد سوختگی نیز گاهی جان خود را در بیمارستان های کشور به خاطر نبود امکانات از دست می دهند.

بنا به آمار موجود از هر دو بیمار دچار سوختگی 95 درصد (پوست) در کشورهای توسعه یافته، یک نفر زنده می ماند درحالیکه این شاخص در کشور ما بگونه ای است که در خوشبینانه ترین حالت از هر دو بیمار دچار سوختگی 60 درصد، یکی زنده می ماند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121216
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما