سه شنبه 25 شهریور 1393 - 15:47

استان کهگیلویه و بویراحمد حتی یک کیلومتر آزاد راه هم ندارد

 معاون برنامه ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضعف شبکه های ارتباطی از جمله هوائی و زمینی از مهم‌ترین مشکلات موجود در این استان است به طوری که حتی یک کیلومتر آزاد راه ندارد.

به گزارش تسنیم، علی حسن نوروزی صبح امروز در در نشست کارگروه آموزش اقتصاد مقاومتی در یاسوج، اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام یک کار ارزشمند برای آشنایی مدیران با ادبیات اقتصاد مقاومتی انجام داد و برای نهادینه کردن این مهم سنگ تمام گذاشته اند که امیدواریم ماه عسل این همایش به اهداف مد نظر دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در یک الگوی علمی با هدف شناخت حوزه های آسیب پذیری تلاش می کند این آسیب ها را به حداقل برساند، تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در این تقسیم کار ملی یک سری وظایفی را ایفا می کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: تولید 20 درصد نفت کشور، ظرفیت معدنی بالقوه، نزولات جوی بیش از 5 برابر میانگین کشوری، جاذبه های گردشگری و گیاهان داروئی از جمله مهمترین پتانسیل این استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

معاون برنامه ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 2 هزار بوم گیاهی در این استان وجود دارد، گفت: بزرگترین معدن فسفات رسوبی کشور در این استان وجود دارد که نیازمند حمایت مسئولان و سرمایه گذاری است.

نوروزی با اشاره به تنگناهای استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ضعف شبکه های ارتباطی از جمله هوائی و زمینی از مهم‌ترین مشکلات موجود در این استان است به طوری که حتی یک کیلومتر آزاد راه ندارد.

وی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد نظریه پایه توسعه دارد و محور توسعه استان بر اساس فعالیت های گردشگری طبیعی و گیاهان دارویی و توسعه صنایع و معادن ، نوسازی فعالیت های کشاورزی از دیم به آبی، پرورش آبزیان و توسعه بسته بندی آب شکل می‌گیرد.

نوروزی افزود: 22 میلیون تومان درآمد سرانه سالانه این استان است که این سرانه بدون نفت و گاز به 4 میلیون در سال کاهش پیدا می کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=121162
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سامان گفت:

    چه داره؟؟؟؟

  2. از ياسوج گفت:

    ( که امیدواریم ماه عسل این همایش به اهداف مد نظر دست پیدا کنیم)فكر كنم ماحصل درست باشه نه ماه عسل
    جالبه يكي نيست بگه شما كه مسئول برنامه ريزي هستيد چرا آزاد راه نميسازيد

  3. احسان معصومی گفت:

    الحمدالله که نداره. وگرنه میشه اتوبان کورس بچه جوونا.

دیدگاه شما