دوشنبه 24 شهریور 1393 - 11:38

برگزاری کنگره بین المللی خون در یاسوج

آرم و لوگوی این کنگره طراحی و آماده شده و وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز به زودی مشخص و به طور مکتوب به آنان اعلام می شود.

بویرنیوز- رییس دانشگاه علوم پرشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنگره بین المللی خون، بیماری ها و کاربرد بالینی آن 21 تا 24 اردیبهشت 94 در یاسوج برگزار می شود.

رضا چمن روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مکان برگزاری این کنگره سالن اجتماعات دکتر کنعانی واقع در جنب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج خواهد بود.

وی بیان کرد: برگزاری این کنگره به عنوان یک رویداد مهم علمی علاوه بر داشتن دستاوردهای متعدد پژوهشی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای کهگیلویه و بویراحمد می تواند موجب معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های استان و شهر یاسوج شود.

چمن اظهار کرد: مهمترین محورهای این کنگره شامل انواع بیماری های خون و روش های درمانی و مراقبتی آنها، کم خونی ها، طب انتقال خون، کاربردهای بالینی و تازه های پیوند سلول های بنیادی خون ساز، سرطان های خون و اکتشافات دارویی در بیماری های خونی است.

وی یکی از اهداف اصلی برگزاری این کنگره را استفاده از تجربه ها و معلومات علمی اندیشمندان، صاحبنظران و استادان دانشگاه های ملی و بین المللی به منظور ارایه خدمات هر چه مطلوبتر بهداشتی و درمانی به بیماران خونی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

جمن عنوان کرد: مقدمات و تمهیدات لازم برای برگزاری این کنگره از چند ماه قبل آغاز و دو کمیته علمی و اجرایی نیز تشکیل و فعال شده است.

وی ابراز داشت: مقالات علمی این کنگره به دو زیان فارسی و انگلیسی پذیرفته می شود و آن عده از میهمانان خارجی که به هر دلیل نتوانند در کنگره شرکت کنند از طریق ویدئو کنفرانس از نظرها و معلومات علمی آنان استفاده می شود.

چمن افزود: آرم و لوگوی این کنگره طراحی و آماده شده و وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز به زودی مشخص و به طور مکتوب به آنان اعلام می شود.

وی با اشاره به برخی انتظارها از نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد قبل و هنگام برگزاری این کنگره، گفت: از شرکت مخابرات استان انتظار می رود نسبت به نصب سیستم اینترنت پرسرعت در مکان برگزاری کنگره اقدامات لازم را انجام دهد.

چمن بیان کرد: صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به همراه مطبوعات محلی استان اطلاع رسانی دقیق و کاملی از این کنگره انجام دهند و شهرداری یاسوج نیز در زمینه نظافت و زیباسازی خیابان ها و تامین روشنایی معابر عمومی این شهر و ساماندهی جاده منتهی به مکان برگزاری کنگره از هیچ تلاشی دریغ نکند.

وی اظهار کرد: برقراری امنیت و آرامش لازم برای دعوت شدگان به این کنگره از سوی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد انجام شود و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز نسبت به تهیه بروشورهای تبلیغاتی به دو زیان فارسی و انگلیسی برای معرفی جاذبه های گردشگری استان اقدامات لازم را انجام دهد.

چمن عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، موسیقی محلی و آداب، رسوم و فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد هنگام برگزاری این کتگره از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان ضروری است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=120943
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. زرشك گفت:

    كشتارگاه را چه به گنگره؟

    • دانشجو گفت:

      جا دار این گونه درایت بین المللی را قدر بدانیم و استفاده علمی لازم را ببریم . از متولیان امر سپاسگزاریم.

    • ناشناس گفت:

      لیاقتت زرشکه!!!

    • احمدی گفت:

      عزیزان بویر نیوز از اطلاع رسانی شما بسیار ممنونیم. واقعا سایت ارزشمندی دارید. از لحاظ بهداشت و درمان عملکرد علوم پزشکی استان و عزیزان پزشک و پرستار در خور تقدیر است واقعا من که مرتب بین شیراز و یاسوج رفت و آمد دارم و مسایل بهداشت و درمان اینها را با هم مقایسه می کنیم باید بگم اوضاع بیمارستانهای استان ک. ب بسیار بهتر از بیمارستانهای دولتی شیراز هست.  نباید خدای نکرده کسی مغرضانه زحمات این عزیزان را نادیده بگیرد.

    • ناشناس گفت:

      انصاف هم چیز خوبیست اون سایتی که یکی از بیمارستانها را کشتارگاه! نامیده براساس  یاد داشت یک مراجعه کننده رفته و چنان تیتری برای بیمارستان امام سجاد زده در حالیکه واقعا در شفا بخشی مادران و کودکان یکی از بهترین بیمارستانهای کشور است هرکس می خواهد علمی بررسی کند برود و شاخص های ارزیابی کیفی بیمارستان ها را مطالعه کند. خداوکیلی شرایط الان بهداشت و درمان استان جای صد شکر و سپاس داره. بیایید منصف باشیم.

    • ناشناس گفت:

      لیاقت زرشک اینه که در روغن سرخ بشه  وچون مرغوب نیست با سوختنش بریزنش دور!!!

  2. همکار گفت:

    این گونه خدمات همت بلند می طلبد صادقانه از ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان جهت این کنگره بین المللی بزرگ علمی تقدیر و تشکر می کنم.

  3. بویراحمدی گفت:

    مخالف کارهای علمی وتحقیقاتی نیستیم ولی آقای چمن فکری به حال وضعیت درمان دراستان کنید واقعا دردآوراست نبود .

    • ناشناس گفت:

      درمان استان در بهترین وضع از اول تا کنون میباشد

    • ناشناس گفت:

      جناب بویراحمدی وقتی از بویراحمد رفتی به بیمارستانهای شهرهای بزرگ میفهمی  در استان چقدر خوب خدمت میکنند ، در شیراز برای یک نوزاد شبی یک ونیم میلیون میگیرند برای مراقبت بدون هزینه دارو و …. ۵شب بای بالای پنج میلیون داد میتونی اون بیمارستانها سر بزنی

    • ناشناس گفت:

      اتفاق برگزای چنین همایشهایی کمک به شناساندن استان به مردم سایر نقاط استان است ، کارهای بزرگ مسلما از آن بلندهمتان است  

  4. همکار پزشک گفت:

    واقعا به دنبال اینهمه تحول و بهبود در اوضاع بیمارستان های استان تلاش برای چنین فعالیت های بزرگ علمی شایسته تحسین است.

  5. حسینی گفت:

    الحمدلله که وضع بیمارستانها بسیار خوب شده و نظارت بر مطب ها و کلینیک ها فوق العاده بهتر شده و تخلفات پزشکی خیلی کم شده و باید حمایتشون کنیم تا کارها با همین شتاب ادامه پیدا کنه. 

    • توجه گفت:

      نظارتها خوب شده البته هنوز جای کار دارد در هرصورت اقدامات و گامهای بزرگی برای استان و پیشرفت استان برداشته میشود، قابل توجه استاندار محترم  و رسانه ها برای انعکاس مثبت این زحمات 

  6. از دانشگاه دولتی گفت:

    باید خداقوت گفت به عزیزان بهداشت و درمان استان که بیشتر از هر سازمان دیگری به مردم خدمت رسانی دارند. و رمز موفقیتشون فعالیت شبانه روزی و بدون حاشیه سازی هست.  آرامش حاکم بر فضای  علوم پزشکی مورد نیاز همه دانشگاههای دیگر استان است.

  7. معلم گفت:

    سلام و درود بر مدیرانی که علمی و شجاع و بدون حاشیه کار می کنند و افسوس که امثال آقای دکتر چمن در مدیریت بسیار کمیاب هستند.

    • معلم دیشموک گفت:

      زحمات دست اندرکاران علوم پزشکی بی نظیر است  در طول سی سال گذشته کمتر پروژه و کمکی دیده ایم که مثل زحمات علوم پزشکی مثال زدنی باشد

  8. دانشجو گفت:

    بعد از برگزاری کنگره اعلام کنید چند نفر از کشور های دیگر آمده اند تا با هزینه مقایسه شود

    • مربی گفت:

      چون شما دانشجو هستیددرجریان برگزاری روندجریان سمینارهانیستید عیبی هم ندارد بعدا یادمیگیرید. الان بهتره بدونید که برای شرکت در هر سمیناری باید ثبت نام کرد و پول وهزینه  شرکت در سمینار را پرداخت کرد

  9. زرشك1 گفت:

    چقد خوبه همه كاركنان علوم پزشكي باهم و ازهم دفاع كنند.چيزي كه عيان اسن چه حاجت به بيان است.وضعيت قتلگاههاي استان رو به جاي اين حرفا درست كنيد.انگار مرگ افراد بيكس رو در كشتارگاهها نميبينيم.

    • پرستار گفت:

      بهتراست رسانه  توجه کند و هر کامنتی را نگذارد تا حق کسی را ضایع نکند پرسنل بیمارستانها باتمام وجود کارمیکنند نباید با یک گزارش ناقص ویاکامنت مغرضانه همه این زحمات نادیده گرفته شود

    • پرستار درمان گفت:

      ضمن تشکر از رسانه برای اطلاع رسانی در پاسخ به زرشک ۱ باید بگویم اینگونه حرفها فقط  بضررمردم است که انگیزه پرسنل را تضعیف کنی اما برادر یاخواهرگرامی پرسنل بهداشت و درمان تا جایی درتوانشان است خدمت میکنند البته افراد کم کار هم در هر سیستمی ممکن است وجودداشته باشد  که حسابشان جداست

  10. حسین گفت:

    ازمسولین و دست اندرکاران مربوطه تقدیر و تشکر مینماییم به فال نیک میگیریم و امیدواریم از اطبای بنام و حاذق کشور بخصوص پزشکان فوق تخصص خون مستقر د شهر شیراز بدون از مسایل سیاسی دعوت شوند بویژه بخش دولتی

    • ناشناس گفت:

      کنگره است حسین آقا، مهمانی که نیست دعوت کنند ، بزرگانی آنچنانی که تو میگی در هرجا که باشند حتما مقالاتشون رو فرستاده اندو تشریف می آورندو در کنگره مقالات علمی شان را ارئه خواهند کرد البته احترام پیشکسوتان همیشه باید حفظ شود

  11. ناشناس3 گفت:

    تا کی باید مقاله ها رو بفرستیم ؟؟؟چ مبحثایی رو در بر میگیره؟؟

دیدگاه شما