یکشنبه 23 شهریور 1393 - 0:16

واحدهاي فاقد پروانه ساماندهي مي شود

به گزارش بویرنیوز،خبر علي فاضلي تصريح کرد:‌ از مجموع 3 ميليون واحد صنفي، 2 ميليون 73 هزار بنگاه ثبت شده است و نزديک به 900 هزار واحد صنفي توليدي و
توزيعي بدون پروانه و ضابطه هم بايد نظام مند شود.

وي در باره اقدامات سه ماه اخير به عنوان رئيس اتاق اصناف گفت : نظام توسعه يافتگي در اصناف نهادينه نشده است و برنامه مدون يا برنامه اي دستکم 5 ساله در اصناف وجود ندارد
که نخستين کار ما در سه ماه اخير تدوين برنامه 30 ماده اي براي اصناف کشور است.

رئيس اتاق اصناف ايران تصريح کرد: ‌اين برنامه به دولت ارائه شده است که حضور امروز معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري در نخستين اجلاس دوره ششم اتاق اصناف نيز به همين خاطر بود.

وي گفت : کنترل بازار بايد به دست اتاق هاي اصناف و با کارشناسان اتاق اصناف صورت گيرد و با اصلاح ساختارهاي موجود از دخالت سازمانهاي ديگر جلوگيري شود.

فاضلي گفت : قانونگذار در نظام قانون صنفي نظارت بر اصناف را به خصوص بازرسي ها را به اتاق هاي اصناف واگذار کرده است و بايد رويه فعلي، اصلاح و نهادهاي هم عرض حذف شود تا بتوانيم کار کنيم.

فاضلي اظهار داشت : ديگران نبايد دخالت کنند، بحث نظارتي دولت در بعد حاکميتي حتما بايد اعمال شود و نه دخالت در امور بازار.

وي گفت :تعادل نسبي امروز بازار به علت تعامل مناسب اصناف و دولت است که بايد ادامه و توسعه يابد.

فاضلي با تاکيد بر اينکه در نظام سياستگذاري و تصميم گيريهاي کلان بايد بخش خصوصي به عنوان پيشاني نظام اقتصادي کشور لحاظ شود ، گفت: نبايد دولت در اتاق هاي در بسته تصميم بگيرد و به مردم ابلاغ کند و ضمانت اجرايي هم نداشته باشد.

رئيس اتاق اصناف همچنين از برگزاري انتخابات اتاق در نيمه نخست آبان خبرداد و گفت: 145 نماينده در پارلمان اصناف ايران عضويت دارند که در ميان آنها افراد علمي و بسيار باتجربه اي هم ديده مي شوند.
وي خاطرنشان کرد: در اين انتخابات هيئت رئيسه اي انتخاب شود که رويکردش نسبت به قبل تغيير اساسي کند و دستکم برنامه محور و علمي محور بودن دو شاخص اصلي هيئت رئيسه اي است که بايد انتخاب شود./باشگاه خبرنگاران

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=120828
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما