جمعه 21 شهریور 1393 - 18:55

اجرا ی حکم تخریب یک واحد آموزشی در شیراز

بخش هایی از یک واحد آموزشی شیراز ساعت چهار صبح جمعه بیست و یکم شهریور ماه با حکم کمیسیون ماده 100 شهرداری تخریب شد.

موسس و مدیر این مجتمع آموزشی در این رابطه با خبرنگار ایرنا گفت: این تخریب را عوامل منطقه ششم شهرداری این شهر انجام داده اند .

زهرا گورنگی افزود: این اقدام شهرداری منطقه شش شیراز در تخریب بخش هایی از این مجتمع آموزشی در آستانه سال تحصیلی در حالی انجام شد که ابلاغیه دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای رای کمیسیون ماده 100 به این شهرداری ارایه شده است.

وی این اقدام را غیراخلاقی و غیرمسوولانه در برابر 200 دانش آموز دوره اول متوسطه این مجتمع دانست.

وی افزود: شهرداری منطقه شش شیراز در حالی حکم دو سال پیش کمیسیون ماده 100 را اجرایی کرد که ابلاغیه دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای رای این کمیسیون در حضور نماینده نیروی انتظامی به معاون شهرداری منطقه شش ارایه شده بود.

گورنگی توضیح داد: با توجه به این که کاربری ساختمان این مجتمع آموزشی، مسکونی بوده است، دو سال پیش کمیسیون ماده 100 به این رای داد که واحد آموزشی به مسکونی برگردد و قسمت های ساخته شده تخریب شوند.

موسس مجتمع آموزشی مهرتابان گفت: در کمیسیون هم عرض نیز این رای تایید شد و ما اعتراض خود را به این حکم به دیوان عدالت اداری ارایه کردیم که این دیوان در حکمی توقف رای صادره کمیسیون ماده 100 تا زمان رسیدگی به پرونده در سال 95 را صادر کرد.

گورنگی اظهار کرد: با وجود ارایه حکم دیوان عدالت اداری به شهرداری، شاهد برخوردهای ناشایست با بنده به عنوان مدیر یک واحد آموزشی در مراجعات به شهرداری منطقه بودم و در نهایت هم روز چهارشنبه نامه ای از شهرداری مبنی بر تخریب ظرف 48 ساعت به ما داده اند.

وی بیان کرد: صرف نظر از مغایرت اقدام شهرداری با حکم دیوان عدالت اداری، پرسش اینجاست که در باغ های منطقه که کانکس می گذارند و تغییراتی در آنها می دهند و به جوانان مردم قلیان عرضه می کنند چرا شاهد چنین برخوردی نیستیم که با این واحد آموزشی صورت گرفت؟

موسس مجتمع آموزشی مهرتابان شیراز گفت: با این اقدام شهرداری شیراز، ناگزیر به فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل دانش آموزان دوره متوسطه اول (راهنمایی سابق) هستیم که با این حساب، 200 دانش آموز راهنمایی دو هفته دیرتر به درس و مشق خود خواهند رسید.

شهردار منطقه شش شیراز در این باره به ایرنا گفت: اجرای حکم کمیسیون ماده 100 در حالی روز جمعه اجرایی شده است که از چندین ماه قبل مراحل قانونی طی شده است.

اسماعیل صالحی اظهار کرد: بعد از صدور رای کمیسیون ماده 100 کمیسیون بدوی هم بعد از رسیدگی کامل رای را به نفع شهرداری محرز شناخت و حکم به اجرای رای داده است.

وی ادامه داد: موسس این مدرسه تمکین از رای نکرده است و در مدت تعیین شده برای پیگیری مراحل قانونی اقداماتی نکرد.

شهرداری منطقه شش شیراز اظهار کرد: هم اکنون موسس این مجتمع آموزشی که قانون را دور زده است در حال مظلوم نمایی است که اقدام قانونی شهرداری را تخطئه کند و حال این که هیچگونه مجوزی از ابتدای فعالیت این مجتمع آموزشی برای تغییر کاربری ساختمان مسکونی به آموزشی داده نشده است و اصلا قانون چنین اجازه ای نیز به ما نمی دهد.

صالحی اظهار کرد: مجتمع آموزشی مهرتابان در بدترین نقطه ترافیکی شهر شیراز و نزدیک به بزرگراه و بدون اخذ مجوزهای قانونی از شهرداری تاسیس شده است و این موضوع خطرات جانی برای دانش آموزان و اولیای آنها هنگام تردد از این مسیر دارد.

وی ادامه داد: این مجتمع آموزشی غیرانتفاعی با نادیده گرفتن ضوابط شهری و قانونی، در حالی سود کلانی را متوجه خود کرده است که چشمان خود را بر اثرات تاسیس این مجتمع در ایجاد ترافیک و اتلاف وقت مردم و به خطر افتادن جان دانش آموزان بسته است.

شهردار منطقه شش شیراز گفت: موسس مدرسه با مظلوم نمایی قانون شکنی خود را توجیه می کند در حالی که قانون ملاک است نه دور زدن قانون.

وی ادامه داد: قانون اینجا حکم کرده بود که بخش هایی از مدرسه تخریب شود و باید همه از قانون پیروی کنیم نه این که از قانون شکن حمایت شود.

صالحی در پاسخ به سووالی در باره اجرای حکم شهرداری با وجود حکم دیوان عدالت اداری نیز اظهار کرد: اگر موسس مجتمع آموزشی چنین حکمی در اختیار داشته باید به کمیسیون ماده 100 یا بخش حقوقی شهرداری ارایه می کرده است.

شهردار منطقه شش شیراز اظهار کرد: واحد حقوقی این شهرداری حکمی از دیوان عدالت اداری در ارتباط با این مدرسه دریافت نکرده است.

این واحد آموزشی در غرب شیراز بالاتر از بیمارستان قلب کوثر و نرسیده به پل معالی آباد (بصیرت) واقع است.

مشاهدات عینی خبر از تخریب سردر ورودی و کنده شدن تابلو بخش مربوط به دوره های اول و دوم متوسطه مجتمع آموزشی غیرانتفاعی مهرتابان، تخریب پارتیشن ها و در دفتر مدرسه حکایت دارد.

در این میان، به برخی وسایل این واحد آموزشی از جمله کمدهای دفتر مدرسه آسیب وارد شده است و بخشی از پرونده های دانش آموزان در دفتر مدرسه پراکنده شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=120725
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما