چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 10:39

سیاسی‌کاری در عزل و نصب نیروهای آموزش و پرورش کهگیلویه

پرداختن به موضوع عزل و نصب مدیران مدارس حاشیه پررنگ‌تر از متن نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست شورای آموزش و پرورش دهدشت امشب در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن این نشست در سخنان اعضای جلسه هم نمود داشت؛ آنجا که هر کدام از سخنرانان در اظهارنظرهای خود پرداختن به مسائل حاشیه‌ای را موجب اتلاف وقت و خارج شدن از موضوع اصلی نشست عنوان کردند. در این نشست انتقاد یکی از اعضای جلسه از وضعیت ساماندهی نیروی انسانی در مدارس و به چالش کشیدن آموزش و پرورش دقایقی باعث تنش در جلسه شد.

سخنان مستند مدیر دبیرستان معارف دهدشت که با ذکر اسامی مدیران و مبنی بر سیاسی‌کاری در نقل و انتقالات مدیران مدارس همراه بود به مذاق فروزان مدیر آموزش و پرورش خوش نیامد؛ فروزان این ادعا را مغرضانه خواند و گفت: در به‌کارگیری نیروها بر اساس قانون عمل کردم و نیازی به پاسخگویی به این ادعا نمی‌بینم.

فرماندار کهگیلویه چند بار خواهان اتمام بحث و پرداختن به موضوع اصلی جلسه شد.

جعفری با بیان اینکه در هیچ کدام از جلسات فرمانداری چنین بی‌نظمی و سر و صدایی نداشتیم، افزود: بحث‌ در جلسه‌ای که تعدادی از اعضای آن از قشر فرهنگی هستند در شأن این نشست نیست.

رئیس شورای آموزش و پرورش دهدشت تصریح کرد: انتظار می‌رود روی مسائل مهم‌تر بحث و تبادل‌نظر کاری شود که آموزش و پرورش ما هر روز بهتر از دیروز شود.

جعفری، مدیر آموزش و پرورش دهدشت را پاسخگوی عملکرد این مجموعه خواند و با تأکید بر اینکه عزل و نصب‌ها قطعاً در چارچوب قانون صورت می‌گیرد، متذکر شد: فروزان به عنوان مدیر جوان و با تجربه این مجموعه بین خود و خدایش طوری مدیران مدارس را چینش کند که آموزش و پرورش ما دچار خدشه نشود.

فرماندار کهگیلویه درباره انتقادات وارد شده خاطرنشان کرد: هر چه بر کار ما نظارت شود به نفع خود ماست؛ اما لحن بیان نقد باید نرم‌ باشد تا باعث ایجاد تنش نشود.

همچنین حقانی دیگر عضو شورای آموزش و پرورش جای ایراد چنین بحث‌هایی را در شورای آموزش و پرورش ندانست و گفت: پرداختن به این موضوع بخش مهمی از وقت جلسه را گرفت.

عضو شورای شهر دهدشت با بیان اینکه در نقدها باید جوانب کلی قضیه در نظر گرفته شود، تکیه بر جزئیات را حلال مشکلات ندانست.

اخوان عضو مدعو جلسه با بیان اینکه بعضی مشکلات را می‌توان در خود آموزش و پرورش حل کرد، گفت: بحث در خصوص مسایل سیاسی نه تنها وقت دیگران را هدر می‌دهد بلکه بویی از خدمت به مردم و رفع مشکلات نهاد تأثیرگذار آموزش و پرورش نمی‌دهد.

تنش مدیر آموزش و پرورش و یکی از مدیران منتقد در وضعیت عزل و نصب مدیران مدارس با تذکرات فرماندار فروکش نکرد تا حسینی امام جمعه با گفتن «طیب‌الله انفسکم» باعث آرام کردن فروزان و ختم سخنان اعتراض‌آمیز وی به منتقدان شد.

در ادامه مصطفی بهدارپور که در خلال صحبت‌های دیگران ساکت و گاهی چرت می‌زد گفت: جا داشت قبل از ایراد سخن توسط دیگر اعضا  از سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی فیض می‌بردیم تا کار به این بحث‌ها کشیده نمی‌شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش دهدشت با اشاره به تجربه دیرینه خود از آموزش و پرورش و لمس مسایل فرهنگی و سیاسی،گرایش‌های فرهنگیان را متفاوت دانست و افزود: هیچ جریان سیاسی تاکنون نتوانسته بر گرایش این قشر تسلط پیدا کند و نخواهد توانست.

بهدارپور با بیان اینکه پل ارتباطی و نگرش سیاسی بین آموزش و پرورش و شرایط محیطی شکسته است، افزود: انتخاب محل خدمت 80 درصد نیروهای فرهنگی به اختیار خود فرهنگیان صورت می‌گیرد؛ و آموزش و پرورش تنها در 20 درصد انتخاب مدیران نقش دارد.

این مسئول با اشاره به خارج شدن روال تخصصی در شورای آموزش و پرورش شهرستان، وظیفه این شورا را پرداختن به محتوای برنامه‌ها و نه بحث روی مسائل اجرایی عنوان کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=119583
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دشت شیر گفت:

    قابل توجه فر ما ندار وجناب فروزان یکی از مدیران ایشا ن سابقه کمتراز 4سال وبا 170امتیاز ریس مجتمع شده لابد این هم جز قوانین جدید ایشان است

دیدگاه شما