چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 10:25

چگونه با استرس کلاس اولي‌ها برخورد کنیم

والدین علاوه بر رعايت نکات تغذيه‌اي، هفته‌های ابتدایی مدرسه فرزندشان را زودتر از هميشه بخوابانند تا کودک سرحال و با حوصله به مدرسه برود.

گروه سلامت- کارشناس مسئول واحد آموزش سلامت شهرستان کهگیلویه، گفت: والدین باید براي حفظ امنيت رواني کلاس اولي‌ها بدون نگراني و قاطعانه کودک را برای رفتن به مدرسه آماده کنند.

به گزارش بویرنیوز، مهندس شفاعلی خلیلی، نوع برخورد والدین را در رغبت کودکان به محیط مدرسه موثر دانست و اظهار کرد: برخورد عاطفي مثبت مثل حالت عادي چهره، نبود نشانه‌هاي نگراني و لحن گفتار تاثيرگذارتر از حرف زدن با کودک است.

وی در خصوص برخورد مناسب بعد از پایان کلاس با بچه‌ها، تصریح کرد: بهترين برخورد والدين بعد از پايان روزهای اول مدرسه با کلاس اولي‌ها، صحبت عادي بدون ابراز نگراني و حساسيت درباره اتفاقات مدرسه است.

خلیلی توصیه کرد: والدین علاوه بر رعايت نکات تغذيه‌اي، هفته‌های ابتدایی مدرسه فرزندشان را زودتر از هميشه بخوابانند تا کودک سرحال و با حوصله به مدرسه برود.

این کارشناس سلامت با اشاره به نقش معلم براي رفع اضطراب کلاس اولي‌ها، گفت: ايجاد يک محيط خوشايند و مورد علاقه کودک تاثير مهمي در کاهش اضطراب کودک دارد.

وی برگزاری جشن شکوفه‌ها برای کودکان کلاس اول را اقدام مثبتی در کاهش اضطراب آنان ارزیابی کرد و یادآور شد: بهتر است روزهای اول مدرسه، بیشتر صرف آشنايي با محيط در نظر گرفته شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=119575
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما