سه شنبه 11 شهریور 1393 - 17:56

68 درصد از واحدهای نانوایی بویراحمد مشکل بهداشتی دارند

فرماندار بویراحمد گفت: 138 واحد نانوایی در سطح شهرستان بویراحمد پخت نان می‌کند که حدود 68 درصد این واحدها مشکلات بهداشتی دارند که امیدواریم با نظارت مرکز بهداشت هرچه سریعتر این مشکلات رفع شود.

خبرگزاری فارس: 68 درصد از واحدهای نانوایی بویراحمد مشکل بهداشتی دارند

به گزارش بویرنیوز،  هوشنگ یاری‌پور عصر امروز در دومین نشست شورای سلامت شهرستان بویراحمد اظهار کرد: مشکلات بهداشتی شهرستان بویراحمد از سال 76 تاکنون وجود داشته که باید این مشکلات اولویت‌بندی و یک به یک با کمک ادارات حل و فصل شود.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه بهداشت جامعه و مردم نباید فدای مسائل سیاسی شود، بیان کرد: مصوباتی که در شورای سلامت استان به تصویب می‌رسد در رابطه با سلامت مردم و شهروندان است و باید اجرایی شوند و اگر اداره‌ای اجرای آن کوتاهی کند باید به دبیرخانه شورای سلامت شهرستان معرفی شود تا برخورد صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: نظارت بر سلامت مواد گوشتی نباید تنها به دام و طیور زنده معطوف باشد بلکه بیشتر قصابی‌ها و مرغ فروشی ثابت‌ دچار تخلف می‌شوند که باید برخورد و پلمب واحد‌های متخلف با قاطعیت و بدون واسطه‌گری و فامیلی انجام شود.

این مسئول: به دلیل اینکه تخلف در مغازه‌ها، سوپری‌ها و رستوران‌ها زیاد است مرکز بهداشت شهرستان باید نظارت بیشتری بر فروش و عرضه مواد غذایی در این واحد‌ها داشته باشد.

یاری‌پور افزود: 138 واحد نانوایی در سطح شهرستان بویراحمد پخت نان می‌کند که بالغ بر 68 درصد این واحدها مشکلات بهداشتی دارند که امیدواریم با نظارت مرکز بهداشت هر چه سریعتر این مشکلات رفع شود.

فرماندار بویراحمد در خصوص دفن بهداشتی زباله‌ها گفت: از سال 76 تاکنون مشکل دفن بهداشتی زباله در این شهرستان وجود داشته که فعلا بهتر است با ساماندهی منطقه دو پشته دشت‌روم زباله‌ها به صورت بهداشتی دفن شوند.

وی ادامه داد: برخی مشکلات از جمله شکستگی در لوله انتقال آب در تمام روستاهای شهرستان وجود دارد که در جلسه اضطراری با حضور مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی و معاونان دانشگاه علوم پزشکی استان این مشکلات بررسی خواهند شد.

این مسئول از تعزیرات حکومتی استان خواست تا احکام بازدارنده‌تری در خصوص پرونده‌های تخلفات زنده فروشی‌ها در این شهرستان اتخاذ شود چرا که براساس گزارش دام‌پزشکی بویراحمد شیوع تب مالت انسانی در سقاوه و مارگون نگران کننده است که تنها راه مقابله با این بیماری مشترک بین انسان و دام جمع‌آوری مراکز عرضه مرغ و دام زنده است.

یاری‌پور با بیان اینکه روسای ادارات جلسات شورای سلامت شهرستان را جدی بگیرند و در جلسات حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: صنوف ثابت که بیش از سه بار مرتکب تخلف شوند پروانه کسب آنها باطل و پلاکارد تخلف در واحد آنها نصب می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=119507
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما