سه شنبه 11 شهریور 1393 - 15:16

نگرانی شهردار یاسوج از وضعیت جمعه بازار این شهر

نشست هم اندیشی شهرداری یاسوج و اتاق اصناف این شهر به منظور تعامل و همفکری به منظور سامانده وضعیت بازار مرکز استان برکزار شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شهرداری یاسوج محمد علی جاوید شهردار یاسوج در این نشست گفت: خوشبختانه اعضای کنونی اتاق اصناف نسبت به گذشته از روحیات مقبولتری برای فعالیت های اجرائی و اقدامات عملی به منظور رفع مشکلات بازار و دغدغه های بازاریان برخوردار است.

وی افزود: بدون شک شرایط خاص یاسوج به عنوان مرکز استان اقتضا می کند تا زیرساختهای شهری و رفاهی در ان به گونه ای مطلوب باشد تا همواره افرادی که به این منطقه عزیمت می کنند به عنوان پیشانی استان از ان به نیکی یاد کنند.

جاوید اظهار داشت: بزرگانی همچون نماینده محترم ولی فقیه در استان نیز بر این امر صحه گذاشته اند و همواره بر لزوم توجه به خدمات گسترده شهری و تامین رفاه و شهروندان تاکید کرده اند.

وی عنوان کرد: حضو گسترده و کم نظیر گردشگران در تعطیلات عید فطر امسال پیش از هر زمان دیگری نشان داد که لازم است در ایجاد زیرساختهای شهری به ویژه در مرکز استان بازنگری صورت گیرد.

جاوید ابراز داشت: بازار نیز به عنوان یکی زا مهمترین مولفه های تاثیرگذار در امور شهری و گردشگری می تواند نقش بسزایی در تحول شهری مناطق داشته باشد که خوشبختانه بازار شهر یاسوج از ظرفیت بالایی برای توسعه کمی و کیفی برخوردار است.

شهردار یاسوج افزود: تنها با تعامل نزدیک و صادقانه شهرداری و اصناف می توان به ساماندهی هر چه بهتر وضعیت بازار شهریاسوج امیدوار بود.

جاوید گفت: متاسفانه یکی از موارد که همواره از دغدغه های شهرداری یاسوج بوده، وضعیت نابسامان جمعه بازار این شهر است به گونه ای که حدود 903 واحد فروش در زمینی محدود به گونه ای کنار هم قرار گرفته اند، که چهره نامطلوبی از این منطقه برجای گذاشته است.

وی بیان کرد: اگر با همکاری و تعامل دستگاههای مختلف برای ساماندهی جمعه بازار چاره ای اندیشیده نشود،باید پذیرفت که د ر آینده ای نه چندان دور بحران بزرگی بوجود خواهد آمد که به راحتی قابل کنترل نخواد بود.

جاوید اظهار داشت: خیابان عمده فروشی (13 آبان) شهر یاسوج نیز همواره یکی از مشکلات اساسی و در پیش روی شهر بوده که با توجه به کم عرض بودن معبر آن امیدواریم شرایط لازم برای انتقال واحدهای صنفی عمده فروش به مناطق دیگر فراهم شود.

وی به خودروهای دوره گرد که در معابر میادین درون شهری اقدام به فروش میوه و تره بار می کنند، نیز اشاره کرد و افزود: توقع ما این است که پلیس همکاری بیشتر و مطلوبتری به منظور جمع آوری این فروشندگان با شهرداری یاسوج داشته باشد.

در این نشست نمایندگان اتاق اصناف نیز به طرح دیدگاههای خود و نیز مشکلات موجود برای ساماندهی اصناف مختلف پرداختند.

این نمایندگان نیز با عنوان کردن موضوع جمعه بازار و تبعات نامطلوب آن از شهردار یاسوج خواستند تا با همکاری این اتاق ، تصمیم جامعی برای ساماندهی آن اتخاذ شود.
ارسال عکس خبر:

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=119468
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    کاش همه مسولین به اندازه شما به فکر این استان می باشند

  2. تقی گفت:

    بیست ساله همین حرفا رو میشنویم و هیچ اقدامی هم نمیشه,اینبار هم هیچ خبری نیست شک نکنید,ایستگاهای خودروهای شخصی رو گوشه گوشه شهر نگاه کنید که چقد چهره زشت و بدی رو به شهر دادن ,همین کار ساده رو نمیتونید حل کنید چه برسه به بقیه کارها

  3. شهروند گفت:

    جناب شهردار همه حرفهای شما درست است بجز کلمه ای که میگویید (( جمعه بازار )) .
    پیشنهاد میکنم بفرمایید حلبی آباد در مهمترین مدخل شهر  از سمت فرودگاه .
    بله 
    حلبی آباد 
    حلبی آباد 
    حلبی آباد 
    حلبی آباد 
    ووووو
    ………………

    • حمید گفت:

      اگر این جمعه بازار نباشه قیمت اجناس تو شهر ده برابر میشه و دیگه هیچ کس توان خرید نداره همین جمعه بازاره که قیمتو پایین نگه داشته

  4. معترض گفت:

    هرچه فکر میکنم نمیدانم کدام یک از قوانین جمهوری اسلامی ایران به نهادهای دولتی اجازه غصب املاک مردم تحت عنوان کاربری های مختلف از جمله ترمینال برون شهری برای زمین های منطقه جمعه بازار را بدون اجازه و راضی کردن مالکین داده است که در حال حاضر بخشی را به بیمارستان خصوصی و بخشی را به سپاه برای ساخت آپارتمان های مسکونی فروخته و بخشی را هم تحت عنوان جمعه بازار اجاره داده است به جرات قسم میخورم که هرکسی در این کار دخیل باشد یا حمایت کرده باشد نه در این دنیا و نه در آن دنیا رنگ سعادت و خوشبختی را نخواهد دید چرا که آه مردم دنبال آنها خواهد بود.

  5. ناشناس گفت:

    اگر خودروهای دورگرد نباشند مردم نمی توانند میوه هم بخورند ول بکن اقای شهردار این حرف را

  6. شرگ الله گفت:

    امیدوارم گفتنش بی فایده نباشه،،،،، جناب شهردار خواهشا فکری هم به حال تعمیرگاهای مکانیکی در سطح شهر بکنید که چهره شهر را به معنای واقعی کلمه به گند کشیده اند….

  7. حسینی گفت:

    زمین جمعه بازاز متعلق به مردم بن سنجان هست که متاسفانه توسط شهرداری تصرف شده است. فقط به این دلیل که شهرداری از محرومیت مردم استان در چند دهه قبل نهایت استفاده را کرده و با نشر اگهی زمانی که مردم دسترسی به جراید نداشته اند ادعای مالکیت کرد و هیچ فردی از اهالی بنسنجان آن زمان دور ،این انتشار آگهی را مشاهده ننمودو سپس این زمین ها را شهرداری وقت ،تصرف نمود. آیا امکان دارد زمینی که اطراف آن و مجاور ان مردم بنسنجان مالکیت داشتند و دارند یک نقطه کور و بدون مالکیت وجود داشته باشد ؟؟آیا این اقدام شهرداری بر اساس موازین و عدالت بود؟

  8. جواد گفت:

    آقای شهردار از شما خواهش دارم به وضعیت آسفالتهای خیابانها رسیدگی کنید که پر از چاله چوله و دست اندازی است واقعأ باید یک انقلاب آسفالت در شهر یاسوج صورت بگیرد تا چهره شهر دگرگون شود

  9. بهروز گفت:

    به نظر من باید شهرداری به فکر شهر سازی به شیوه مدرن در اطراف شهر یاسوج باشد تا شاید مرکز شهر یاسوج که بافت قدیمی دارد و خیابانها و کوچه های تنگ و باریک که جوابگوی جمعیت روبه رشد این شهر را ندارد به فضاهای بازتری انتقال پیداکند و این بار سنگین ترافیک شهری را از بین ببرد چرا که شهر یاسوج در همین چند خیابان مرکز شهر تمرکز پیدا کرده و روز به روز بر فشردگی آن افزئده می شود به صلاح است که زودتر چاره اندیشی شود ومرکز شهر یا به عبارتی بازار شهرر به فضای بازتری با تدابیر جدید و شیوه های مدرن شهرسازی  انتقال پیدا کند واین بافت قدیمی و کهنه را از مرکزیت شهر خارج کنیم 

دیدگاه شما