دوشنبه 10 شهریور 1393 - 12:57

اخبار خوش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد

وی ابراز داشت: روش گندزدایی آنولیت در آب آشامیدنی و فاضلاب شهرها، شهرکها ، روستاها، پسابهای مختلف و حتی استخرها کاربرد دارد.

گروه اقتصادی – مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه وبویراحمد از دردست اجرا بودن 15 پروژه شاخص آبرسانی روستایی در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، فیض الله پاسره روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: فاز دوم آبرسانی به پشته زیلایی چرام، آبرسانی به موگرمون لنده، مجتمع آبرسانی کاکان بویراحمد، مجتمع آبرسانی به دهدشت شرقی و غربی از طریق سد کوثر، آبرسانی چمشه گل و تاکسیسه از جمله این طرح های شاخص است.

وی مجتمع آبرسانی باباکلان، روستاهای چین و لوداب شهرستان بویراحمد و بوسنگان باشت را نیز از دیگر پروژه های شاخص در دست اجرای شرکت آبفای روستایی این استان اعلام کرد.

پاسره اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها 446 روستا با جمعیتی افزون بر105 هزار و 348 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مد خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان بهمئی از طریق سد کوثر با اعتباری افزون بر هفت میلیارد و 295 هزار ریال یکی از مهمترین و بزرگترین طرح های آبرسانی در دست اجرای این شرکت است.

پاسره اظهار کرد: موضوع کیفیت و تامین آب سالم و بهداشتی و گندزدایی مستمرآب آشامیدنی در روستاها اولویت نخست و در عین حال خط قرمز شرکت آبفای روستایی این استان نیز محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای طرح های آبرسانی روستایی در استان نیز با همین رویکرد و بیشتر با هدف اصلاح و بهسازی شبکه ها ، خطوط انتقال و کیفیت منابع آبی خواهد بود.

وی از تصویب طرح پژوهشی گندزدایی آب از روش الکترولیز نمک و آب در شورای پژوهشی و آغاز عملیات اجرای این طرح در استان خبر داد و گفت: با اجرای موفق این طرح شاهد افزایش راندمان کیفیت آب شرب در این استان به ویژه در روستاها خواهیم بود.

وی بهره گیری از دانش فنی روز و تکنولوژی الکترولیز نمک طعام (محلول آب و نمک) در تامین آب سالم و بهداشتی را یادآور شد وافزود: نیازنداشتن به آموزش و استفاده از لوازم ایمنی برای مواظبت در مقابل گاز کلر ، حذف خطرات حمل و نقل و ذخیره گندزدا و نیز حذف خطرات ناشی از انفجار گاز کلر از مهمترین مزایای این طرح در مقایسه با روش کلرزنی است.

پاسره نیازنداشتن به تجهیزات تصفیه خانه برای خنثی سازی گاز کلر ، از بین بردن پاتوژن ها(عوامل بیماری زا) و از بین بردن برخی اورگانیسم های مقاوم از جمله ژیاردیا(میکروب های مقاوم) را از سایر مزایا و منافع استفاده از روش پژوهشی آنولیت به جای گاز کلر در گندزدایی منابع آبی دانست.

وی کاهش 30 تا 5 درصدی عواقب ناشی از گندزداها و استفاده و نگهداری آسان دستگاه آنالویت را در مواقع گندزدایی آب و سازگاری بودن با محیط زیست و دوستداران زیست محیطی را از دیگر مزایای این طرح جدید عنوان کرد.

وی ابراز داشت: روش گندزدایی آنولیت در آب آشامیدنی و فاضلاب شهرها، شهرکها ، روستاها، پسابهای مختلف و حتی استخرها کاربرد دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=119398
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ر گفت:

    هالو بیخ گوشت روستای تل خسرو از تشنگی هلاک وابیینه

    • دانشجویی قدیمی گفت:

      درود براستاد عزیز که مایع افتخار است .به امید بهترین کار برای این استان و شکوفایی هر چه بیشتر شمار.

    • در جواب ر گفت:

      تل خسرو درسته روستا هست اما زیر نظر آب و فاضلاب شهریه نه روستایی ، برخی روستاههای اقماری شهر یاسوج ، متولی آنها آبفای شهری است .

  2. ناشناس گفت:

    سد کوثر انتظار دیه کشتش !!!
    بزرگواری جان از بهمئی تماس میگرم ، سد کوثر منتظره

  3. بویراحمد گفت:

    برادر عزیز تل خسرو جزء آب وفاضلاب شهری نه روستایی

  4. زیلایی گفت:

    خسته نباشی دکتر انصافا همه از جمله کارمندان .مشاوران .پیمانکاران .اهالی روستاها از شما راضیند

  5. ملا ایمور گفت:

    نمک طعام چرا سرم بدید به صرفه تره 

  6. همکار دنا گفت:

    با سلام خدمت مهندس پاسره .ان شالله همیشه موفق باشید وبه فکر روستاییان عزیز.تا می توانی مشکلات مردم وهمکاران را حل کن .تا همیشه دعا گوت باشند .خیلی دوستت داریم

  7. ضد بوير نيوز گفت:

    نظرات مخالف را منعكس نمي كني پس چه بهتر كه نطري داده نشود

  8. مرادي.كهگيلويه گفت:

    فكري به حال رفتار ها و تبعيضهاي آبدارهاتون بكنيد.يك نفر باآب آشاميدني باغ ليمو آب ميده ولي با آبدار رفيقه كاريش نداره.بعد بخاطر 50000 تومان بدهي آّب يكي ديگه رو قطع ميكنه و ازش شكايت ميكنه

  9. کارمند گفت:

    نظر بد ندید خواهشن  دکتر مردی نیست درموردش نظر بد بدیت  دکتر مرد عمل به خداآبفار داشت نابود میشد 

  10. دلی گفت:

    آقای پاسره یه نگاهی به روستاهای دلی خمسیر چشمه قنات وچشمه سیب تا حالا کرده ای ببینی الان بیش از یک ماه آب آشامیدن ندارن فقط به خاطر تعمیر قطعه ای کوچک تلبه آب لطفا پیگیری سریع بفرمایید

دیدگاه شما