یکشنبه 9 شهریور 1393 - 19:41

بی کیفیت ترین خودرو در ایران کدام است؟ / زمین‌خواری با مجوز قانونی! / ماجرای یک مرد ترکیه ای که زنش برای جهاد نکاح به سوریه رفت

تصویری جالب از علی دایی در حاشیه بازی با صبای قم، توتون های آلوده به سوسک روی قلیان ها، جلوگیری از اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها قانونی نیست، “آب‌یخ”شهاب‌حسینی‌ روی‌ مزار‌ هنرمندان، تصویر داغ این روزهای شبکه های اجتماعی! و … از مهم ترین اخبار فضای مجازی امروز است.

به گزارش بویرنیوز، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

زمین‌خواری با مجوز قانونی!

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با تاکید بر ورود جدی دولت در مبارزه با پدیده زمین خواری و تغییر کاربری اراضی، گفت: دولت در این رابطه باید با دو گروه سوداگران که با استفاده از رابطه های خاص و کشاورزان که مجبور به فروش زمین هستند با دو شکل متفاوت برخورد کند.شمس الله شریعت نژاد با تاکید بر مبارزه با تغییر کاربری اراضی، گفت: در بحث تغییر کاربری اراضی دولت باید اول سوءاستفاده گران و دوم کشاورزانی که مجبور به این کار هستند را در نظر داشته و با این دو گروه برخورد متفاوت داشته باشد.نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث تغییر کاربری اراضی یک گروه افرادی هستند که با دریافت مجوزهای غیرقانونی با استفاده از کانالها و روابط خاص کار خود را پیش می برند.عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر مردم شمال کشور مشکل اب دارند و باغات مردم در حال خشک شدن است، اما دولت توجهی ندارد و حتی روی یک رودخانه ای سد نزدند تا مردم بتوانند از ذخایر این سدها استفاده کنند.

تصویری جالب از علی دایی در حاشیه بازی با صبای قم

ماجرای یک مرد ترکیه ای که زنش برای جهاد نکاح به سوریه رفت

به گزارش انتخاب روزنامه حریت با انتشار گزارشی از شکایت ” شاهین آکتان ” مرد ترکیه ای صاحب نمایشگاه اتومبیل و رستوران به دادگاه خبر داد.آکتان با اشاره به اینکه همسر قرقیز تبار 23 ساله خود را طلاق داده است گفت او پسر 3 ساله اش را ربوده و برای جهاد با خود به منطقه تحت سلطه داعش در رقه سوریه برده است.این مرد ترکیه ای با اشاره به اینکه اخلاق همسر سابقش در یک سال گذشته کاملا عوض شده بود ، گفت : او از یک سال پیش محجبه شد و نماز می خواند و در سایت های اینترنتی به دنبال جستجوی سایت های اسلامی بود.

همسر سابق قرقیزتبار آکتان که برای جهاد نکاح به سوریه رفته است

این مرد ترکیه ای افزود: همسر سابقم به یکباره از تاریخ 1 جولای ناپدید شد. من با ایجاد یک صفحه جعلی در فیسبوک توانستم خودم را به عنوان زن جا بزنم و با او چت کردم. او به من گفت در رقه سوریه است و اگر می خواهم در جهاد نکاح شرکت کنم می توانم برای ازدواج با یکی از مجاهدان ! به سوریه بروم.او گفت: همسر سابقم هم در شهر قاضی آنتپ در قالب جهاد نکاح با یکی از اعضای داعش ازدواج کرد. زنان ترکیه ای که برای جهاد نکاح به سوریه می روند نخست به صورت قاچاق به حلب می روند و از آنجا به مناطق تحت تسلط داعش فرستاده می شوند.این مرد ترکیه ای افزود: “اعضای داعش به شدت دنبال پیدا کردن زنانی برای جهاد نکاح هستند . من در چت هایم با اعضای داعش بسیاری از آنها را مشتاق به ازدواج دیدم. حتی یکی از آنها عاشق من شده است و به شدت اصرار دارد برای ازدواج با او به سوریه بروم.

توتون های آلوده به سوسک روی قلیان ها

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر واردات و توزیع توتون آلوده به سوسک خطرناک لازیردرما٬ گفت: شرکت دخانیات٬ سازمان استاندارد و همچنین وزارت بهداشت باید پاسخگوی چرایی توزیع توتون های آلوده باشند.«ایرج عبدی» افزود: با توجه به اینکه استعمال دخانیات خود عاملی برای به مخاطره افتادن سلامت افراد است، حال باید نسبت به توزیع چنین توتونی در سطح شهر نیز حساس باشیم.وی با بیان اینکه استعمال دخانیات و قلیان خود به انواع و اقسام بیماری ها منجر می شود٬ ادامه داد: متاسفانه اخیرا اخباری از واردات توتون آلوده به سموم منتشر شده که این موضوع دیگر جایی برای سکوت مسوولان باقی نمی گذارد.این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه سموم آلوده به سم سوسک لازیردرما می تواند باعث بروز بیماری های جدی مانند آسم در میان مصرف کنندگان این توتون ها شود٬ افزود: شرکت دخانیات٬ سازمان استاندارد و همچنین وزارت بهداشت و درمان باید هر چه سریع تر با شناسایی توتون های آلوده و انتشار اسامی آنها از ادامه فروش این محصولات جلوگیری کنند.

جلوگیری از اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها قانونی نیست

به گزارش آفتاب: یک روز پس از آنکه رئیس پلیس اماکن نیروی انتظامی از ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها خبر داد، «نعمت احمدی» وکیل دادگستری در واکنش به این سخنان گفت: برابر قوانین موجود هیچ منعی برای اشتغال کارگران زن کافی‌شاپ‌ها وجود ندارد. «تصمیم گیری در خصوص شرایط کار در کافی‌شاپ‌ها مانند هر روند حقوقی دیگر تنها در صلاحیت مراجع قانوگذاری است و دستگاه‌هایی همچون استانداری، فرمانداری یا نیروی انتظامی در مقام مجریان قانون نمی‌توانند از طریق بخشنامه، دستورالعمل یا ابلاغیه در این مورد تصمیم گیری کنند.»

“آب‌یخ”شهاب‌حسینی‌ روی‌ مزار‌ هنرمندان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین،رضا عطاران بازیگر محبوب سینمای ایران چند روز پیش در چالش جهانی سطل آب و یخ و در حمایت از بیماران ALS، در حرکتی نمادین سطل آب یخ را روی سر خود ریخت تا به همه یادآور شود عده ای به دلیل این بیماری لاعلاج در شرایط بسیار سختی قرار دارند. او قبل از انجام این کار از شهاب حسینی، سوپراستار محبوب سینما نیز دعوت کرد تا با حضور خود در این چالش جهانی، حمایت خود از این بیماران را اعلام کند.حالا شهاب حسینی به دعوت رضا عطاران روبروی دوربین قرار گرفت تا هم دعوت دوست هنرمندش را بی جواب نگذاشته باشد، هم بسان همیشه که در کارهای خیر پیش قدم است، به همه بیماران این دلگرمی را بدهد که ستاره شان از هیچ تلاشی برای حمایت از آنها دریغ نخواهد کرد. با او در یک بعدازظهر پر عشق شهریوری به بهشت زهرای تهران و قطعه هنرمندان رفتیم تا ستاره محبوب سینمای ایران چالش آب و یخ را این بار در لوکیشنی متفاوت و به شیوه ای دیگر انجام دهد. وی با شستشوی مزار هنرمندان گفت:‌ احساس کردم با آب می شود کار قشنگ تری انجام داد. در جوار مزار استادم حمید سمندریان و دیگر اساتید هستم. دلم می خواهد این آب را به نیت شفا و آرزوی سلامتی برا ی همه مریضان تقدیم به مزار استاد بزرگم حمید سمندریان و دیگر عزیزان هنرمند کنم. در بخش مالی هم کمک ناقابلی به این مریضان خواهم داشت.

تصویر داغ این روزهای شبکه های اجتماعی!

به گزارش شفاف، در حالیکه دامنه ابتذال و ناهنجاری های فرهنگی در غرب گسترده شده و حداقل سن انحرافات اخلاقی کاهش یافته است، تصویر پسر بچه ای که در کنار سوپرمدل معروف، یعنی رزی هانتیگتون وایتلی نشسته و عکس یادگاری گرفته، این روزها در شبکه های اجتماعی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

روی پیراهن این پسربچه نوشته شده:

«دخترا، منو ببخشین. من فقط با مدل ها دوست میشم!»

فرهاد مجیدی و فرزندانش در خیابان! + عکس

این آخرین عکسی است که فرهاد مجیدی روی اینستاگرامش گذاشته است. این عکس در دوبی گرفته شده است.

وحشت دهلرانی ها از باد و باران شدید

به گزارش ایرنا، اواخر شب گذشته باد و باران شدید شهرستان مرزی دهلران را در برگرفت و باعث وحشت مردم شد.شدت باد به حدی بود که یک دستگاه تریلر که در مسیر دهلران به دشت عباس توقف کرده بود به علت طوفان واژگون و یک دستگاه تریلر دیگر نیز از مسیر منحرف شد.بسیاری از درختان در مناطق شهری و روستایی بخش موسیان ریشه کن شده اند.این طوفان و باد در مناطق روستایی و بخش های این شهرستان باعث کنده شدن ایزوگام سقف منازل مسکونی و تخریب حصار کشی شده است.همچنین خسارت های بسیاری به زیرساخت های برق از جمله شبکه های فشار ضعیف، متوسط و ترانسفور ماتورها وارد شده و تیرک های برق از جا کنده شده است.

یک باند فرودگاه مهرآباد قابل استفاده نیست

به گزارش ایسنا، محمدعلی ایلخانی در مراسم آغاز به کار اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: در فضای پایانه‌های مسافری ۷۵ هزار متر مربع فضای ترمینال‌های فرودگاه وجود دارد که البته با توجه به عمر بالا همواره نیازمند بازسازی به شکل هر شش ماه یکبار است.مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در حال حاضر دو باند فعال در فرودگاه مهرآباد به طول چهار کیلومتر وجود دارد اما با توجه به ‌این‌که فاصله دو باند از یکدیگر استاندارد نیست همیشه یکی از آن دو غیرفعال است.

بی کیفیت ترین خودرو در ایران کدام است؟ / خودروهای بی کیفیت با ظاهر شیک و آپشن‌های عالی

به گزارش پارسینه، چشم بادامی‌ها طي يک دهه گذشته و با استفاده از فرصتي که به واسطه تحریم‌های بین‌المللی به دست آوردند، تا حد امکان در بازار ايران نفوذ کرده تا این بازار نیز همچون صنایع دیگر کشور از دست چینی‌ها در امان نماند. در ابتدا کار خودروسازان چینی با تولید خودروهای کوچک و کم مصرف و البته ارزان شروع شد. استارت این کار به دلیل عدم توفیق آن‌‌ها برای اخذ مجوز ورود به حریم‌ خودروسازان با همکاری بخش خصوصی زده شد.به طوری بر طبق آمار منتشر شده، طی سال 90 توليد و واردات خودروهاي چيني در بازار ايران در مقایسه با سال 89 رشدي 140 درصدي داشته و اين مي‌تواند نشان از استقبال ايراني‌ها از خودروهاي چيني يا ضعف خودروسازان داخلي دانست.اما جدا از قبضه شدن بازار خودرو توسط چشم‌ بادامی‌ها، عمده مشکل خودروهای چینی را می‌توان به کیفیت بسیار پایین این خودروها نسبت داد. موضوعی که در این مدت بسیار مورد توجه کارشناسان و البته مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.نگاهي به جدول رده‌بندي کيفي خودروهاي سواري توليد داخل نيز اين موضوع را تائيد مي‌کند، به‌گونه‌اي که در این رده‌بندی که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تهیه می‌شود، خودروهاي چيني توليدی و یا عرضه شده در بازار ايران رتبه‌هاي پایانی جدول رده‌بندي کيفي را به خود اختصاص می‌دهند.این ادعا را از آنجا می‌کنیم که بر اساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در تیر ماه 1393، ام وی ام 110 (MVM 110) با 84.3 نمره منفی در انتهای جدول قرار گرفت.علاوه بر خودروهای گروه ام وی ام، خودروی لیفان و جک نیز چند وقتی است به میزان قابل توجهی در بازار ایران توزیع شده‌اند. خودروهای با ظاهر شیک و آپشن‌های بسیار عالی که چشم هر خریداری را به خود خیره می‌سازد اما از لحاظ کیفی در وضعیت خوبی قرار نداشته و تفاوت آنچنانی با ام وی ام ندارند.کیفیت پایین این خودروها آن هم در کنار خدمات‌دهی نامناسب و سرویس دهی نامطلوب که گاهی اوقات به هزینه‌های هنگفت در زمان خرابی و یا تصادف منجر می‌شود باعث شده است تا خریدار این خودرو، خود را صاحب اول و آخر آن دیده و در صورت اضطرار نیز خودروی خود را با ضرر و زیان قابل توجهی به فروش برساند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=119313
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما