یکشنبه 9 شهریور 1393 - 19:23

پیروز حتمی انتخابات دور بعد بویراحمد و دنا در مجلس کیست؟!

    گروه سیاسی – هنوز نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی سوگندنامه خود را ادا نکرده بودند که در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ تحلیل های انتخاباتی برای مجلس دهم در رسانه ها منتشر شد!

به گزارش «بویر نیوز»، جمله بی مقدمه بالا کاملا نشانگر اوضاع سیاست زده ی استان کهگیلویه و بویراحمد است که این امر در شهرستان های بویراحمد و دنا ملموس تر است.

مدت هاست که رسانه ها گاه و بیگاه و بدون هر مناسبتی به تحلیل انتخابات مجلس می پردازند و بجای نقد مدیران ضعیف و تمجید از مسئولان موفق و همچنین تلاش برای هم افزایی میان شخصیت های سیاسی متاسفانه در جهت گل آلود کردن مسیر رشد و توسعه گام بر می دارند.

کسانی که از هم اکنون اقدام به نقد و تحلیل انتخابات می کنند؛ دو دسته اند: گروه اول معمولا افراد رسانه ای هستند که این ناشی از ضعف آنان در تولید محتوای مفید و عدم موقعیت شناسی آنهاست و باید به حال اینچنین رسانه هایی تاسف خورد که بجای رسیدن به مشکلات مردم ندانسته برای جامعه دغدغه های نو طرح می کنند و دسته دوم سرسپردگان و وابستگان افراد و جریانات سیاسی هستند که تلاش دارند در برای انتخابات آتی برای خود و افراد متبوعشان فضایی ایجاد کنند و چیزی که مسلم است قطعا این افراد دغدغه مردم را ندارند و به انتخابات و کرسی مجلس به عنوان یک دکان معامله گری نگاه می کنند که و به یقین می توان گفت مردم چنین تفکر خطرناکی را برای وکالت خود بر نمی گزینند و ای کاش این افراد قبل از هرگونه تحلیل و تفسیر به متن سوگندنامه نمایندگان مجلس نیم نگاهی داشتند تا درمی یافتند که تعریف نماینده متعلق به شخص یا طیف خاصی نیست.

 نقدها و تحلیل های که در بازه زمانی مجلس نهم دباره انتخابات نگاشته شده است کم نیستند و نویسندگان هر بار فضایی خیالی ترسیم می کنند و در مسیر مطلب خود ناگهان دست فرد موردنظر خود را می گیرند و به زور به مجلس هل می دهند! و البته در تفاسیر خود بارها از آرای عمومی هم مایه می گذارند.

از همین رو و در راستای اینگونه اشتباهات سیاسی رسانه ای کی از سایت های خبری اقدام به انتشار مقاله ای با عنوان ” انتخابات مجلس دهم؛ نگاهی به بویراحمد و دنا ” به قلم “روح اله درخشی” کرده است.

این مطلب که بر خلاف تیترش بسایر پرحجم است از رویه معمول چند سال اخیر عدول نکرده است و نویسنده فضایی دلخواه را متصور شده است و مطالبی را عنوان کرده است که حتی نقد نوشتن پیرامون آن به آسانی نیست چرا که باید برای نقد یک موضوع دریچه دید خالق آن را هم متصور شد و هر چند این سطور خود نیز به تحلیل انتخابات پرداخته است اما لازم است چند نکته در قبال مطلب مذکور و تنویر افکار عمومی آورده شود:

1 –در ابتدا: قبل از هر موضوع کاش افرادی که در حوزه های مختلف در رسانه ها قلم می زنند ابتدا اطلاعات خود را به حد کفایت برسانند که بدانند اگر برخی از نیروهای اصلاح طلب در انتخابات تائید صلاحیت نشوند مقصر دولت روحانی نیست چرا که این وظیفه شورای نگهبان است و اینکه در این صورت ائتلاف عارف با روحانی سوختن فرصت عارف قلمداد شود کاملا مردود است چرا که اگر عارف از انتخابات کنار نمی رفت بعید نبود کاندیدای دیگری برنده توزیع آرا و انتخابات باشد.

دکتر مندنی پور وکیل نمی خواهد

1

2 – در این تحلیل بدون هیچگونه دلیل و استدلالی نویسنده خبر از عدم حضور دکتر مندنی پور در انتخابات داده است که جهت اطلاع ایشان می توان گفت احتمال حضور ایشان به میزان عدم حضور وی در انتخابات است چرا که وی اهل سیاست هستند و تا زمان انتخابات فرصت زیادی دارند و اینچنین افرادی که خود درس سیاست می دهند چنین اشتباهی نمی کنند که از هم اکنون دور انتخابات خط بکشند و حتی اگر یقین داشته باشند در انتخابات کاندیدا نمی شوند جهت حفظ وجهه سیاسی و قدرت مانور بیشتر برای تاثیر گذاری در سرنوشت انتخابات فعلا به صراحت از کناره گیری سخنی به میان نمی آورند.

تاثیر داعش بر عدم حضور سیدباقر موسوی!

2

3 – یکی از نکات بسیار جالب این تحلیل ورود به موضوع تحولات منطقه ای، تحرکات داعش و موضعات لبنان – عراق – سوریه و حتی ترکیه  و تاثیرات آن بر انتخابات مجلس است که البته این موضوع تلویحا اینگونه بیان شده است که با توجه به همسایگان ایران حاکمیت در چینش نمایندگان سلیقه ای عمل خواهد کرد و با توجه به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران انتخابات همواره طبق قانون برگزار می شود و هیچ کس حق تغییر در آراء مردم ندارد و متاسفانه چنین مطالبی سلامت پروسه انتخابات را زیر سوال می برد!

اشتباه مشهود درباره هدایتخواه و حسینی

3

4 – نویسنده مطلب مذکور در بخشی از مطلب خود آورده است: “دربویراحمد ودنا، اصولگرایان طبق معمول با قحط الرجالِ کاریزما روبرو هستند.” و در ادامه به فاتحه خوانی رفتن هدایت خواه تکه پرانی کرده است و موضوع رهبری اصولگرایان سنتی را به چالش کشیده است. ساده لوحانه است اگر بپذیریم در شهرستان های بویراحمد و دنا اصولگرایان فاقد شخصیت شناخته شده یا به اصطلاح “کاریزما” هستند. اگر به انتخابات پنجم، هفتم، هشتم و نهم مجلس و همچنین میزان آرای ماخوذه در سبد انتخاباتی اصولگرایان برای رای گیری های ریاست جمهوری نهم، دهم و یازدهم نگاهی بیاندازیم بخوبی در میابیم اصولگرایان اگر رای بیشتری از اصلاح طلبان نداشته باشند قطعا رای کمتری هم ندارند البته باید این مهم را توجه داشت که تجربه می گوید انتخابات در همه رده ها در استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس حزب و سیاست پیش نمی رود و بر اساس نظرسنجی های نیمه رسمی گرایشات بعد منطقه ای بخود دارد و تاثیرات شخص بر انتخابات بیشتر از حزب است.

اینکه هدایت خواه در انتخابات شرکت کند یا نکند بخشی از موضوع است اما اینچنین با اعلام شود اصولگرایان کاندیدایی نداشته باشند چون به صلاحشان است بیشتر به طنز و بچه گول زدن شبیه است.

شکست زارعی بر اساس کدام معیار حتمی شده است!؟

4

5 – روح اله درخشی نویسنده مقاله مورد نقد در 22 بهمن سال 90 در ویژه نامه ای انتخاباتی ستاد بهرامی که بصورت گسترده توزیع شد با همین ادبیات از شکست حتمی زارعی و هدایت خواه خبر داده بود. در این مقاله که حدود دو سال و نیم از آن تاریخ می گذرد نویسنده بدون هیچگونه دلیلی اذعان داشته است:” آقای زارعی نتوانست و نمی تواند معدلِ سیاست ونمایندگیِ مردم شایسته ی بویراحمد ودنا، در مجلس شورای اسلامی باشد، بنابراین شکستِ وی در انتخاباتِ آینده قطعی و حتمی است.” وی در این مقاله نماینده بویراحمد و دنا را ضعیف خطاب کرده است و البته نگفته پارامترها و معیارهای وی برای این سخن چیست و سوالاتی که حتی عامه  پسند هم نیستند را مطرح کرده که در پاسخ به وی باید گفت هفته گذشته دو تن از اعضای هیئت دولت از حوزه های انتخابیه این نماینده بازدید کردند که حتی صدای اعتراض یکی دیگر از نمایندگان را در پی داشت و عملکرد زارعی باید با مقایسه آماری و در چارچوب حوزه ی کار وی نقد شود.

نکته جالب این تحلیل اینست که نویسنده در ابتدای مقاله خود عنوان داشته است “امرِانتخابات دربویراحمد ودنا به حدی سخت و پیچیده است که پیش بینی آن درحد غیب گویی است.” اما در ادامه مطلب خود غیب گویی کرده است و ضمن قطعی دانستن شکست زارعی سایر کاندیداها را هم همانگونه که در بالا آورده شده به نحوی از رسیدن به کرسی مجلس مایوس دانسته است و نیز در انتهای این مطلب بیان داشته است ” اما دیر نیست که بویراحمد ودنا به آنچه شایسته اش است خواهد رسید” و نویسنده مطلب خود را زرنگ و مخاطب را ساده لوح فرض کرده و به گونه ای همه افرادی را که تحلیل کرده را فاقد شرایط برای رسیدن به کرسی مجلس می داند و می خواهد بدون نام بردن از فرد مورد نظرش که همواره افتخار لیدری وی را یدک کشیده، به زور هم که شده مخاطب را قانع کند تا به فردی که در این مطلب نامی از آن برده نشده فکر کند.

6- در پایان: ای کاش بجای این حاشیه پردازیها که سودی برای مردم ندارد و فقط باعث ایجاد دغدغه های فکری برای مسئولان می شود و اذهان عمومی را هم به بیراهه می برد اصحاب واقعی قلم به نقد موضوعات و ذکر کارهای نکرده بپردازند و البته خدمات مسئولان را هم از یاد نبرند چرا که اینگونه مطالب نقد بحساب نمی آید و بیشتر به تخریب شبیه است و نام آن سیاست زدگی است نه سیاست ورزی!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=119299
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوج گفت:

    اینها همش بازی سیاسی وتبلیغاتی است . نماینده بعدی بویر احمد ودنا  از بویراحمد سفلی است وهیچکدام از این افراد ذکر شده نمی باشد مطمئن باشید 

    • محمد گفت:

      تحلیلهای درخشی فقط به درد خودشو بهرامی میخوره ، میگفت نمایندگی مجلس خیلی راحت تر از شهرداری یاسوج است . اینست لیدر سیاسی بهرامی !!!!!!!!!!!!انتقاد بجایی بود بویر عزیز.

    • فلفل گفت:

      بویر عزیز وقتی یه کامنت میزارم با احترام ا مینویسم که حق کسی ضایع نشه و شما حق نداری که پیام منو تایید نکنی .اونقدی بلدم که سایتتون رو تو یه چشم بهم زدن هک کنم که حتی یه کلمه ازش تو سرور پیدا نشه .پس همیشه حق دیگران رو رعایت کنید وسلام

  2. واقع بین گفت:

    احست. بهرامی = خواب مجلس را ببیند

  3. سامان گفت:

    بهرامی در حد شهرداری هم نبود چه برسه به نمایندگی ملت.زارعی فقط مبلغ نداره وگرنه شاید بتوان با کنارهم قراردادن شرایط و اوضاع حکومتی ادوار مختلف ایشان موفق ترین نماینده بویراحمد بوده باشد.

  4. دانشجوی ارشد دانشگاه شیراز گفت:

    با سلام، درود براین قلم توانا و منصف!!! این نقد بهتر قابل پذیرش است! ولی متاسفم برای نقد ناپخته آقای درخشی که بیشتر تخریب ناجوانمردانه بود تا نقد!!!!

  5. محقلی گفت:

    خدایی در مورد حاجی راس گوته،،، گرچه حاجی آیم مردم دار و خوش اخلاقیه اما بویراحمد و دنا نماینده ای لازم دارن که بیشتر در سطح استانی و کشوری بتره وه درد مردمش بخره و برش داشته بو….

  6. نورالا گفت:

    حاج زارع خودش هم نمی دونه تومجلس چکاره است بعدازحسینی ضعیف ترین نمایندی است که تجربه کردیم اگرعاقل باشد نبایددورجدیدواردصحنه شودابرویش بیشتراست ازماگفتن خوددانی

  7. کمیل گفت:

    واقعا تحلیل زیبا و بدور از غرض و جانبداری بود

  8. پزشک معتمد گفت:

    چرا اوج بی عدالتی در این سایت نمایان هست چه در نوشتار – چه در گفتار و تحلی غلط و چه در درج تصاویر – واقعاً شرم بر شما باد

  9. اساتید گفت:

    به حول و قوه الهی دکتر دلها ، ستار قلبها هدایتخواه عزیز خواهد آمد و موفقیت قطعی ایشان را تبریک می گوئیم

  10. لوداب گفت:

    زارع پیروزاست خواهید دید

  11. دشمن زياري گفت:

    هر كه باشد فقط زارع نباشد چون ……………………….

  12. حمید کارشناس ارشد علوم سیاسی گفت:

    سلام علیکم امید است که نماینده ای به مجلس راه پیدا کند که مدیر باشد تدبیر گر و درهمه مواقع از نظرات کارشناسان استفاده کند نه اینکه بگوید در موقعی من متاسفانه قبول شدم که وضع اقتصادی خوبی مملکت ندارد . چرا شهری مثل قزوین که خوشبختانه معاون عمرانی آن از استان ما میباشد اعتبارات چند صد میلیاردی حتی بالا1000 میلیارد میگیرد ولی استانی مثل استان ما نمایندهخبر از جذب اعتبار دو میلیاردی برای تونل میدهد دست مریضی حاجی کمی از همکارانت در مجلس یاد بگیر ببین چه اعتباراتی جذب میکنند توان شما باید بیشتر از این باشد .

  13. ملت گفت:

    عشق فقط سید باقر موسوی.قلب مردم . دلسوز مردم . شجاع مردم . از خود مردم.

  14. از طرف مردم بویر احمد گفت:

    فرماندار اسبق استان ک.ب .جناب اقای مهندس خداداد غریب پور بیشترین لیلاقت حضور در استان را داراست

  15. ناشناس گفت:

    عملکرد زارعی باعث شکست حتمی او خواهد شد

  16. ناشناس گفت:

    مندنی پور دوستت داریم.

  17. محمد گفت:

    به پير به پيغمبر داريد از الان خودتونو اذيت ميكنيد ،بابا تابلو هست كه دوره بعد ١٠٠٪ زارعى راى مياره

  18. فرهنگ انتخابات گفت:

    تو کشور ما فقط دنبال انتخاب روی پستا (صندلی) هستن و گرنه کاری از کسی ساخته نبوده.حالا تو استان ما با نبود صاحب درست حسابی و کمبود خیلی از نا آگاهی ها از طرف مدیران و نماینده ها و مردم افتضا هات بیشتر  و واویلای بیشتر ..خودتون و خسته نکنید …آقایون تا مشکل فرهنگ ما در همه زمینه ها اصلاح نشه غیر ممکن هست ما فرد خوبی رو انتخاب کنیم.

  19. ججج گفت:

    سال سال این چند سال امسال پارسال پریار سال امان از پارسال

  20. امیر گفت:

    درود بر چهره های ملی اقتدار بویر احمد فقط با دکتر وکیلی

  21. آشور گفت:

    واقعا برای مردم سیاست زده کهگیلویه و بویراحمد متاسفم.

  22. موافق گفت:

    بابا کجایییییییییییییییید شما دکتر هدایت خواه یک شخصیت ملی است یک آبروی استان و قوم لر است و حاج حسینی کارکشته ترین مرد سیاسی استان و منطقه است که در تقئا و ایمان و کیاست و تدبیر مایه مباهات است بگذارید من که اصلاحاتی هستم به شما بگویم درست است که با خط حزبیشان موافق نیستم ولی واقعا و خداییش از بهترین مدیران و سالمترین انسانهایی هستند که تا به حال دیدم کلا اصولگرایان یک اشکال دارند که از دوستان و هوادارانشان مثل اصلاحاتی ها حمایت قاطع نمی کنند.همین هم باعث ریزششان شده .
    و اگر اصلاحات موفق به حل مسائل بیکاری و تورم ومسکن نشود ، آینده به نفع اصولگرایان خواهد بود .

  23. حسن گفت:

    به خدا دور بعد زارع راي نمي اورد

  24. رسول مقدسی گفت:

    نویسنده دیپلم هم نداره بهرامی با داشتن لیدری مثل این باید بیخیال مجلس بشه

  25. دیده ور گفت:

    درخشی برو خودتو اصلاح کن بعد در مورد سیاست حرف بزن

  26. 100 گفت:

    حالا که چی , سنگ هر که را به سینه می زنید با منظور است حتی اونی که می گه من بی طرفم , تحلیل ها خوب و تجزیه عالی و نتیجه گیری کیلویی و با غرض , کامنت ها هم مضحک و فقط جهت سر گرمی و دست اندازی چون اکثرا بی نام و نشان .

    مقایسه استان ما با سایر استانها معالفارق است چون محرومیت محدود به یک دوره خاص نمی باشد و به همین دلیل نیز مسئولیت محرومیت نه با یک گروه و جناح خاص است و نه راه پیشرفت و خروج از بحران و محرو میت همچنین .

    دوستان : اگر واقعا به فکر استان هستید قدم اول از خودمان شروع کنیم آیا از تهمت هایی که به دیگران می زنیم بری هستیم وجدان خود قاضی اگر هستیم ادامه دهیم و اگر نه پس ………. بعد از هر تحلیل به جای تخریب پیشنهاد و راهکار مناسب ارائه دهیم که انشاء اله موثر واقع گردد

  27. م گفت:

    امسال نه سال پاریه صندوق حاج زارع خالیه

  28. نن گفت:

    آقای بهرامی که تو شهرداری خوب درخشید انصافا شهردار بی نظیری بود

    • مهران گفت:

      اخ سی اینایی که فقط چسپینه و یو که حاج زارع ضعیفه رای نیاره و فلان بهمان….حاج زارع تو این استان سیاستاش و عملکردش که واقعا به روز و عاقلانه و مهندسی شده هست معلومه که به چشم نمیاد چون تو این استان فقط پارتی بازی و تعصبات قومی قبیله ای مهمه و همه میخوان ره صد ساله رو یه شبه طی کنن…نمونه ش نماینده حوزه گچساران بنده خدا ادم با تحصیلات عالی و کاربلد و شما ببینید روزانه تو همین سایت چه کامنت های در جهت تخریب و ناکارامدی جلوه دادن ایشون ذکر میشه….دست بردارید تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  29. سید محسن گفت:

    مهندس بهرامی خیالت راهت تومجلسی

  30. سیاوش گفت:

    دکتر تاجگردون بی همتاست مهندس بهرامی
    لی
    عا

دیدگاه شما