یکشنبه 9 شهریور 1393 - 13:10

سخنان تبلیغاتی و غیرکارشناسی برخی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در مورد بودجه و تبعات اجتماعی آن

بنابراین لازم است تا مسئولان محترم نسبت به ارائه آماری که در آن تخصصی ندارند نظر نداده و اجازه دهند تا معاونت برنامه ریزی و یا خود استاندار نسبت به ارائه آمار تخصیص بودجه و پروژه ها به مردم استان اقدام کنند.

گروه اقتصادی – موضوع تخصیص بودجه به شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد مدتی است که تیتر یک رسانه ها شده است.

به گزارش بویرنیوز، در این میان نمایندگان و مدیران استانی در ارائه آمار از یکدیگر سبقت گرفته و هریک آماری متفاوت از دیگری را روانه خروجی سایت های و روزنامه ها می کنند تا نشان دهند در اخذ بودجه از بقیه جلوتر هستند.

در این میان البته مردم به عنوان ناظر این اعداد و  اخبار آن دسته که اهل بودجه هستند تفاوت ها را متوجه شده و به نوعی درمی یابند که یک جای کار می لنگد و آنچه مطرح می شود در عمل آن چیزی نیست که برخی از مسئولان بیان می کنند.

مسابقه مسئولین در آمار سازی بودجه برای نشان دادن قدرت و هیمنه مسئول البته اقدامی است که تناسبی با منافع مردم ندارد چرا که گمراه کردن مردم برای بزرگ جلوه داده اقدامات مدیریتی  کار درستی نیست و در این بین آن دسته از مردمی که اهل بودجه نیستند هر روز با یک آمار تازه روبرو می شوند و بازخورد این آمارها به نوعی تبعیض از نگاه مردم برداشت می شود.

این که فلان مسئول از جذب فلان درصد از اعتبارات در حوزه خود سخن بگوید کار درستی نیست و اساسا بنا به گزارشات خبرنگار بویرنیوز عمده این آمار غیرواقعی است و تنها معاونت برنامه ریزی استانداری و یا خود استاندار می تواند به عنوان منبع درست این موضوعات را بیان کند.

گفتنی است از بودجه مصوب و اسمی سال گذشته استان تنها حدود 50 درصد آن در عمل برای استان محقق شد و این خود بیانگر بی سر و ته بودن آمار ارائه شده است که چیزی جز مشوش کردن ذهن مردم ندارد.

با این حال باید دانست بیش از 70 درصد اعتبارات در سطح ملی است و اعتبار آن با رایزنی و چانه زنی مدیران ارتباطی نداشته و این شانتاژ بازی های رسانه ای جز برای خود بزرگ نمایی چیز دیگری در پی ندارد.

بنابراین لازم است تا مسئولان محترم نسبت به ارائه آماری که در آن تخصصی ندارند نظر نداده و اجازه دهند تا معاونت برنامه ریزی و یا خود استاندار نسبت به ارائه آمار تخصیص بودجه و پروژه ها به مردم استان اقدام کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=119225
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. م گفت:

    اقدامات آقای تاج گردون از جنس اقدامات روزهای انتخابات است .ایشان تبلیغات زود رس را شروع کرده و با اقداماتی مردم پسند دلبری می کنند. هیچ آدم فرهیخته ای نیست که خواهان رشد و توسعه شهر گچساران نباشد. همه آدم های صاحب خرد و انصاف توسعه و تعالی را در هر منطقه ای ارج می نهند و به کسانی که زمینه توسعه و تعالی جامعه را فراهم می آوردند می بالند.پس اگر نقدی بر آقای تاج گردون می شود بخاطر قدرت بلامنازع ایشان در مجلس است که به لحاظ داشتن این قدرت همه چیز را بر وفق مراد خود به پیش می برند و بعد ادعای انصاف و عدالت فرا منطقه ای می کنند.بدیهی ست که حذف سهمیه نفت مناطق بی صاحبی چون لیکک و بهمئی لوداب و ذیلایی کار دشواری برای نماینده ی صاحب نفوذی چون تاج گردون نیست.هنر این بود که آقای تاج گردون کل سهمیه نفت استان را بالا می برد و بعد درصد بیشتری به مردم گچساران عنایت می کرد.اگر قرار به پاک کردن صورت مسئله باشد این را که هر بچه ی تنبلی هم می تواند.مهم راه حل منطقی و مطلوب است که آدمی را به وجد می آورد. امیدوارم که آقای تاج گردون از این نقد منصفانه ناراحت نشوند و در جهت بسط نگرش خود در سطحی وسیعتر از گچساران اهتمام ورزند که واقف هستیم حضرت ایشان بیرون از استان نگرشی ملی داشته و گام هایی بلند در راستای تعالی مملکت برداشته اند

دیدگاه شما