شنبه 8 شهریور 1393 - 16:49

گلایه های شنیدنی فعالان اقتصادی زن کهگیلویه و بویراحمد از مشاور وزیر صنعت + تصاویر

گروه اقتصادی -در جلسه ای که ظهر امروز در سازمان صنعت و معدن استان و با حضور مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت خانم سهیلا جلودارزاده برگزار شد تعدادی از فعالان اقتصادی زن در بخش های مختلف نیز حضور داشته و به بیان دغدغه های خود پرداختند.
۲۰۱۴۰۸۳۰_۱۱۵۱۰۶
به گزارش خبرنگار بویرنیوز، در ابتدای جلسه آقای دیو دیده ضمن گرامیداشت هفته دولت افزود: با توجه به اینکه در استان ما سهم زنان در فعالیت های اقتصادی بسیار پایین است، ما باید با برگزاری همایش ها و ا آگاهی دادن با برگزاری کلاس های حرفه ای و عمومی و حمایت کردن افراد زمینه حضور فعال زنان را گسترش دهیم.
دیودیده افزود: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد موضوعات اقتصادی اولویت اول کشور بوده چه در توصیه های مقام معظم رهبری و چه در برنامه های دولت بحث اقتصاد و فعالیت اقتصادی درست و مؤثر و مستمر جزء اولویت اول کشور است و تلاش ما این است که زمینه را برای حضور افراد در این بخش ها آماده کنیم به خصوص برای زنان تا بتوانند نقش لازم را در فعالیت های اقتصادی ایفا کنند.

۲۰۱۴۰۸۳۰_۱۱۴۹۵۶
دیودیده افزود: با توجه به نقش خوب خانم ها در فعالیت های کشاورزی قرار است بین بخش کشاورزی و صنعت و معدن وتجارت پیوندی برقرار کنیم که هم بتوان ارزش افزوده ایجاد کرد و همچنین نیازهای بازار و صادراتی را نیز تأمین نمود و از طرفی محصولاتی که در این بخش تولید می شود روی دست تولید کننده ها نماند.
در ادامه جلسه خانم جلودار زاده افزود: بنده در اصل برای یک موضوع عمومی یعنی هفته دولت به این استان آمدم ولی با توجه به اینکه خانم ها 50% عموم در جامعه هستند به خواست آقای نعمت زاده رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت مسائل زنان را هر استانی که قدم میگذارم پیگیری میکنیم و با فعالان اقتصادی زن نشست برقرار می شود که انشاءالله مشکلات حل این قشر تا حدودی مرتفع گردد.
جلودارزاده افزود: کشور امروز دچار رکود اقتصادی است و هرجایی که رکودی بوده همین سرمایه های کم و صنایع کوچک شرع به رونق دادن اقتصادی کردند و این وام های 25 یا 26 درصدی که نوعی رباخواری مدرن می باشد تلاش کنیم که استفاده نشود چون این وام ها به قول یکی از وزرای قبلی بیکاران ما را به بدهکاران بیکار تبدیل می کند.

۲۰۱۴۰۸۳۰_۱۱۴۹۵۹
جلودارزاده افزود: یکی از صنایعی که می تواند مورد توجه قرار بگیرد و بر روی آن سرمایه گذاری کرد صنعت پوشاک می باشد که زنان می توانند هم در این صنعت به خوبی آموزش ببینند و ما در این زمینه نیز حمایت های لازم را انجام می دهیم تا این صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شود.
جلودارزاده افزود: دلیل عمده زمین خوردن صنعت ما در همه جای کشور برمی گردد به فقر فرهنگی مردم ، چرا که رأی آنها به سمتی می رود که به ضرر خودشان تمام می شود و یا نمی توانند کنترل کنند شرایطی را که کسانی بیاییند و امور را به دست بگیرند که به نفعشان کار کنند. این دولت عوض شده و صنعت بسیار مورد توجه این دولت است میخواهیم بخش های مختلف صنعت را پویا کنیم و دلیل عمده حضور ما در سایر استان ها نیز همین بوده و باید خرابی های اتفاق افتاده در گذشته را با زحمت زیادی برگردانیم که نیازمند تلاش و خلاقیت مردم و سایر فعالان حوزه های مختلف می باشیم.
در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی زن نیز به بیان دغدغه های خود پرداختند که می توان به سود بالای تسهیلات بانکی و و وجود دلال ها به خصوص در بخش کشاورزی اشاره کرد و از طرفی تعدادی از این فعالان اقتصادی با گلایه از بانک ها پرداختند و عنوان کرند که در بانک ها از ما درخواست می شد که تقاضای وام 100 میلیون تومانی بدهیم اما تنها 50 میلیون نصیب ما می شود که در این مورد نیز خانمی اشاره کردند که برای من درخواست 70 میلیون تومان وام شد که تنها 30 میلیون از بانک دریافت کردم.

۲۰۱۴۰۸۳۰_۱۱۵۱۱۰

۲۰۱۴۰۸۳۰_۱۱۵۱۱۹

۲۰۱۴۰۸۳۰_۱۳۱۸۰۴

۲۰۱۴۰۸۳۰_۱۳۱۸۰۸

۲۰۱۴۰۸۳۰_۱۳۲۰۳۹

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=119150
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    عکس ها اصلا کیفیت نداره

دیدگاه شما