شنبه 8 شهریور 1393 - 13:10

کامنت های دردناک دختران دم بخت زیر یک خبر بویرنیوز

گروه اجتماعی – موضوع ازدواج یکی از دغدغه های اصلی امروز جوانان ایران زمین است.

به گزارش بویرنیوز، با ازدواج نیمی از ایمان کامل می شود اما این روزها موانع فراوانی پیش روی جوانان کشور برای انجام این فریضه مقدس الهی و نیاز اجتماعی هستند.

در همین راستا قبلا بویرنیوز خبری با عنوان ” پرداخت کمک ۶۹۰ میلیونی به نوعروسان ” منتشر کرده بود و برخی از کامنت ها را اجازه انتشار داده بود که در ادامه برخی از آنها را با هم مرور می کنیم و امید است تا مسئولان به درخواست های جوانان توجه بیشتری داشته باشند:

خدیجه
اگر امکان دارد در خرید کردن جهیزیه به ما هم کمک کنید من پدر ندارم تنها مادر هست ویک برادر دارم که خودش سرپرست چهار نفر است ووضع مالی خوبی نداریم.
سپیده
لطفا به من در تهیه جهیزیه کمک کنید.پدرم سالهاست فوت کرده مادرم بیماری قلبی دارد. زیر نظر کمیته امداد میباشیم ولی در حد 1میلیون در خرید جهیزیه کمک میکنند. تنها و بیکس مانده ام یکماه دیگر عروسی میگیریم ولی هنوز هیچ اقدامی برای جهیزیه نکرده ایم .دعای خیرم بدرقه راهتان باد.
بی نام
با سلام من چند ماهي است كه ازدواج كرده ام ولي متاسفانه پدرم توانايي مالي اينكه بتوانند جهيزيه ام را بخرند ندارند ما چند تا دختر هستيم و نتاسفانه برادر ندارم و خواهر قبلي ام دو سالي است كه ازدواج كرده است و تازه توانسته ايم فشارهاي مالي را كه براي خريد جهيزيه اش بوده را پشت سر بگذاريم پدرم بازنشسته هست و بيماري قلبي دارند مادرم نيز خانه دارند و خانواده همسرم نيز اصرار دارند كه هر چه زودتر زندگي مشتركمان را شروع كنيم خيلي در تنگنا قرار گرفته ايم و من فعلا بهانه ي درسم را كرده ام تا بتوانم جهيزيه ام را فراهم كنم اگر امكانش هست وامي را در اختيارمان قرار دهيد با تا بتوانم آبرومندانه به خانه ي بخت روم.از لطفتان پبشاپيش متشكرم.
مانا
سلام من حدود ٥ سال ازدواج كردم ولى برا اينكه خانوادم ٥ سال پيش حتى پول يه دست مبل هم نداشتن برا من بخرن من ازدواج كردم بدون عروسى امدم خونه شوهر ولى الان خدا شكر همسرم تونست خونه بخره ولى من  نياز به وام دارم كه بتونم جهيزيه مو باهاش جور كنم ممنون ميشم اگر مقدارى از لحاظ وامى كمكم كنيد وضعيت سختى دارم به خانوادمم نميتونم فشار بيارم چون اونا خودشون مستاجر هستن حاضرم كلى سند مدرك هم بيارم كه ثابت كنم كه وضعيت مالى هيچ كدوم از اطرافيانم خوب نيست در ضمن من فرزند اول خانواده هستم و ٢ بچه كوچيكتر از خودمم هم هستن خواهش ميكنم اين بار سنگين رواز  دوش من برداريد تا انقدر زير منت حرف مردم نباشم .
مریم
به نام خدابا عرض سلام و خسته نباشید دختری هستم از یک خانواده 5 نفر(4 خواهریم ) که سرپرست خانه مادرم می باشند ایشان از طریق قالی بافی امرار معاش میکنند و گذاشتند که درس بخوانیم  چند سالی است عصب دست مادرم در اثرکار زیاد اسیب دیده و ایشان دیگر قادر به کار کردن نیستند ازطرفی بیش از دو سال است که به خاطر نداشتن جهیزیه عقد می باشم از طرفی خانواده شوهرم به دلیل طولانی شدن این دوره شاکی شده اند و ضربه جدی به زندگیم داره وارد میشه و کاریم از پیش برده نمیشه بخدا خسته شدم از بس حرف شنیدم اگه نیازه برا تحقیق بیاید فقط کمک کنید مقدمات عروسیم فراهم بشه . خواهش میکنم اقدامی کنید بخدا تا عمر دارم دعاتون میکنم نمیدونم دیگه چی بنویسم تا بدونید واقعا احتیاج دارم دیگه از همه جا بریدم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=119128
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید مهدی گفت:

    ازدواج اسان یا زندگی اسان…..تا وضعیت مالی خوب نباشه ازدواج حماقت محضه چه اسان چه اشرافی…

  2. من گفت:

    بعضی از این پیام ها قلب آدم را درد می آورد لطفا آدرسی از اونها بزارید تا بتونیم کمک کنیم.

    • دهدشت گفت:

      انشاالله نیتت خیرباشه .چشم برویاسوج مراجعه کن دفتربویرنیوز.ولی حواست باشه بچه های بویرخیلی حرفه ایند

  3. دلسوز گفت:

    با سلام . خداقوت و خسته نباشید . اگه میشه آدرسی از این عزیزان را به ما بدهید تا حداقل بتوانم مستندی از این درد ها را تهیه کنم و به مسئولین و خیرین برسانم تا بتوانند از دردها بکاهند . ایمیلم mehdiart123@yahoo.com

  4. حمید گفت:

    دوست من یعنی نیازی هست اآدرس این چند مورد رو به شما بدن تا شما بتونی مستندش رو بسازی؟کافیه چشماتو باز کنی زندگی اکثریت مردم شده یه تراژدی یه مستند غم اتگیز که هیچ علاجی هم نداره …طرح های تشویقی برای فساد روز به روز در حال افزایشه  ازدواج شده یه رویا کی داره این همه هزینه بده برای ازدواج یعنی نداره که بده امثال بابک زنجانی و خاوزی سه هزار سه زهار چول ها رو بردن به نظرتون با 3000میلیلارد تومن زمینه ازدواج چند نفر رو میشه فرهم کرد؟با هر 20 میلیون میشه یه ازدواج رو با ساده ترین خرج راه انداخت هر میلیاردی 50ازدواج میشه با 3000میلیارد تومن میشه صد و پنجاه هزار ازدواج رو سرو سامون داد ما ملت بدبختی هستیم سزمون رو کردیم زیر برف  بیخیال این فسادها شدیم اگه عرضه داشتیم نباید میزاشتیم به اسن راحتسی یه عده حقمون رو بخورن و به عمری که گذاشتیم  به زحمتی کشیدیم به مدرکی گرفتیم بگن کاغذ پاره اینایی دلسوز مردمن میترسن ماهواره نگاه کنن خودشون بدآموزیشون از ماهواره بیشتره هزار دزدی و دروغ یاد مردم دادن وقتی یادم میاد هشت سال دوره احمدی نژاد یاد اون جریان هاله نور می افتم به سادگی ملتم دلم میسوزه وقتی یاد کردان با مدرک دیپلم می افتم وقتی یاد خاوری دزد رییس بانک مرکزی می افتم ….

    • ناظر گفت:

      حمید عزیز این قدر دزدی تو این مملکت هست که دزدی های زنجانی و خاوری توش گم میشن.این فقط مشتی بود از خروارها دزد و دزدی.یه عده چمبره زدن روی منافع اقتصادی این کشور که دیگه کسی زورشون بهشون نمیرسه. احمدی نژاد با تمام مصیبت هایی که ایجاد کرد همیشه میگفت دستان پشت پرده اقتصاد خیلی قوی تر از مان. اگر منافع این کشور صرف خودمون میشد از نظر رفاه دهمین کشور جهان بودیم. اینقدر حرف برای نگفتن دارم که………..

    • نابینا گفت:

      الحق که حرف حق رو میزنی بخدا با خوندن ای حرفا خودت و مخصوصا این دخترا بخدا قسم اشکم دراومد.واقعا متاسفیم تو همچین …..زندگی میکنیم.
      انشالله خدا به همشون کمک کنه

    • بهلول گفت:

      زندگی را اگه اسون بگیریم اسونه و اگه سخت بگیریم سخت میشه خصوصا توی روستا افرادی را میشناسم با 1میلیون صاحب خونه شدن الان بعد از 3 سال ازدواج بیشاز 70 راس دام دارد و کلی از زندگیشون راضی هستند در روستا نیاز به یخچال و تلوزیون آنچنانی نیست لباسشویی و ظرفشویی و مبل نمی خواد تورا خدا این همه تجمل گرایی را ترویج نکنید از بس گفتیم زنگی سخته خیلی ها باور کردند تو خونه این زوج خوش بخت همیشه بوی برنج محلی -نان محلی روغن محلی مست کننده است نیاز به تخم مرغ- مرغ و گوشت و لبنیات هم ندارد تازه به اطرافیان هم کمک می کند مرد باید هنر و جربزه داشته باشد نشستن و به کمک دولت و دیگران فکر کردن حماقت است

    • مامن گفت:

      حمید جان واقعا شما گالیور زمانه اید و همیشه مایوس می کنید . اگر منت و شما و دیگران خودمان مصلح باشیم و کمک کنیم خیلی از مشکلات حل میشه

  5. ایرانی گفت:

    بابا اینا مشکل نیست که . مشکل اول مملکت ما فتنه 88 , ساپورت پوشان و کاهش سرعت اینترنته !!!!!!!! ول کنید این حرفارو . الان مسائل اول مملکت ما اینان !!! راستی پیروزی حماس مبارک .

  6. ناشناس گفت:

    خدا کمک همگی کنه . ما که چیزی از دستمون ساخته نیست.

  7. نازنین زهرا گفت:

    من27سال دارم خودم کارمیکنم خرج4تاخواهربرادرم رادارم میدم میخوام از ازدواج کنم توانایی خرید جهیزیه روندارم

  8. نازنین ع گفت:

    من27سال دارم خودم کارمیکنم خرج4تاخواهربرادرم رادارم میدم میخوام از ازدواج کنم توانایی خرید جهیزیه روندارم

  9. رویا گفت:

    من یه دختر دم بختم پول برای خرید جهاز ندارم دارم دیوونه میشم کاش یه آدم خییر پیدا میشد یه کمکی میکرد…

دیدگاه شما